استولتنبرگ: چین با دروغ و اطلاعات نادرست از روسیه حمایت می کند

[ad_1]

دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت که چین با انتشار «اخبار نادرست و اطلاعات نادرست» درباره درگیری اوکراین از روسیه حمایت می‌کند.

به نقل از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، ائتلاف می‌خواهد چین در کنار روسیه بایستد، اما بعید است پکن به آن گوش دهد.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «پکن به روسیه پیوسته است تا حق کشورهای مستقل را برای انتخاب مسیر خود زیر سوال ببرد. چین از سیاست روسیه حمایت می کند که شامل انتشار دروغ و اطلاعات نادرست است.

مشخص نیست که استولتنبرگ به چه نمونه هایی از «اطلاعات نادرست و نادرست» اشاره می کند، اما چین، مانند روسیه، از آزمایشگاه های بیولوژیکی تحت حمایت آمریکا در اوکراین انتقاد می کند. مقامات آمریکایی ادعاهایی مبنی بر اینکه آزمایشگاه های تحقیقاتی اوکراین بر روی سلاح های بیولوژیکی کار می کنند را رد کرده اند.

پکن همچنین از اعمال تحریم های روسیه علیه اوکراین خودداری کرده است. دولت چین به طور رسمی حق اوکراین برای تمامیت ارضی را به رسمیت می شناسد، اما پیشروی مستمر ناتو در شرق اروپا را کلید اصلی درگیری اخیر اوکراین می داند.

وی گفت: رهبران ناتو نقش چین را در کنفرانس امروز ایفا کردند و از ابرقدرت آسیایی خواستند که به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل مسئولانه عمل کند و از حمایت از تلاش های جنگی روسیه و دیگران خودداری کند. به کشورهای عضو بپیوندید. جهان خواهان پایان فوری و مسالمت آمیز این جنگ است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *