بیلبوردهای شهری فقط برای اهداف تبلیغاتی هستند نه اطلاع رسانی

[ad_1]

ایسنا/ فارس رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: در شیراز یا سایر کلانشهرهای ایران از بیلبوردها برای اطلاع رسانی به مردم استفاده نمی شود و صرفاً جنبه تجاری دارد، اما در کشورهای پیشرفته بیلبوردها راهی برای اطلاع رسانی به مردم است.

افشین ملایی روز یکشنبه 15 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه شیراز گفت: سبک زندگی مردم در حال حاضر نسبت به گذشته در حال تغییر است و همین موضوع باعث شده کشور به سمت غیر فعال شدن حرکت کند.

وی ادامه می‌دهد: در آخرین آماری که ایران به دست آورده، مشخص شده است که ۶۴ درصد جمعیت زنان ایران غیرفعال هستند که آسیب‌های زیادی به آنها وارد می‌کند و مادران آینده این سرزمین و فرزندانشان با آسیب‌های جدی مواجه خواهند شد. “

ملا گفت: ما ورزش کشور را از غرب دنبال می کنیم، در حالی که در غرب در راستای توسعه آن برنامه ریزی شده است و باید در این زمینه تحقیق شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: باید برای کم تحرکی در کشور فکر اساسی شود و همه ارگان ها و فدراسیون های ورزشی با برنامه ریزی شروع به کار کنند اما اکنون با کم توجهی به این حوزه منجر شده است. به نشاط و سلامتی کمتر.» باید توجه شود و همه هدف ها معطوف به بازی های حرفه ای و قهرمانی باشد که به جامعه آسیب وارد می کند.

وی گفت: برای داشتن جامعه ای ایده آل و کاهش هزینه های درمانی نیاز است جامعه بیشتر به سمت ورزش های همگانی که در کشورهای توسعه یافته اجرا می شود روی بیاورد.

همه در کشور مربیان و ورزشکاران تیم ملی را می شناسند، اما ما مربیان گمنامی را نمی شناسیم که برای ترویج بازی های عمومی در مناطق کم برخوردار تلاش می کنند، جایی که باید با تلاش شهرداری ها فکر اساسی کنیم. نقش کلیدی در سطح شهر.» متولی هستند، می توان برنامه ریزی خوبی انجام داد و زیرساخت های خوبی برای توسعه ورزش همگانی فراهم می شود.

وی درباره استفاده از امکانات شهری مانند بیلبوردها برای بسترسازی و توسعه بازی های مردمی گفت: در شهر شیراز یا سایر کلانشهرهای ایران از بیلبوردها برای افزایش آگاهی مردم استفاده نمی شود و فقط برای تجارت استفاده می شود. اما در کشورهای فعال در توسعه، بیلبوردهای ورزشی عمومی راهی برای افزایش آگاهی عمومی است.

ملایی تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان ملی در سال 96 رشد بازی های عمومی در ایران 51 درصد بوده که در سال 99 به 46 درصد کاهش یافته است و جای سوال است که چرا هیچکس پاسخگو نیست؟ چرا مردم ایران ورزش نمی کنند یا برای کسی مهم است که چرا بچه های ایرانی اضافه وزن دارند؟

وی ادامه داد: امروزه برای شهرسازان احداث بزرگراه، خیابان و خیابان های جدید در شهر و توسعه حمل و نقل عمومی مهمتر از ایجاد زیرساخت برای توسعه ورزش همگانی در کلان شهرها است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: ما مخالف توجه به ورزش قهرمانی نیستیم، اما بی توجهی به ورزش همگانی باید مورد بازنگری قرار گیرد و تمرکز ما توجه به رشته های ساده و در دسترس و سرمایه گذاری روی آن است. حداکثر مشارکت عمومی را برآورده کند.»

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *