وضعیت نامطلوب این روزهای استان کرمان در شیوع کرونا

[ad_1]

ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه متاسفانه استان کرمان در روزهای جاری وضعیت مناسب و مطلوبی به لحاظ شیوع کرونا ندارد، گفت: زرند و شهر بابک در وضعیت قرمز و کرمان، رفسنجان و سیرجان در وضعیت نارنجی هستند.

دکتر سعید صحبتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در استان کرمان تا به امروز ۲۰۴۸۰۹۲ نفر نوبت اول و ۱۵۷۳۲۰۴ نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

صحبتی در ادامه مطلب فوق افزود: برای رسیدن به ایمنی جمعی باید حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد جمعیت هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند که تا رسیدن به این عدد فاصله زیادی است و می طلبد که برنامه واکسیناسیون پرشتاب پیش رود و کسانی که به هر دلیل برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند در اولین فرصت، مراجعه و واکسن را دریافت کنند و کسانی هم که یک نوبت واکسن دریافت کرده اند به محض اینکه نوبت بعدی آنها فرا رسید مراجعه و نوبت دوم را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه سنی بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسن را گرفته اند (بیش از ۴ ماه برای واکسن های غیر فعال و ۶ ماه برای واکسنهای فعال) باید در اولین فرصت مراجعه و نوبت سوم را دریافت کنند.

وی گفت: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا تا به امروز ۵۰۲۸ نفر فوت ناشی از بیماری کرونا  در استان ثبت شده است.

صحبتی ادامه داد: به لحاظ رعایت  دستورالعملها و شیوه نامه ها ی بهداشتی، افتی را در سطح جامعه مشاهده می کنیم و این عادی و سهل انگاری است که به شیوع  و گسترش ویروس کرونا  دامن می زند؛ متاسفانه بعضی از مردم دچار فراموشی شده اند و با وجود اینکه خطر در نزدیک آنهاست، آن را نمی بینند و احساس نمی کنند و متاسفانه برخی هم ماسک را کنار گذاشته اند.

وی با بیان اینکه افراد در فضای پر تراکم و بدون تهویه حضور پیدا می کنند و فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند، گفت: بطور متوسط حدود  ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم رعایت فاصله ها را جدی نگرفتند و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را رعایت می کنند.

صحبتی گفت: بر اساس آمار و ارقام و پژوهشهای انجام شده عمده کسانی که به کرونا مبتلا می شوند و کارشان به بیمارستان و بستری شدن، می کشد و یا جان خود را از دست می دهند به دلیل این است که واکسن دریافت نکرده اند و یا واکسیناسیون آنها ناقص بوده است.

وی، واکسیناسیون و رعایت جدی و دقیق شیوه نامه های بهداشتی را دو راهکارکلیدی در جهت مقابله با این ویروس منحوس ذکر کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *