غرب آفریقا رکورددار کودک‌ سربازان

[ad_1]

گزارشی که امروز (سه‌شنبه) یونیسف منتشر کرد، نشان می‌دهد که بیشتر افرادی که از سوی گروه‌های مسلح در جهان به‌ کار گرفته می‌شوند، کودکانی از غرب و مرکز آفریقا هستند و این کودکان عمدتا قربانی خشونت جنسی نیز هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، ۵ سال است که این منطقه شاهد درگیری‌های فزاینده‌ای بوده است که طی آن ۲۱ هزار کودک توسط نیروهای دولتی و مسلح به‌ کار گرفته می‌شوند.

علاوه بر این، از سال ۲۰۱۶، بیش از ۲۲۰۰ کودک در این منطقه از قربانیان خشونت جنسی هستند. همچنین، بیش از ۳۵۰۰ کودک در این منطقه ربوده می‌شوند که این رقم باعث شده که منطقه غرب و مرکز آفریقا در رتبه دوم “آدم‌ربایی” در جهان قرار بگیرد.

ماریه-پیر پویر، رئیس محلی یونیسف در غرب و مرکز آفریقا به خبرنگاران آسوشیتدپرس گفت: این آمار و ارقام برای نسل فعلی و نسل بعدی کودکان به شدت نگران‌کننده است.

وی افزود: از سال ۲۰۰۵، هنگامی که سازمان ملل متحد سیستمی را برای نظارت بر نقض حقوق کودکان مثل جذب کودک سرباز، ربایش، تجاوز و حملات به مدارس و بیمارستان‌ها وضع کرد، از هر چهار خشونت، یکی در غرب و مرکز آفریقا اتفاق می‌افتاد.

سازمان ملل اعلام کرد، خشونت در کشورهایی مثل بورکینافاسو، جمهوری آفریقای مرکزی، کامرون، چاد، کنگو، مالی، موریتانی و نیجر تاثیرات و پیامدها انسانی مخربی را در کودکان و جوامع داشته است.

بیش از ۵۷ میلیون کودک به کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند؛ رقمی که از سال پیش به خاطر نتایج درگیری‌ها و پاندمی دو برابر شده است.

براساس گزارش سالیانه سازمان ملل متحد، در حالی که نزدیک به یک دهه و یا حتی بیشتر، وضعیت برخی از کشورها یک دغدغه مهم و حیاتی بوده است، در حال حاضر سه منطقه بورکینافاسو، کامرون و کشورهای احاطه شده توسط دریاچه چاد از دغدغه‌های اصلی و جدید به شمار می‌روند.

سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر می‌خواهد که از نقض قوانین کودکان جلوگیری کرده و به آنها پایان دهند و همچنین عاملان این اتفاقات پاسخگو باشند. این سازمان از گروه‌های امدادی می‌خواهد که اسناد تخلفات را ارائه دهند و برای پیشگیری و پاسخگویی به آن‌ها تلاش کنند. یونیسف می‌گوید که برای محافظت از کودکان در مواقع اضطراری در سراسر غرب و مرکز آفریقا به بیش از ۹۲ میلیون دلار نیاز دارد که بیش از نیمی از آن هنوز تامین نشده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *