پیش بینی جدید ایلان ماسک از فرود روی مریخ

[ad_1]

ایلان ماسک در آخرین پیش بینی خود از قدم گذاشتن افراد بر روی سیاره سرخ گفت: «این در سال 2029 اتفاق خواهد افتاد، اما آن تاریخ می تواند برای ما بسیار امیدوارکننده باشد که بر روی مریخ فرود بیاییم.

به گزارش ایسنا و به نقل از وی، ایلان ماسک بار دیگر از حساب توییتر خود برای پیش بینی زمان رسیدن انسان به مریخ استفاده می کند. او در پاسخ به توییتی که از او پرسیده بود این اتفاق در قرن بیست و یکم چه زمانی رخ خواهد داد، گفت: «2029».

اما این دومین پیش بینی است که توسط یک میلیاردر آمریکایی متولد آفریقای جنوبی و مدیر عامل شرکت فضایی تجاری پیشرو اسپیس ایکس انجام شده است. او در دسامبر 2021 به مجله تایم گفت که اگر انسان ها در پنج سال آینده روی مریخ فرود نیایند، شگفت زده خواهد شد.

«ماسک» پس از لقب «شخص سال» توسط مجله تایم، پیش‌بینی اولیه‌اش را انجام داد و به تفصیل درباره برنامه‌هایش برای سیاره سرخ صحبت کرد. به عنوان مثال، شهری را در نظر بگیرید که خودکفا است و از مزارع هیدروپونیک با انرژی خورشیدی برای حمایت از سکونت دائمی انسان استفاده می کند.

او به تایم گفت: «کار بزرگ بعدی ساختن یک شهر خودکفا در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمین به آنجا است. مانند کشتی نوح آینده نگر. البته، ما بیش از یک جفت از هر موجود را به مریخ خواهیم برد، زیرا اگر از هر موجود فقط یک جفت وجود داشته باشد، کمی عجیب است.

فضاپیمای SpaceX در حال توسعه است، اما هنوز برای مریخ آماده نشده است.

قبل از اینکه ماسک بتواند پیش بینی خود را ارائه دهد، شرکت او اسپیس ایکس باید روی موشک استارشیپ، نسل جدید موشک های بین سیاره ای کار کند و اولین فرود موفقیت آمیز پس از فرود در ماه می را انجام دهد. 2021 تکمیل شد.

ماسک در مصاحبه ای در سال 2021 گفت: «استارشیپ پیچیده ترین و پیشرفته ترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است.

وی افزود: در تلاش برای تکمیل طراحی استارشیپ، کاهش هزینه گردش در هر تن و در نهایت کاهش کل هزینه فرود بر روی مریخ به ازای هر تن محموله بسیار مهم است.

ماسک در این مصاحبه گفت که فناوری امروزی نمی‌تواند کسی را یک تریلیون دلار به مریخ بیاورد، بنابراین او می‌خواهد هزینه‌های راه‌اندازی این عملیات را نزدیک به 200 میلیارد دلار یا حتی 100 میلیارد دلار در سال کاهش دهد.

این یک کاهش هزینه بزرگ است. ناسا حدود 546.5 میلیون دلار برای برنامه اکتشاف مریخ خود در سال 2020، زمانی که فضانورد Perseverance را پرتاب کرد، اختصاص داده است و 6.88 میلیارد دلار دیگر را برای Artemis در سال 2021 اختصاص می دهد.

ماسک گفت: کشتی ستاره ای امسال اولین پرواز مداری خود را انجام خواهد داد. این گام بزرگی برای بازگرداندن انسان ها به ماه در دهه آینده و ساختن یک زیستگاه دائمی است، اما رسیدن به مریخ ممکن است زمان زیادی طول بکشد. بنابراین پیش بینی قدم گذاشتن انسان بر روی سیاره سرخ تا سال 2029 بسیار خوش بینانه به نظر می رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *