دستاوردهای نمایشگاه ظرفیت های اقتصادی ایران در تاجیکستان

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به دستاوردهای عملیاتی نمایشگاه فرصت های اقتصادی ایران در تاجیکستان، گفت: مشهد دستاوردها و ظرفیت های بسیاری در حوزه اطلاعاتی دارد؛ بنابراین در یک مورد دیدار با مقامات تاجیکستان، معرفی تجربیات در زمینه برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف و درخواست همکاری و تفاهم‌نامه با مدیریت شهری مشهد اعلام شد.

مجید دبیریان در گفت وگو با ایسنا، درباره دستاوردهای شهرداری مشهد در نمایش توانمندی های اقتصادی ایران در تاجیکستان، اظهار کرد: بین المللی تحقق شعار «مشهد، دنیای برکت و کرامت»، سیاست کلان است. در تعاملات سیستمی و بین المللی به ویژه در کشورهای فارسی زبان.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در اولین سفر بین‌المللی خود به تاجیکستان و برای شرکت در اجلاس سران شانگهای، با افزایش روابط بین‌الملل با ایران به‌ویژه با تاجیکستان و افزایش روابط به 500 دلار موافقت و ترویج کرد. میلیون در سال.”

دبیریان گفت: ایران و تاجیکستان دارای زبان، دین و فرهنگ مشترک هستند، بنابراین باید از جامعه کنونی استفاده کنیم. یادآور می شود که مردم تاجیکستان علاقه قلبی به مردم ایران دارند که در تماس های رسمی و غیر رسمی و تمایل به ارتباط و تعامل مشهود است.

وی با اعلام اینکه باید با افزایش تعاملات فرصت ها را برای دستیابی به اهداف مورد نظر غنیمت شمرد، گفت: مدیریت شهری نگاه ویژه ای به درآمدزایی پایدار و بهره گیری از توانمندی های بین المللی دارد. در همین راستا شورای شهر طی ماه‌های اخیر دو مصوبه مبنی بر الزام شهرداری به ارائه راهکار و برنامه‌ریزی برای مناطق جدید سرمایه‌گذاری و شهرداری برای ارائه طرح‌هایی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور ارائه کرده است. . .

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سفر به تاجیکستان و حضور در نمایشگاه فرصت های اقتصادی در راستای مصوبات پیشنهادی است. با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل صمت خراسان رضوی و هیئت مدیریت شهری، نشست های موثری با وزیر صنعت، وزیر بازرگانی، معاون اول وزیر بازرگانی برگزار شد. و رئیس کمیته سرمایه گذاری دولتی تاجیکستان.

دبیریان ادامه می دهد: دیدار تیم مدیریت شهری مشهد با شهردار شهر دنقره، سرپرست منطقه آزاد دنقره، شهردار کولاب، فرماندار کولاب و برگزاری نشست هم اندیشی ظرفیت های اقتصادی ایران و تاجیکستان در کتابخانه ملی تاجیکستان یکی از این جلسات بود. از جلسات این سفر

وی با بیان دیدار مشاور عالی شهردار مشهد و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات با رئیس مرکز اطلاعات و شهر هوشمند دوشنبه گفت: مذاکرات در این جلسه منجر به تفاهم نامه ای می شود. در مشهد و دوشنبه.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه مدیریت شهری با ارائه ظرفیت‌ها و اقدامات در حوزه‌هایی مانند خدمات شهری، پارک‌های ویژه، بازیافت و پسماند، طرح‌های سرمایه‌گذاری موفق، طرح‌های مشارکتی در حال اجرا و پتانسیل‌های بالقوه. مناطق. برای تعریف پروژه مشارکت کننده طرح ارائه شده است.

دبیریان با اشاره به اینکه مشهد در اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU) مقام اول کشوری و سومین جایگاه منطقه ای را در حوزه اطلاعاتی دارد، خاطرنشان کرد: مشهد دستاوردها و ظرفیت های زیادی در حوزه اطلاعاتی دارد؛ در حالی که این شهر در زمینه اطلاعات و اطلاعات در سطح کشور قرار دارد. از این رو در دیدار با مسئولان تاجیکستان تجربیات در زمینه برنامه ها و نرم افزارهای مختلف معرفی و درخواست همکاری و تفاهم نامه با مدیریت شهری مشهد اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه سال های 2022 تا 2026 در تاجیکستان «توسعه صنعتی» نامیده می شد و اکنون حرکت به سمت توسعه به ویژه در حوزه صنعت در کشور سرعت گرفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های ویژه در حوزه توسعه و شهرسازی. این امر منجر به انعقاد تفاهم نامه های متعددی شد که دستیابی به آن فرصت خوبی برای شهرداری مشهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین شهرداری های استان های دنقره، کولاب و ختلان و مدیریت شهری مشهد منعقد شده است که در سفر استاندار به این شهر جمع بندی و امضا می شود. ختلان ماه آینده به مشهد. ، با حضور استاندار خراسان رضوی امضا و به بهره برداری می رسد.

دبیریان با اشاره به اینکه شهر دوشنبه نیز در حال آماده سازی درخواست خود برای انعقاد تفاهم نامه در حوزه اطلاعاتی است، گفت: اجرای طرح ساماندهی دکل های مخابراتی، ارائه طرح در سیستم های حمل و نقل، انتقال تجربیات در این حوزه. کارخانه نوآوری برای ایجاد پارک مجتمع های هوشمند و مشابه در شهر دوشنبه، اجرای سیستم پارکینگ و پارک هوشمند خودروها و اجرای سیستم جمع آوری و دفع هوشمند زباله یکی از مطالبات طرف تاجیکستان است. .

وی افزود: امیدواریم در راستای درخواست های مقامات تاجیکستان و نامه های اولیه، متن اولیه تفاهم نامه در سفر شهردار شهر دوشنبه برای حضور در اجلاس کلانشهرهای آسیایی امضا شود.

پایان حمل و نقل

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *