افزایش خودسرانه قیمت ها در شب عید غیرقانونی است

[ad_1]

ایسنا/ اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: افزایش خودسرانه قیمت ها در آستانه سال جدید غیرقانونی است.

رامین صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم در روزهای پایانی سال در اردبیل گفت: هیچ یک از صنوف حق افزایش خودسرانه قیمت ها در روزهای پایانی سال را ندارند و ما خواهیم کرد.

وی افزود: مردم نگران تامین مایحتاج و اقلام اولیه در ایام پایانی سال نباشند چرا که این اقلام به وفور تهیه و از 20 اسفندماه در نقاط مختلف استان توزیع می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم را برعهده داریم و تلاش ما بر این است که از سوء استفاده مشتریان جلوگیری کنیم. و عرضه کالا با قیمت های مصوب و حتی زیر این نرخ در زمینه های مختلف می باشد.

صادقی افزود: تعزیرات حکومتی با فعال‌سازی تیم‌های نظارتی خود در دو هفته پایانی سال سعی در نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و برخورد قانونی با متخلفان دارند.

در اعلام شماره 124 به عموم مردم، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف، شهروندان می توانند هرگونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات صنفی را از طریق این سامانه گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن، بازرسان سکوت در محل مورد نظر رسیدگی کنند. شکایات عمومی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: با ذخیره سازی مناسب کالا و نیازهای انسانی در روزهای پایانی سال مشکلی از نظر توزیع و عرضه وجود ندارد و از طریق آن تست کردیم. فروشگاه های زنجیره ای در استان برای تامین اقلام حتی در ایام نوروز.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست اعلام کرد: تا 750 تن گوشت سفید و 250 تن گوشت قرمز در استان ذخیره سازی و عرضه آن از 20 اسفندماه آغاز می شود.

خلیل نیکشاد اظهار کرد: با ارائه کارت ملی گوشت سفید و قرمز با نرخ 25 درصد کمتر از قیمت مصوب استانی عرضه می شود تا مردم بر اساس نیاز خود این اقلام را خریداری کنند.

وی گفت: مرغ منجمد در قالب این طرح هر کیلو 20 هزار تومان و گوشت قرمز بین 102 تا 105 هزار تومان است.

اما گزارش‌های میدانی از وضعیت بازار و فروش پایان سال نشان می‌دهد که با وجود در دسترس بودن اقلام، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و فروش پایان سال به دلیل تورم بالا، نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت کمتری همراه بوده است. محدودیت و کاهش قدرت خرید مردم در مسیرهای آغاز سال جدید این است که در ۲ هفته اخیر بازار آشفته شده و شرایط خرید متفاوتی را در نوروز شاهد هستیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *