از تولد تا 43 سالگی با الغرافه، رقیب آهنین آسیا

[ad_1]

ایسنا/ خوزستان فولاد ایران در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا باید سال ها به مصاف الغرافه یکی از معروف ترین تیم های قطر برود، باشگاهی که در سال 1979 با نام الاتحاد تاسیس شد و الغرافه جایگزین آن شد. .

تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام مربی جوان اما باتجربه، کاپیتان تیم ملی ایران و اوساسونا اسپانیا در سال های اخیر، فصل گذشته در فینال جام حذفی استقلال تهران را شکست داد و برای دومین سال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. بهترین های آسیا حضور خواهند داشت یعنی لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به دست خوزستانی ها می برد.

به گزارش ایسنا، امروز با توجه به حضور دو تیم قرمز و آبی پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس از این رقابت های کنفدراسیون فوتبال آسیا، همه اهالی فوتبال به تماشای تیم های فولاد و سپاهان نشسته اند تا بتوانند کشورمان را شایسته افتخار کنند. نمایندگان ایران فولاد خوزستان که در قرعه کشی این رقابت های گروه C با الغرافه قطر، شباب الاهلی امارات و آحال ترکمنستان همگروه است، در اولین دیدار خود در تاریخ 18 فروردین ماه باید مقابل الغرافه نماینده فوتبال قطر صف آرایی کند. 1401. از نکات کلیدی این دیدار قابل توجه حضور سعید عزت اللهی هافبک با کیفیت تیم ملی ایران و سرمربی سرشناس الغرافه آندره استراماچونی بود که سابقه حضور در استقلال تهران را نیز دارد. ، نکاتی که بر جذابیت این بازی می افزاید.

باشگاه الغرافه به معنای واقعی کلمه

در ابتدا به معرفی کلی باشگاه الغرافه قطر می پردازیم تا با این مجموعه ورزشی حرفه ای و سازماندهی شده بیشتر آشنا شوید که مانند اکثر باشگاه های ورزشی ایران فقط به فوتبال اهمیت نمی دهد و در سایرین نیز جوایزی دارد. ورزش از جمله بسکتبال آنها فعالیت حرفه ای و برنامه ریزی شده ای در زمینه باشگاه داری دارند، بنابراین این موضوع معمولا برای بسکتبالیست های فیکس تیم ملی قطر از باشگاه الغرافه در گذشته است. این باشگاه از نظر فعالیت در بسیاری از رشته های ورزشی و باشگاه داری و نه فقط تیم داری، هیچ تفاوتی با باشگاه فولاد خوستان ندارد. مکان باشگاه در منطقه غرافه الریان قطر واقع شده است. مهم است بدانید که حتی اگر باشگاه در بازی‌های دیگر تیم‌ها را مدیریت کند، بیشتر به خاطر تیم فوتبالش شناخته می‌شود.

تأسیس باشگاه الغرافه

این باشگاه ورزشی قطری در 6 ژوئن 1979 با نام الاتحاد قطر تاسیس شد. سپس در 23 سپتامبر همان سال رسما به فدراسیون فوتبال قطر پیوست. الغرافه در سال 2004 به شکل فعلی خود (الغرافه) تغییر نام داد تا به طور رسمی تحت نام الغرافه برای این منطقه از کشور که حدود 2.5 میلیون قطری دارد فعالیت کند. باشگاه ورزشی الغرافه به طور رسمی در 23 سپتامبر 1979 به عنوان الاتحاد تحت عنوان اولین رئیس خود خلیفه بن فهد بن محمد آل ثانی از سال 1979 تا 1982 تاسیس شد. الغرافه با هدف ایجاد فضاهای ورزشی برای جوانان در منطقه الغرافه در ابتدا سران این باشگاه هرگز فکر نمی کردند که الغرافه به اندازه امروز موفق و معروف شود.

موسس، مالک و روش باشگاه الغرافه

طرح افتتاح و ساخت این باشگاه ورزشی قطری با همکاری شیخ محمد بن جاسم آل ثانی، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، شیخ حمد بن فیصل آل ثانی، شیخ علی بن عبدالله آل ثانی و سعد محمد الرمیحی انجام شد. شیخ حمد بن جاسم که به استادیوم اختصاصی الغرافه نیز معروف است، در مستندی که شبکه ورزشی الکاس در مورد تاریخ ساخت و نحوه شروع آن پخش کرد، گفت که ایده این پروژه برای اولین بار توسط خبرنگار ورزشی الرایه مطرح شد. سعد الرمیحی.

رنگ لباس با ریشه برزیلی!

نام «الاتحاد» که در فارسی به معنای اتحاد است، با روحیه برادری و همدلی که شعار باشگاه و مدیران آن است، انتخاب شده است. ترکیب رنگ زرد و آبی لباس های این باشگاه به دلیل علاقه شدید موسسان تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان رنگ رسمی تیم های ورزشی الغرافه انتخاب شد. الغرافه بیشتر موفقیت خود را در سالهای اولیه خود مدیون حمایت مالی و معنوی شیخ آل ثانی است.

از تولد تا 43 سالگی با الغرافه، رقیب آهنین آسیا

ورزشگاه الغرافه

الغرافه بازی های خانگی خود را در ورزشگاه جاسم بن ثانی، واقع در خارج از الغرافه در منطقه الریاض برگزار می کند. این ورزشگاه گنجایش 27000 تماشاگر را دارد و از سال 2003 شروع به کار کرده است. در سال های اخیر این ورزشگاه مدرن میزبان جام ملت های آسیا 2011 و بسیاری از مسابقات بین المللی دیگر بوده است. به گفته مدیریت این باشگاه، برنامه ریزی شده تا ظرفیت 27 هزار نفری این ورزشگاه زیبا برای جام جهانی 2022 قطر به 44 هزار و 740 نفر افزایش یابد. لازم به ذکر است جام جهانی قطر با توجه به دمای بالای هوا در تابستان در این کشور در پاییز سال 2022 برگزار می شود.

رزومه و سوابق مدیر عامل الغرافه

حمد خلیفه بن احمد ثامر آل ثانی با سابقه مدیریت الریان، مدیر برنامه ریزی کمیته ملی المپیک قطر، عضو اتحادیه فوتبال قطر، نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر، رئیس فدراسیون فوتبال قطر، عضو فیفا، عضو کمیته حرفه ای فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا، رئیس کمیته برگزارکننده محلی جام ملت های آسیا در دوحه، عضو کمیته عالی تحویل و میراث و رئیس اتحادیه فوتبال خلیج فارس به عنوان مدیرعامل باشگاه فعالیت می کند.

از افتخار به لیگ قطر تا قهرمانی در لیگ ستارگان

از آنجایی که الغرافه دیرتر از سایر باشگاه های قطر در آن زمان تأسیس شد و به پایان رسید، مجبور شد در دسته دوم این کشور بازی کند. این تیم در لیگ قطر بسیار موفق بود و در اولین فصل خود در سال 1980-1979 با مربی مصری خود محمود ابورجیله قهرمان این رقابت ها شد. این تیم سپس سه بار دیگر قهرمان شد. دومین بار در فصل 1981-1980 مدافع عنوان قهرمانی لیگ دو قطر بود و سومین بار در سال 1984-1983 در سالی که تیم جوانان الغرافه نیز قهرمان جوانان شد. لیگ. .ارتباط

پیشرفت سنت

الغرافه همچنین فیصل حنان فوتبالیست سودانی را به عنوان اولین بازیکن خارجی خود به عنوان اولین خارجی تاریخ فوتبال خود به خدمت گرفت. علاوه بر این، آنها مجدداً در دور دوم فصل 86-1987 پیروز شدند تا در فصل 88-1988 در کنار سایر تیم های معتبر قطری بازی کنند. این باشگاه که در آن زمان به سرعت در حال رشد بود، در نهایت اولین قهرمانی خود در لیگ ستارگان را در فصل 1992-1991 به دست آورد و برای سال‌ها بر سه غول قطری تسلط داشت تا قهرمان لیگ 16 ساله عرب شود. آیا السد و الریان در خاتمه آن را نقض سنت در نوع خود می دانستند. الغرافه در سال 1994 با العربی به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و از سال 1995 تا 1998 با مربیگری جمال حاجی چهار بار قهرمان جام امیری شد. این باشگاه پس از برتری 3 امتیازی نسبت به الریان، برای دومین بار در فصل 1998-1998 با 32 امتیاز قهرمان لیگ ستارگان قطر شد. الریان در آن زمان نایب قهرمان شد و السد در جدول رده بندی سوم شد.

قهرمانی در جام ولیعهد قطر

الغرافه اولین جام ولیعهد قطر را در 28 آوریل 2000 در استادیوم بین المللی خلیفه به دست آورد. این دیدار بدون گل به پایان رسید و الغرافه در ضربات پنالتی با نتیجه 9 بر 8 الریان را شکست داد. هدایت الغرافه در آن زمان بر عهده عادل خمیس کاپیتان قدیمی و باسابقه این تیم بود. اما در آینده، الغرافه بار دیگر در سال های 2010 و 2011 قهرمان جام ولیعهد شد. این تیم که به باشگاهی معتبر تبدیل شده است، در فصل 01-2001 با شکست دادن السد در دیدار پایانی قهرمان لیگ شد. در پایان این نشست تمیم بن حمد آل ثانی رئیس سابق کمیته ملی المپیک به عادل خمیس سرمربی و تمامی اعضای تیم جایزه و همچنین مبلغ 500 هزار ریال قطری را به دست اندرکاران اهدا کرد. رویداد. رشید امرانه در آن سال با 16 گل برنده جایزه بهترین گلزن لیگ قطر شد.

از تولد تا 43 سالگی با الغرافه، رقیب آهنین آسیا

برنامه توسعه و استعدادیابی جوانان

الغرافه یکی از بزرگترین آکادمی های فوتبال برای آموزش و توسعه جوانان این کشور را دارد. این باشگاه بازیکنان سطح بالایی را در تمام گروه های سنی جذب می کند و بازیکنان زیادی را برای تیم ملی آکادمیک خود تربیت می کند. آنها به طور منظم از طریق متخصصان و کارشناسان بین المللی خود از مدارس محلی بازدید می کنند. همچنین با برگزاری مسابقات مدارس به راحتی می توانند نابغه ها و استعدادها را شناسایی و انتخاب کنند. بر اساس آمار گزارش شده در سال 2013، 350 بازیکن از باشگاه الغرافه قطر در رده های نوجوانان باشگاه فعال هستند که 100 بازیکن در آکادمی و 240 بازیکن در سطح چوب بازی می کنند.

حضور در آسیا

تیم فوتبال الغرافه تا کنون 3 بار با فرمت جدید و یک دور از مسابقات جام قهرمانان آسیا موفق به صعود به لیگ قهرمانان آسیا شده است و در هر 4 بار جز حذفی در دورهای اول نصیب این تیم نشده است. . فعلا اما هواداران این تیم بسیار خوشبین هستند که با آمدن آندره آ استراماچونی سرمربی سبک سرشناس ایتالیایی، این تیم بتواند در این فصل به آسیا هم افتخار کند.

آندره آ استراماچونی

آندره آ استراماچونی، مربی ایتالیایی، متولد 8 ژانویه 1976 در رم و مدافع سابق و مربی فعلی فوتبال ایتالیا است. او فارغ التحصیل حقوق از دانشگاه رم است. وی مدت کوتاهی پس از انتصاب استقلال تهران به کشورش بازگشت و سپس پیشنهاد سران باشگاه الغرافه را پذیرفت و هدایت این تیم را پذیرفت تا در رقابت‌های این فصل لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان اروپا روی نیمکت این تیم بنشیند. او که سابقه حضور در تیم های مطرحی مانند اینتر، میلان، اودینزه، پاناتینایکوس، اسپارتا پراگ و استقلال تهران را در کارنامه خود دارد، همواره نشان داده است که با ارائه فوتبالی زیبا و تهاجمی همراه با خلاقیت و نوآوری، می تواند مشکل ساز شود. هر حریفی از نمونه های هنر او می توان به سبک بازی زیبای استقلال تهران و احیای استعدادهای رو به زوال از جمله مهدی قائدی در دوران تصدی استراماچونی در استقلال اشاره کرد. از آندره آ استراماچونی به عنوان یکی از سرشناس ترین مربیان تاریخ باشگاه استقلال یاد می شود که به دلیل کمبود امکانات سخت افزاری، پرداخت نشدن دستمزد و مشکلات ریز و درشت دیگر تصمیم به جدایی از استقلال گرفت. دعوای او با جواد نکونام، حتی اگر بازی های زیادی برای استقلال انجام نداده باشد، می تواند از این دست جالب باشد چرا که از او به عنوان یک استقلالی یاد می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *