پرداختن به دغدغه‌های علوم انسانی اسلامی/ نقش مقالات تبلیغاتی در آیین‌نامه ارتقای جدید

[ad_1]

وزیر علوم در خصوص معنای اصطلاح علوم انسانی اسلامی گفت: منظور از اسلامی شدن علوم انسانی این است که باید بخشی از علوم انسانی را که مختص فرهنگ و اکوسیستم خاصی است، بومی کنیم.

دکتر در گفت وگو با ایسنا، محمدعلی ذوالفیگل وی در خصوص دغدغه برخی از اساتید مبنی بر اسلامی شدن علوم انسانی گفت: ممکن است قسمت علوم انسانی دنیا با فرهنگ چنین جوامعی مرتبط باشد. علوم انسانی اسلامی یعنی باید بخشی از علوم انسانی را که مختص فرهنگ و اکوسیستم خاصی است، بومی کنیم.

وی ادامه داد: این غیرمنطقی نیست. چون ممکن است در حوزه علوم انسانی مرسوم باشد که در یک اکوسیستم بدون مشکل اقدام کنیم اما همین اقدام با فرهنگ ما همخوانی ندارد. ما باید از جنبه های علمی خاص آن رشته استفاده کنیم که در جامعه ما معنای محلی دارد.

وزیر علوم با بیان اینکه علم در دست او مهم است، گفت: اگر علم در دست کسی با دیدگاه اسلامی باشد، می تواند آن را با نگاه اسلامی ترویج و ارتقا دهد و اگر باشد. در دست یک کافر، بله، او آن را به گونه ای دیگر بیان می کند.

نقش ترویج علم در مقررات جدید ترویج

ذوالفیگل در پاسخ به این سوال که چرا موضوع ترویج علم در کشور ما مغفول مانده و ارتباط جامعه علمی ما با متن جامعه ضعیف است، توضیح داد: و ما کم توجه هستیم. ما در ارزیابی های علمی خود افراد شاغل در این حوزه را در نظر نمی گیریم و زیرساخت این نوع مجلات را ایجاد نمی کنیم و آنها را شناسایی نمی کنیم.

وی با بیان اینکه در آیین نامه جدید ارتقاء به این موضوع پرداخته می شود، ادامه داد: ما در آیین نامه جدید ارتقاء حتماً این موضوع را در نظر خواهیم گرفت تا هرکس می خواهد استادیار یا دانشیار شود، مقالات علمی ترویجی نیز وجود داشته باشد. .

وزیر علوم گفت: یک استاد دانشگاه باید هنر نوشتن دانش خاص خود را به گونه ای داشته باشد که مردم عادی آن را بخوانند و بفهمند. بنابراین باید به تولید علم و ترویج علم توجه کنیم. در این بخش علاوه بر وزارت علوم، صدا و سیما نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند.

رسیدن به علم سزارین و آسانسور نیست

وی افزود: در وزارت علوم 440 انجمن علمی داریم که از صدا و سیما خواستم برنامه های علمی ثابتی تهیه کند چون برنامه ویژه فوتبال دارد یا بازیگران را معرفی می کند و انجمن علمی و فعالیت های یک حوزه را معرفی کند. . در هفته. “

وی گفت: ما 20 میلیون تحصیلکرده در جامعه داریم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *