امتناع باخ از جواب دادن به سوالات سیاسی درباره المپیک زمستانی

[ad_1]

پیش از افتتاحیه بسیار بحث برانگیز بازی های المپیک زمستانی پکن، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، در تلاش است تا این رویداد را مثبت نشان دهد. او بسیاری از سوالات را بی پاسخ می گذارد و از بحث های سیاسی دوری می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، پیام توماس باخ برای بازی های بسیار بحث برانگیز زمستانی پکن کاملاً مطابق با نظر رئیس جمهور چین شی جین پینگ است. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت:‌چین اکنون  کشور میزبان المپیک زمستانی است. ما با هم در حال نوشتن فصل جدیدی در تاریخ ورزش هستیم.

باخ در ادامه صحبت های خود گفت: این چشم انداز ورزش های زمستانی را برای همیشه تغییر می دهد. کمیته بین‌المللی المپیک تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد درگیر مناقشه سیاسی بر سر وضعیت حقوق بشر در چین شود. باخ گفت: اگر ما موضعی سیاسی بگیریم و در میانه درگیری‌ها و تقابل‌های قدرت‌های سیاسی گرفتار شویم، بازی‌ها را به خطر می‌اندازیم.

باخ اصرار دارد که ورزشکاران خارج از مراسم و مسابقات مدال آوری از آزادی بیان برخوردار شوند اما او همچنین می‌گوید: به هر ورزشکاری توصیه می‌کنم در هر جایی که بازی‌ها برگزار می‌شود، به دیگران توهین و حقوق آنها را تضییع نکنند.

 پکن اولین کلان شهر جهان است که میزبان بازی های المپیک زمستانی است. ۲۴۷۰ از حدود ۲۹۰۰ ورزشکار در حال حاضر وارد پکن شده اند. هر روز موارد جدید کرونا  کشف می‌شود اما برای برگزارکنندگان المپیک چین و IOC مدت‌هاست که راه برگشتی وجود ندارد. شی جین پینگ، در یک تبریک ویدیویی به یکصد و سی و نهمین اجلاس IOC گفت: جهان چشمان خود را به چین معطوف کرده و چین آماده است. سال ببر به تازگی آغاز شده است و ما انتظار داریم میلیون ها نفر در جهان این رقابت ها را تماشا کنند.

اندکی قبل، سازمان حقوق بشر عفو بین الملل انتقادات خود را از کمیته بین المللی المپیک بیان کرده بود. لیزا سالزا، کارشناس عفو بین‌الملل گفت: کمیته بین‌المللی المپیک تاکنون چشمان خود را بر این واقعیت بسته است که سابقه حقوق بشر چین از بازی‌های تابستانی ۲۰۰۸ به‌طور چشمگیری بدتر شده است. به همین خاطر به رهبری ایالات متحده، تعدادی از کشورها تصمیم گرفتند بازی های زمستانی را به صورت دیپلماتیک تحریم کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *