ورود سامانه بارشی به قزوین از جمعه ۱۵ بهمن

[ad_1]

ایسنا/قزوین کارشناس ادراه کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: از بعدازظهر جمعه ۱۵ بهمن تا ظهر یکشنبه ۱۷ بهمن به تناوب استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران و برف و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف خواهد بود که برای این سامانه هشدار زرد صادر کردیم.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای چهارشنبه ۱۳ بهمن و پنج‌شنبه ۱۴ بهمن وضعیت جوی پایدار است و روند افزایش دما را خواهیم داشت؛ همچنین طی این ۲ روز با توجه به پایداری جو احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه ۱۵ بهمن تا ظهر یکشنبه ۱۷ بهمن به تناوب استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران و برف و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف خواهد بود که برای این سامانه هشدار زرد صادر کردیم.

کارشناس ادراه کل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: برای روز جمعه ۱۵ بهمن غالباً بارش باران را خواهیم داشت؛ از شنبه ۱۶ بهمن بارش برف و باران را شاهد خواهیم بود که در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود بنابراین در گردنه‌ها احتمال کولاک وجود دارد. جمعه شب ۱۵ بهمن و روز شنبه ۱۶ بهمن در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید را خواهیم داشت همچنین از روز شنبه روند کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ بارش‌ها لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود لذا بر رعایت احتیاط لازم در ترددهای درون و برون‌شهری، اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی را توصیه می‌کنیم.

بهروزی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آوج با منفی ۹ و رازمیان با ۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند؛ دمای شهر قزوین نیز بین منفی ۶ و ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *