همدانی: ضعف تیم ملی در گردش توپ است/ استقلال سال‌ها ستون نداشت!

[ad_1]

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی باید در خط هافبک عملکرد بهتری داشته باشد تا فرصت بیشتری برای مهاجمان تیم به دست آید.

ستار همدانی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی ملی‌پوشان مقابل تیم ملی عراق و صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد:‌ این صعود را تبریک می‌گویم. تیم ملی توانست خوب عمل کند و رضایت همه را جلب کرد و زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، تیم ملی به جام جهانی صعود کرد. اسکوچیچ بعد از ویلموتس سعی کرد اتحاد خوبی بین بازیکنان و تیم ملی ایجاد کند. او برخورد مناسبی با طارمی داشت و تلاش کرد که با بازیکن‌سالاری مقابله شود. در بزرگ بودن طارمی بحثی نیست اما همه بازیکنان باید مطیع کادر فنی باشند. جمع کردن این حاشیه‌ها کار هر کسی نیست و شما دیدید که در بازی با سوریه و لبنان، تمام امور، مدیریت شد تا این مشکلات تکرار نشود.

او ادامه داد:‌ کارشناسی ما نباید روی احساسات باشد. این تیم بدون باخت وارد جام جهانی شده و این رزومه خوبی است که اسکوچیچ از خودش بر جای گذاشته است. برخی کارشناسان معتقد هستند این مربی در حد تیم ملی نیست اما من فکر می‌کنم این مربی عملکرد خوبی از خودش بر جای گذاشته است.

همدانی درباره مشکلات فنی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر قرار باشد ما در قله فوتبال دنیا حضور پیدا کنیم، اولین چیزی که درباره آن صحبت می‌شود، بحث گردش توپ است. همه اتفاقات فوتبال در تصاحب توپ رقم می‌خورد. به نظر من تیم ملی در این مساله ضعیف است. ما قرار است با تیم‌های صاحب سبک بازی کنیم و باید روی گردش توپ کار کنیم تا طراحی حملات و حفظ در این راستا رقم بخورد. همه این‌ها در بازی‌های جام جهانی لحاظ  می‌شود. آقای کی‌روش ساختار دفاعی ما را خیلی خوب شکل داد و باعث شده تا متوجه شویم تیم ملی به راحتی گل نمی‌خورد. در خط حمله با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم، می‌توانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم. این به شرطی است که در خط هافبک طراحی‌ حمله‌های بهتری داشته باشیم. اگر این اتفاق رقم بخورد،‌ فکر می‌کنم ما در جام جهانی، جزو تیم‌های توانمند شناخته شویم.

او درباره تقابل ملی‌پوشان مقابل امارات و همچنین در پاسخ به این سوال که رویکرد تیم ملی در بازی‌های باقی‌مانده انتخابی جام جهانی چگونه باید باشد؟ خاطرنشان کرد: این‌ها به رویکرد کادر فنی ربط دارد. باید کادر فنی مشخص کند که چه می‌خواهد. یک رویکرد این است که از بازیکنان ذخیره استفاده شود اما نظر من این است که از بازیکنان اصلی استفاده شود چون این این مساله به عملکرد ما در جام جهانی کاملا ارتباط دارد. ما می‌توانیم این سه بازی را به عنوان بازی‌های تدارکاتی دنبال کنیم تا با خیال راحت، نکات فنی مورد نظر تیم ملی دنبال شود. ما شاید به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی در خصوص بازی‌های دوستانه داشته باشیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان تا شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، باید چطور خود را آماده کنند؟ اظهار کرد: باید اردوی‌های خوب و بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های صاحب سبک دنیا برگزار شود. در جام جهانی ممکن است ما با تیم‌های مختلفی دیدار کنیم و بهتر است با تیم‌های متنوعی مسابقه دوستانه برگزار کنیم تا به نظر تاکتیکی و روانی پیشرفت کنیم. این‌ها مستلزم این است که فدراسیون برنامه‌ریزی قابل توجهی داشته باشد تا این موارد رقم بخورد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای‌ آبی‌پوشان پایتخت گفت‌:‌ استقلال شرایط بسیار خوبی دارد. بعد از تغییراتی که در مدیریت ایجاد شد و حمایت‌هایی که آقای آجورلو از مجیدی داشتند، شرایط برای آبی‌ها خیلی بهتر شد. تیم در نیم‌فصل توانست قهرمان شود و آمار نشان می‌دهد عملکرد مجیدی در نیم‌فصل مناسب بوده است. کادر فنی استقلال بیشترین امتیاز را با کمترین گل خورده و بدون باخت به دست آورده است. وقتی به آمار نگاه می‌کنیم، می‌توانیم به استقلال نمره قبولی بدهیم و امیدوارم در پایان استقلال بتواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. استقلال سال‌ها به خاطر سوء مدیریت آسیب خورد و متاسفانه مدیران قبلی هیچ کمکی به استقلال نکردند و فقط آسیب زدند.

همدانی در پاسخ به این سوال که استقلال در پنجره نقل و انتقالات باید چه بازیکنانی را جذب کند؟ گفت: فوتبال دنیا در حال حاضر وینگر محور پیش می‌رود. با توجه به شرایط بازیکنان،‌ یامگا در نقش وینگر عملکرد خوبی دارد و همچنین حسین‌زاده به عنوان وینگر نقش قابل توجهی ارائه کرده است. در خط هافبک مهدی‌پور خوب کار کرده و باید یک بازیکن مکمل در کنار مهدی پور حضور داشته باشد. تعداد گل خورده تیم نشان می‌دهد که ما در خط دفاعی عملکرد خوبی داشته‌ است.

او در پایان گفت: اگر خط هافبک تقویت شود، می‌توان شاهد اتفاقات بهتری بود. استقلال اگر در این چند سال نتیجه نگرفت، به خاطر این بود که ستون نداشت و در پست‌های مختلف دچار مشکل بود. الان سید حسین حسینی در خط دروازه عملکرد خوبی از خودش نشان داده است و سیاوش یزدانی هم در خط دفاع کاملا شرایط را مدیریت می‌کند. مهدی‌پور در خط هافبک هم کاملا بر فضای بازی آگاه است و کار خودش را انجام می‌دهد. در خط هم حمله با اینکه من با ژستد خیلی موافق نیستم اما این بازیکن دارد به دستورات کادر فنی عمل می‌کند. در مجموع ساختار دفاعی و حمله‌ای استقلال شکل گرفته است و امیدوارم این تیم با تقویت خط هافبک خود بتواند فوتبال زیبایی ارائه دهد و در نیم‌فصل دوم بتواند به زیباترین شکل ممکن فوتبال بازی کند و جزو مدعیان قهرمانی باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *