دستگاه‌های سنگین را از جیرفت به زهکلوت گسیل دهید/مردم در مسیل ها قرار نگیرند

[ad_1]

دستگاه‌های سنگین را از جیرفت به زهکلوت گسیل دهید/مردم در مسیل ها قرار نگیرند
عکس تزیینی است.

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: در جیرفت هر چه دستگاه سنگین حتی از بخش خصوصی بگیرید و به زهکلوت و جازموریان و سپس به قلعه گنج و منوجان گسیل دهید. 

علی زینی‌وند شامگاه ۲۸ دی‌ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با تاکید برآنکه تمرکز ما اکنون روی نجات جان مردم است، تاکید کرد: خانه های در معرض خطر را تخلیه کنید ولو به اجبار. 
استاندار کرمان خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: بسته های زیستی و خوراکی به وفور به منطقه بیاورید و امدادرسانی هوایی در اسرع وقت صورت گیرد. 
وی با بیان این مطلب که آمار قطعی راه های روستایی ما بالاست، تصریح کرد: اکنون دو نفر براثر بی احتیاطی غرق شدند و خواهشم از مردم این است که احتیاط کنید و در مسیل رودها قرار نگیرید. 
آسیب دیدگی ۲۰ درصد زهکلوت 
پرورش فرماندار رودبار نیز در این جلسه گفت: راه دسترسی ۲۹۰ روستا ما مسدود است. 
وی ادامه داد: در حوزه تالاب جازموریان ۱۳ روستا در وضعیت خیلی بدی قرار گرفته اند. 
فرماندار رودبار از آسیب دیدگی ۲۰ درصد زهکلوت خبر داد و گفت: نهضت آباد و شاه آباد در بخش مرکزی در محاصره سیل قرار گرفته اند. 
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: در ۱۱ شهرستان استان امدادرسانی در حال انجام است و بیشتر تلاش ما در جنوب استان متمرکز شده به طوری که  ۱۰ هزار نفر امداد رسانی و هزار نفر اسکان دادیم و هم اکنون ۳۴۰ نیرو در منطقه در حال امداد رسانی هستند. 
وی ادامه داد: امداد هوایی باید در ابتدا از ریگان آغاز شود. 
محمودی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان نیز گفت: محورهای اصلی رودبار _ ایرانشهر، کهنوج _ قلعه گنج_ رمشک و قلعه گنج _ جاسک مسدود هستند و همچنین ۸ محور فرعی و ۴۸ محور روستایی مسدود هستند. 
انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *