بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می‌شود

[ad_1]

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فنی سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت:بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش اهدای خون روزانه را داریم به طوری که حداقل روزانه بین ۴۰۰ واحد خون درسطح استان نیاز است.

به گزارش ایسنا- کرمی افزود: با سرد شدن هوا، شمار مراجعین به مراکز انتقال خون سیستان و بلوچستان، به طور چشمگیری کاهش یافته است .

وی بیان کرد: حدود نیمی از بیماران تالاسمی کل کشور متعلق به استان ماست که نیازمند خون و فرآورده های خونی هستند.

کرمی گفت: میزان ذخایر خونی سیستان و بلوچستان به دلیل کاهش تعدادمراجعه کنندگان با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

معاون فنی سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: از دوم تا هشتم بهمن ماه به دلیل بزرگداشت روز زن، پویش همگانی اهدای خون توسط بانوان همزمان باسراسر کشور برگزار می شود.

همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اخیرا درجمع خبرنگاران با تایید کمبود خون در استان و با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد پایگاههای انتقال خون و نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستانهای تابعه دچار مشکل هستیم، افزود: در این استان مشکل کمبود پایگاه انتقال خون و نیرو داریم که این موضوع در حال پیگیری است و مشکل خونگیری نیز به دلایل و محدودیت های مختلف در استان وجود دارد بر همین اساس بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می شود.

دکتر شهریاری ادامه داد: پزشکان به دلیل حقوق پایین حاضر به همکاری با انتقال خون نیستند که همین مساله بیماران تالاسمی را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.

شهریاری بیان کرد: بیماران تالاسمی مظلوم و دارای مشکلات خاصی هستند و برخی داروهای ایرانی نیز برای آنها جواب نمی دهد و دچار مشکلات متعدد مانند بیماری های قلبی، کلیوی و غیره می شوند که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل این بیماران برطرف شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *