کانادا بهترین رقیب در آماده سازی برای دیدار با ایالات متحده است

[ad_1]

سرمربی تیم ملی ایران که در آمریکا کار می کند می گوید هیچ گزینه ای بهتر از یک بازی دوستانه در کانادا برای تکرار بازی ایران و آمریکا در جام جهانی وجود ندارد.

امید نمازی در گفت وگو با ایسنا، درباره بازی تیم های ملی فوتبال ایران و کانادا در 15 خرداد در ونکوور گفت: کانادا شباهت زیادی به آمریکا دارد. این تیم در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است. جان هاردمن، مربی سابق این تیم، سرمربی تیم ملی زنان کانادا بود و نتایج خوبی گرفت و سرمربی مردان شد. او مربی پرشور و سختگیری است و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. کانادا لژیونرهای زیادی دارد که در خارج از کشور و اروپا بازی می کنند. تیم او هم نتیجه خوبی کسب کرد و او به صدر جدول مقدماتی جام جهانی رسید. کانادا نیز در دو بازی مقابل آمریکا یک برد و یک تساوی کسب کرد.

وی با بیان اینکه برد کانادا مقابل آمریکا عامل برتری فنی فوتبال کانادا نسبت به همسایه اش نیست، گفت: آمریکا از نظر فوتبالی یک سر و گردن بهتر از کانادا است. در هر دو بازی تیم آمریکا تا حدودی از مصدومیت بازیکنان خود رنج برد. با این حال، فلسفه و فوتبال کانادایی بسیار نزدیک به آمریکایی است.

سرمربی تیم ملی ایران که در آمریکا کار می کند، گفت: بزرگترین نقطه قوت هاردمن این است که به بازیکنان انگیزه زیادی می دهد و روحیه آنها را به حدی می رساند که توانایی بیشتری نسبت به حریف خود دارند. ، نتایج بهتری بگیرید. کانادا حتی به مکزیک هم گل زد. با این حال، تیم آنها از نظر کیفیت به خوبی ایالات متحده و مکزیک نیست. به خاطر اشتیاق و عرقشان برای پرچم کشورشان، با حساب و کتاب به زمین می‌رفتند و بازی‌های خوبی انجام می‌دادند. کانادا نیز دونده دارد.

نمازی با تاکید بر اینکه دیدار ایران و کانادا قطعا به دیدار تیم ملی با آمریکا کمک می کند، یادآور شد: این بازی 100 درصد به ما کمک می کند. کانادا بازیکنان فیزیکی خوبی دارد و ایران می تواند معیار خوبی باشد. نه اینکه کانادا از ایالات متحده پایین تر باشد. فوتبال هر دو تیم نزدیک است. اگر بخواهیم مقایسه نفر به نفر بین کانادا و آمریکا داشته باشیم، قطعا تیم ملی آمریکا بهتر است چون اکثر آنها لژیونر هستند و در تیم های سطح بالا بازی می کنند. این روی کاغذ است و یک تیم باید روی زمین باشد که کانادا این کار را انجام داده است. به نظر من بازی ایران و کانادا شبیه سازی خوبی برای بازی با آمریکاست. حتی می توانم بگویم که آنها نمی توانند راهی بهتر از کانادا برای بازی مقابل ایالات متحده پیدا کنند. بازی مقابل کانادا انتخاب خوبی بود.

وی درباره شرایط آماده سازی تیم ملی آمریکا نیز گفت: آمریکا در دو بازی دوستانه در اروگوئه و مراکش 100 درصد تصمیم گرفت. همزمان با بازی ایران با کانادا، آمریکا در جام ملت های کونکاکاف نیز شرکت خواهد کرد.

نمازی در واکنش به اینکه ایران تا کنون یک بازی دوستانه را قطعی کرده است اما در این پنجره از بازی های ملی می توان چهار بازی برگزار کرد، گفت: واقعاً به بیش از دو بازی نیاز داریم. من داشتم برای بازی دوم تیم ملی هماهنگ می کردم که تمام نشده بود و نتوانستند هماهنگی کنند. کشورهای این منطقه درگیر بازی های ملی و رسمی هستند.

سرمربی سابق تیم ملی درباره مشکلاتی که برای هماهنگی یک بازی دوستانه وجود دارد، گفت: مسائل زیادی وجود دارد که هماهنگی یک بازی را سخت می کند. به آن سادگی نیست. امیدوارم علاوه بر بازی با کانادا، بازی بین المللی آنها برای محک زدن تیم ملی بهتر شود. ما الان به بازی دوستانه نیاز داریم، اما بازی با تیم های اروپایی سخت است، زیرا آنها هم به دنبال حریفان قوی تری هستند و مسائل سیاسی ایران نیز مانع از هماهنگی بازی می شود. هزینه یک بازی دوستانه هم هست و تیم های قدرتمند اروپایی یک یا دو میلیون دلار می خواهند که می دانیم در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. می دانم تلاش های زیادی از سوی فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی انجام شده است اما هماهنگی بازی به این راحتی ها نیست.

نمازی درباره حضورش در جمع نامزدهای سرمربیگری تیم ملی زیر 20 سال آمریکا گفت: مذاکرات ما همچنان ادامه دارد. آنها در مورد گزینه های خود که شامل چهار یا پنج نفر بود مذاکره کردند. این امکان وجود دارد که بتوانم دوباره با تیم ملی جوانان آمریکا همکاری کنم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *