در عملیات طولانی بازی، ما معتقد بودیم که “ما می توانیم”

[ad_1]

ایسنا/ کرمانشاه رئیس سازمان بسیج مستضعفین به عملیات طولانی این بازی به عنوان نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با طولانی شدن عملیات بازی معتقدیم می توانیم آن را انجام دهیم.

سردار غلامرضا سلیمانی با یاد و خاطره شهدا در عملیات طولانی این بازی که امشب (15 اردیبهشت) در آستان مقدس امامزاده احمد بن اسحق (ره) شهرستان سرپلذهاب برگزار شد، مرحله مقدس دفاع را پر از موانع دانست. در تاریخ انقلاب گفت: از ابتدا تجاوزات رژیم بعث به رهبری صدام جنایتکار بر مردم ایران بر اساس سنت مقدس غلبه حق بر باطل، اما روند منطقه ای روشن است. پشت پرخاشگری، زمان و چگونگی آن را نامشخص می سازد.

وی از عملیات طولانی مدت این بازی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در اردیبهشت ماه سال 1360 مردم سرافراز کشور ایران در منطقه سرپلذهاب و عملیات غرور آفرین بازی بلند یک تحول را رقم زد. و اول یکی حمله استراتژیک به دشمن طراحی و اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در عملیات طولانی بازی باور داشتیم که می توانیم، هرچند در آن زمان کنترل همه نیروها در دست فردی به نام بنی صدر بود که خیانت کرد.

وی گفت: این عملیات حدود یک سال به طول انجامید، در حالی که دشمن یک هفته برای فتح تهران و تصرف بخش مهمی از سرزمین ما آمده بود، اما در عملیات طولانی بازی تمام نیروهای دشمن منهدم شد و مناطق اشغالی آزاد شد. منطقه.”

سلیمانی همچنین به پیروزی های ایران در سایر عملیات ها اشاره کرد و گفت: دشمن پس از یک بازی طولانی لشکرهای خود را با پشتیبانی لجستیکی شرق و غرب و همچنین در جنگ های طریق القدس، فتح المبین، سازماندهی کرد. بیت المقدس و … توسط تیپ های سپاه شکست خورد و به تجهیزات سرقتی مجهز شدند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی تلاش ها برای تحریف این افتخارات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری دستور جهاد را صادر کرده اند، لذا علاقه مندان به شهدا و کسانی که نیروی عظمت و عزت خود را برای کشور صرف می کنند. باید وارد این عرصه شوند و جهاد را تبیین کنند.

رهبر بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: به این ترتیب 10 سال اول انقلاب اسلامی ایران، یعنی دو سالی که ناامنی تجزیه طلبان، منافقین و کمونیست ها در مناطق مرزی و … هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) با دو دوره برای تبیین آن به مقایسه قاجار و حکومت پهلوی اول و دوم می پردازیم.

وی یادآور شد: در دوره قاجار به دلیل اینکه سران قاجار در دل کشورهای غربی بودند و فکر می کردند که ملت ایران را در مقابل دشمنان یاری می کنند، از مردم و علما غافل شدند و طی عهدنامه های پنج گانه بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از اراضی خود را از دست دادند. زمین های حاصلخیز را با شرایط مناسب برای زندگی در کشور جدا کردند به طوری که محصول 200 سال حکومت قاجار بر مردم ایران بود در حالی که اگر به مردم و علما اعتماد داشته باشند به راحتی می توانند در مقابل دشمنان بایستند. .

سلیمانی همچنین به ضعف قدرت کشورمان در دوران دو پهلوی اشاره کرد و گفت: رضاخان قزاق با کمک انگلیس به سردار سپاهی رسید که پایان حضور نیروهای دفاع مردمی کشور محسوب می‌شود، زیرا حضوری که نداشتیم. مردم و عشایر و ارتش مسلح در این زمان تشکیل شد.

وی به تلاش عده ای برای تحریف واقعیت ها اشاره کرد و از رضاشاه به عنوان بنیانگذار دوران جدید در ایران نام برد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در کارنامه رضاشاه به حساب می آید، سازماندهی نیروهای مسلح 125 هزار نفری است. او از این نیروهای مسلح علیه مردمی که در نقاط مختلف کشور به ویژه در منطقه غرب با او مخالف بودند استفاده کرد. فریاد بزنید که بدون مقاومت اسلحه خود را به زمین بیندازید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: با ورود اشغالگران ایران و تجزیه کشور، دستور خروج رضاخان از کشور صادر شد و او شهامت ایستادگی در مقابل آنها را نداشت، لذا رفت. خود ایران

وی به جدایی بحرین از ایران در دوره دوم پهلوی اشاره کرد و گفت: اکنون این سه دوره را در 10 سال اول انقلاب اسلامی که صدام وارد جنگ علیه کشور ایران برای شرق و غرب شد، مقایسه کنیم. و با حمایت آنها.” مردم ایران نیز به فرمان امام خمینی (ره) و با تفکر عاشورایی وارد میدان شدند.

سلیمانی با بیان اینکه عملیات بازی دراز سرآغاز یک روند سربلندی و معنای واقعی آزادی برای ایران بود، تصریح کرد: پس از این جنگ، سرزمین های اشغالی ما به دست یکدیگر و مردم، بسیج، ارتش، سپاه و … آزاد شد. .. در میدان جنگ هستند.

وی کرمانشاه را سپر مستحکم کشور ایران در مقابل متجاوزان خواند و گفت: آغاز جنگ و پایان آن عملیات استکبار مرصاد از این استان بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کارآمدترین دولت و نظام منتخب این کشور است، گفت: اینها سختی‌ها را تحمل می‌کنند و در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

وی به ورود به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: قله‌های پیروزی را فتح کرده‌ایم و پیروزی نهایی نزدیک است، هرچند دشمنان تلاش می‌کنند قدرت خود را در افکار عمومی نشان دهند، اما واقعاً پوسیده است. داخل. و ما نشانه های فروپاشی و فروپاشی آن را می بینیم و خودشان آن را ثابت می کنند.

سلیمانی به برخی از فرمایشات امام بعد مبنی بر تعلق قرن آینده به اسلام اشاره کرد و گفت: ما یک دوره نورانی از سایه نظام علوی و عاشورا را پشت سر گذاشتیم، پس اجازه ندهیم دشمنی که راهبردش این است. مردم را ناامید کنید، حقایق را تحریف کنید.” و … به نتیجه برسیم، پس باید با تبیین و بازگویی حقایق جهاد، دیوارهای کلیدی را یکی یکی پشت سر بگذاریم.

وی یکی از روش های جهاد را معرفی شهدای شیرودی، پیچک، حاجی بابا و موحد و آشنایی مردم با ابعاد مختلف زندگی آنها دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت سالروز عملیات بازی دراز گفت: امروز پیروزی های مردم یمن، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق در برابر دشمنان الگو گرفته شده است. روی مدارس دفاعی ایران. اورشلیم و بازی خیلی دیر شده.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *