دستیابی به مدینه فاضله قرآنی راه برون رفت از فقر عاطفی و معنوی است

[ad_1]

ایسنا/ گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تحقق مدینه فاضله قرآنی موجب رفع فقر فرهنگی، اجتماعی و عاطفی و محرومیت های معنوی و دینی می شود، گفت: ما معتقدیم تحقق مدینه فاضله قرآنی تنها راه برون رفت از ناهنجاری اجتماعی است. و آسیب.”

رضا ثقاتی در اختتامیه محفل سی روزه با قرآن که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت حلول ماه شوال و عید سعید فطر گفت: ما ارث برده ایم. از بانیان آن همچون شهید حجت الاسلام والمسلمین انصاری تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه خاتم الاطباء (ص) رشت دو دهه است که مفتخر به میزبانی مراسم سی روز با قرآن است، افزود: امیدواریم بتوانیم این بنای عظیم و جاودانه را حفظ و پایدار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محفل سی روزه با قرآن را یکی از قدیمی ترین محافل قرآنی در استان های رشت و گیلان خواند که سال ها بدون وقفه برگزار شد و گفت: ما معتقدیم مدینه فاضله قرآنی است. تنها راه برون رفت از این ناهنجاری.” و آسیب های جامعه.

ثقاتی با بیان اینکه تحقق مدینه فاضله قرآنی موجب رفع فقر فرهنگی، اجتماعی و عاطفی و محرومیت های روحی و دینی می شود، افزود: گفتمان دولت سیزدهم تحقق ارزش های قرآن است و لذا وظیفه همه است. کارگزاران فرهنگی در نظام برای دستیابی کامل به مدینه فاضله قرآنی راهی برای ظهور منجی موعود فراهم می کنند.

وی با بیان خواص ارزشمند استان گیلان و شهرستان رشت در حوزه قرآن و عترت خاطرنشان کرد: گیلان در کنار اساتید، حافظان و قاریان برجسته قرآن از وزن معنوی و اعتقادی، ثروت و ثروت برخوردار است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از حافظان و قاریان قرآن به عنوان گنجینه جامعه یاد کرد و گفت: کارگزاران فرهنگی از یک سو باید زمینه فراگیری فرهنگ قرآن را در استان ها و جاهای دیگر فراهم کنند. جایگاه آموزشی قرآن در شهرها گسترش یابد.

وی حافظان، قاریان و شخصیت های معنوی را مایه خیر و برکت شهر و عامل طرد بلا دانست و گفت: آموزه های قرآنی جوانان و نوجوانان را از خطرات فرهنگی و اجتماعی دور نگه می دارد و از این رو والدین باید خود را آگاه کنند. فرزندان معارف قرآن

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *