توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره کاهش 14 درصدی بودجه سال 1401 استان

[ad_1]

ایسنا/ کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد کاهش 14 درصدی بودجه سال 1401 استان را تشریح کرد.

سید علی احمدزاده عصر روز چهارشنبه 17 اردیبهشت 1401 در جلسه اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه آزاد واحد یاسوج با بیان اینکه از ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد واقف هستم و قبول دارم که رتبه خوبی دارند، گفت: . در تولید علم افزود: هستند.

وی با بیان نامگذاری سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال گفت: نامگذاری سال به این نام بیانگر این است که باید میزان کار در علم و تولید را به سمت دانش بنیان بدانیم و توجه ویژه ای به مراکز علمی داشته باشیم. تولید ، که دانشگاه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید مبنای کار علمی قرار گیرد گفت: ممکن است امسال به تولید انبوه نرسیم، اما اگر علم و دانش را مبنای کار قرار دهیم می‌توانیم در سال آینده موفق باشیم.

احمدزاده با بیان اینکه از مشکلات دانشگاه آزاد مطلع هستم، افزود: در اولین جلسه رئیس جمهور مشکلات و بحران اقتصادی پیش رو در دانشگاه آزاد را مطرح می کنم اما امیدوارم خود دانشگاه وارد عمل شود و ایجاد کند. ما قبل از آن سخت تر می شود.” رسیدن.

وی با بیان فرصتی که در حوزه درآمدزایی دانش بنیان در دانشگاه ایجاد شده است، ادامه داد: قبل از هر گونه حمایت دولتی از دانشگاه آزاد می خواهم وارد عرصه صنعت و اقتصاد شود، از دانشگاه می خواهم صنعت و دستگاه های اجرایی را با هم در میان بگذارد. و یکدیگر در حال استفاده

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره عدم استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در مناصب دولتی گفت: در گذشته با مشکلات و منع قانونی مواجه بودیم اما اشکالی ندارد مشکل حل شد و از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در فعالیت های اجرایی استفاده خواهیم کرد. “

احمدزاده با تاکید بر اینکه باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار شود، تصریح کرد: صنایع بزرگ را به استان خواهیم آورد، پتروشیمی گچساران در حال حاضر 93 درصد رشد فیزیکی دارد، رشد فیزیکی پتروشیمی دهدشت 40 درصد و برای دهدشت دوم است. پتروشیمی، هلدینگ بانک کیتا، پیمانکار این پتروشیمی تغییر می کند و پتروشیمی دوم گچساران 35 درصد رشد فیزیکی دارد.

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره کاهش 14 درصدی بودجه سال 1401 استان

وی در خصوص پالایشگاه نفت مختار گفت: ما نیز به دنبال پالایشگاه هستیم و به دنبال سرمایه گذار در این زمینه هستیم، خوشحالم که دانشگاه آزاد وارد این صنایع شده است، حتی حاضرم با آقای علی عسگری مدیرعامل این شرکت دیدار کنم. هلدینگ خلیج فارس.» .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: طرح‌های پژوهشی دانشگاه حمایت می‌شود و منع قانونی ندارد، اگر در گذشته مشکلی وجود داشت، کمبود بود، اتفاق افتاد.

احمدزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای ایستادن روی پای خود نیاز به حمایت دارد. من فرقی بین دانشگاه آزاد و دولتی ندارم.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در استان اعطا می کنم، گفت: وقتی با کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس تماس گرفتم گفتند توجه ویژه ای به ایجاد اشتغال در استان کهگیلویه و بویرامد است. مایلم دانشگاه آزاد در این زمینه به ما بپیوندد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه از نظر توان علمی و نیروی ویژه تفاوتی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی نمی بینم و دانشگاه آزاد یک مرکز علمی و اعتقادی است، گفت: دانشگاه آزاد به بلوغ علمی رسیده است. و ارزش دارد و باید برای مدیریت فعالیت های کشور استفاده شود.

احمدزاده با توجه به نگرانی اعضای هیات علمی از کاهش 14 درصدی بودجه استانی 1401، تاکید کرد: بودجه استان کم نشده است، پیش بینی می شود برخی از پروژه ها ردیف اعتباری دریافت کنند اما به دلیل نبود ماده 23 با قانون مواجه هستند. چالش ها و مسائل.

وی گفت: در گذشته پروژه هایی تعریف شده بود اما ماده 23 آنها تصویب نشد، بنابراین مشکلات برای ما ایجاد شد و به همین دلیل تصویب نشد. برای آنها در نظر گرفته نشده بود، زیرا امکانات در استان 100 درصد افزایش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر ساخت 40 هزار واحد برای استان، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد صاحبخانه خواهند شد، گفت: می خواهم سایر نهادها با دانشگاه آزاد همکاری کنند.

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره کاهش 14 درصدی بودجه سال 1401 استان

رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نزدیک به 10 هزار دانشجو در سه واحد و یک مرکز دانشگاهی در این دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد کدام استان مشغول به تحصیل هستند. همچنین 2500 دانشجو در مدارس مشابه این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشگاه دارای 235 هیات علمی، 235 استاد تدریس و 365 کارمند شاغل در این دانشگاه است.

اکرامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد دانشجویان استانی و مزایای مادی زیادی دارد، دارایی ها و دارایی هایی دارد که در دسترس نیست و امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت مدیریت استان فعال و مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر اینکه بخشی از آموزش و فعالیت های علمی در کشور باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، گفت: انعکاس خود در دهه 90 و تعداد متقاضیان آن دانشگاه کاهش یافت و تعداد دانشگاه های مختلف بخشی از سرمایه گذاری رایگان در دانشگاه در استان بود.

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره کاهش 14 درصدی بودجه سال 1401 استان

اکرامی تصریح کرد: رویکرد دانشگاه آزاد در سال دوم با گذشته متفاوت است و نه تنها می خواهد در امر آموزش مردم مسئولیت پذیر باشد بلکه رویکرد فرهنگی و آموزشی نیز دارد.

وی ادامه می دهد: در سطح کشور به اندازه یک دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی وجود دارد و به عنوان دانشگاه آزاد یک فرزند ناتنی است که باید به آن رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: موسسات آموزشی غیردولتی باید در زمینه معافیت های مالیاتی و بیمه ای مورد حمایت و کمک قرار گیرند و دستگاه های دولتی در زمینه طرح پژوهشی با دانشگاه آزاد همکاری نمی کنند و چرا از این ظرفیت استفاده نمی شود. در حالی که دانشگاه آزاد ظرفیت های خوبی دارد و باید دیده شود.

اکرامی تصریح کرد: بیش از چهار سال است که دانشگاه آزاد با وجود عضویت در هیات امنا چهره مدیران را به خود ندیده و جایگاه آنها در هیات امنا همیشه خالی بوده است.

به گزارش ایسنا، حجاب و عفاف در استان، دانشگاه آزاد هیچ نقشی در طرح ها و پروژه های پژوهشی استان ندارد، زمین برای سکونت اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد، تعامل بین دانشگاه، عضویت در دانشگاه آزاد اختصاص یافته است. در شوراها و جلسات استانی حل مشکلات پردیس روستای سرابتاوه حمایت از حوزه علمی و پژوهشی راه اندازی اتاق فکر در ارتباط با دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد با استفاده از پایان نامه ها و مدارک تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد از جمله حقوق و مزایای دانشگاه آزاد اساتید در طرح همسان سازی، استفاده از اساتید دانشگاه آزاد و اعضای هیات علمی و بانوان برای مدیریت استان یکی از مهمترین خواسته های اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در کنار استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *