مسکو: روسیه به دنبال مهار درگیری نظامی گسترده در جهان است

[ad_1]

وی گفت: «روسیه می خواهد از درگیری نظامی گسترده در جهان جلوگیری کند.

به گزارش روسیا الیوم، یوگنی ایوانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در جریان نشست کمیته موقت شورای فدراسیون گفت: «گسست کنونی در روابط روسیه و غرب می تواند برای محاسبه مجدد مفید باشد».

وی گفت: از آغاز عملیات نظامی، حدود 400 دیپلمات روس از 28 کشور جهان اخراج شده اند که بیشتر آنها از اروپا از جمله لهستان، آلمان، اسلوونی، اسلواکی، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هستند. تحریم ها علیه روسیه مشکلات جدی را در کشورهای تحریم کننده ایجاد خواهد کرد.

این مقام ارشد روسیه گفت: مصادره دارایی ها در داخل روسیه می تواند پاسخی به این اقدامات غیردوستانه علیه مسکو باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات غیردوستانه بدون پاسخگویی مناسب در عرصه قانونی باقی نمی ماند. من از همکارانم در دومای دولتی و فدراسیون قدردانی می کنم. آنها در ماه مارس قوانینی را علیه ناقضان حقوق اساسی و آزادی های شهروندان روسیه وضع کردند.

نماینده وزیر امور خارجه روسیه گفت: این قوانین علاوه بر ممنوعیت ورود به روسیه، محدودیت های اقتصادی از جمله مصادره دارایی های زمینی روسیه را اعمال می کند.

در ساعات اولیه صبح پنجشنبه، 24 فوریه، روسیه پس از درخواست از جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات سنگین به نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت روسیه هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین اوکراین ندارد و تمام تلاش های روسیه برای دستیابی به توافقی در مورد عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا شکست خورده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *