قیمت فن اواپراتور سردخانه 1400 تا 1401

این هواکش پیشنهادی ما با برند زیلابگ شدت صدای صوتی 69dB دارد و فشار آن نیز 20Pa است. یکی دیگر از تجهیزات مبرد یا گاز خنک کننده است تا بتواند گاز و دمای مورد نیاز را ایجاد کند و ما را ثابت نگه دارد که میتوان از مبردی استفاده کرد که گاز بی خطر و بی بو را ایجاد کند. Th is article h as be en wri tten  by GSA C​on te​nt Gen᠎erat or ᠎DE MO!

فن کویل سردخانه

برای نگهداری از تمامی محصولات میتوان از این سردخانه های فریونی استفاده کرد که کاربرد بسیار ساده ای دارند و این سیستم معمولا برای سردخانه های کوچک مانند سردخانه ماشین استفاده میشود که گاز آن هم بدون بو و بی خطر است.

برای سردخانه هایی که متراژ بالیی دارند و برای نگهداری محصولات با حجم بالای 2500 تن هستند از گاز آمونیاک استفاده میشود چون بیشترین اثر سرد کنندگی را دارد و برای انسان خطرناک است و احتمال خفگی دارد ، به همین علت افرادی کاربلد همراه با تجهیزات میتوانند در این سردخانه ها کار کنند.

فن سردخانه صنعتی

همان طور که از اسم این نوع درب ها انتظار می رود، درب های سردخانه ای همانند بدنه سردخانه ها از جنس ساندویچ پانل با هسته فوم پلی یورتان بوده تا همانند بقیه اجزای سردخانه ها از تبادل حرارت به خوبی جلوگیری کند.

قیمت فن اواپراتور سردخانه

در داخل کابین های سردخانه یک برانکارد برای قرار دادن جسد بر روی آن وجود دارد، جنس برانکارد می تواند از نوع استیل ضد زنگ به انتخاب خریدار ساخته خواهد شد، برخی از برانکاردها نیز دارای قابلیت جداسازی را نیز دارند، و به راحتی می توان جسد را تا خودرو حمل کرد بدون اینکه نیاز به انتقال آن به یک برانکارد دیگر باشد.

فن سردخانه خارجی

البته تعیین ضخامت لایه عایق برای ساندویچ پانل سردخانه ای یکی از امور تخصصی است که تنها به جنس فوم عایق بستگی ندارد.

عایق بندی این دستگاه ها نیز با ساندویچ پنل و طبق استاندارد جهانی است. طراحی این مدل از سردخانه ها به این صورت است که ابتدا باید نوع محصول مشخص شود تا دمای مناسب برای نگهداری محصول هم تعیین شود.

فن سردخانه سه فاز

3. اختلاف در فاصله بین فینهای کویل اوپراتور وجود دارد و دلیل این اختلاف مربوط به کاهش دمای سردخانه و عدم تشکیل برفک بر روی سطح اپراتور میباشد.

بعد از آن با توجه به حجم محصول و ابعاد سردخانه و همچنین شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر مواردی که بر مقدار گرمای موجود تاثیر گذار است اقدام به محاسبه ظرفیت سردخانه میکنند.

فن سردخانه ای

چیلر ها دستگاههایی هستند که طی فرایند تبرید تراکمی و یا جذبی اب را خنک میکنند که این اب خنک شده توسط پمپ و سیستم لوله کشی به محل استفاده منتقل میشود مورد مصرف اب خنک هم میتواند در فن کوئل ها و هواسازها برای تهویه مطبوع استفاده شود و یا در صنایع مختلف برای خنک سازی دستگاهها و یا محصولات استفاده گردد.

بستنی از خامه و چربی تولید میشود بنابراین برای آنکه حالت نرمی آن حفظ شود از سردخانههایی برای نگهداری بستنی استفاده میکنند که دمای محیط آنها به طور میانگین منفی هجده درجه سانتیگراد است.

مشخصات فنی سردخانه

این دستگاه قادر است تا دمای منفی ۲۰ درجه را درمحفظه کابین ایجاد کند. از این رو عموما دمای این نوع از سردخانه ها حدود 0 الی 4 درجه سانتیگراد است.

سردخانه ها به صورت کلی براساس دما در دو گروه سردخانه بالای صفری و سردخانه زیر صفری تقسیم بندی می شوند.

تفاوت بین این دو نوع سردخانه در قدرت و ظرفیت کمپرسورهای آن ها است. ساندویچ پانل سردخانه ای یکی از انواع سازه های ساندویچ پانل هستند که با توجه به اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش اتلاف انرژی مورد توجه واقع شده اند و متریالی مناسب و مقرون به صرفه برای ساخت سردخانه ها به شمار میروند و نسبت به نوع و دمای سردخانه دارای انواع مختلفی هستند.

موتور فن سردخانه

انواع فن که برای خنک سازی در ماینرها استفاده می شود، غالبا سر و صدا و آلودگی صوتی زیادی تولید می کند.

قیمت فن سردخانه ای دمنده

پانل های سردخانه ای در ضخامت 8 الی 15 سانتی متر تولید میشوند و مصارف مختلفی دارند. مثلا در تمامی خانه ها از فریزر به عنوان یک سردخانه زیر صفر استفاده میشود و همچنین در فروشگاه ها نیز از یخچال پرده هوا به عنوان دستگاهی با دمای زیر صفر استفاده میشود و تمامی محصولاتی که نیاز به دمای زیر صفر دارند در این دما یخچال ها نگهداری میشوند.

موتور این دستگاه ها برند دانفوس از بهترین برند ها میباشد و قدرت و طول عمر بالا و مصرف برق مناسبی دارد.

قیمت فن کندانسور سردخانه

در واقع سردخانه زیر صفری قدرت کمتری نسبت به سردخانه بالای صفری دارند. برای جلوگیری از فاسد شدن ماست هم باید آن را در دمای سرد نگهداری کنید.

حالا برای اینکه بتوان این مواد را نگهداری کرد نیاز به سردخانه زیر صفر است. برای مثال میتوان به انار اشاره کرد که برای نگهداری این میوه به دمای 3 درجه بالای صفر نیاز است و وقتی که در این نوع سردخانه نگهداری شود حدود 3 ماه سالم میماند.

قیمت فن سردخانه ای

استفاده از سردخانه برای این کار از جمله روش هایی است که باعث نگهداری طولانی مدت از مواد می شود.

این روش کاهش دما دارای چهار مرحله است که به سیکل تبرید تراکمی شهرت دارد. در واقع کندانسور سردخانه ، مبدل حرارتی است که با خنک کردن مبرد توسط آب یا هوا باعث تغییر فاز مبرد از حالت گاز به مایع می شود تا سیکل تبرید تراکمی ادامه یابد.

تعداد باز و بسته شدن درب بهدلیل افزایش نفوذ هوای خارج بهمحیط داخل، باعث کارکرد بیشتر سیستم تبرید سردخانه شده و میتواند مصرف انرژی را تا ۵۰% افزایش دهد، درنتیجه بهکار بردن درب سردخانه استاندارد و مناسب تاثیر بهسزایی روی کارکرد بهینه سردخانه دارد.

از اواپراتور صفحه معمولا در ساخت چیلر ها استفاده می شود و شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه اواپراتور چیلر مراجعه نمایید.

این نوع از سردخانه ها باعث افزایش ماندگاری محصولات و مواد غذایی می شوند. یکی از مواردی که در هنگام طراحی فن زیلابگ مطرح است، انعطاف و استحکام محصولات برای مشتریان است.

یکی از مهم ترین تجهیزات این نوع سردخانه کمپرسور یا موتور دستگاه است که نحوه انتخاب آن نسبت به نوع و مقدار بار و دمای مورد نیاز برای نگهداری بستگی دارد که توانایی تامین دمای مورد نیاز در زمان مشخص را داشته باشد.

این چراغهای سیگنال هشدار شامل مواردی چون کنترل فاز، فشار کمپرسور، ترمیستور، فشار سیال مبرد، اورلود کندانسور، اورلود کمپرسور، اورلود فنهای سردخانه و …

انبساط : در سومین مرحله مایع مبرد توسط شیر انبساط، دچار افت فشار شده تا بتواند در دمای پایین (دمای سردخانه)، تبخیر شود.

در سیستم های سالم و بدون مشکل مایع مبرد به صورت ستونی از مایع به صورت شفاف و بدون کف دیده می شود.

چگالش : در مرحله دوم مبرد در کندانسور یا چگالنده، حرارت خود را از دست میدهد و تبدیل به فروش فن سردخانه مایع میشود.

کندانسور هوا خنک یا به عبارت ساده تر کندانسور هوایی یک سیستم خنک کننده سیال (عموما آب) توسط هوا می باشد .

بعد از انتخاب اواپراتور نیاز است تا دما و اختلاف دمای اواپراتور تعیین شود که اختلاف دمای اواپراتور یعنی تفاضل دمای سیال خنک شونده و دمای سطح اواپراتور .

کندانسور یکی از قطعات اصلی یونیت سردخانه بعد از کمپرسور بوده که در فرآیند خنکسازی بخش اصلی سیکل محسوب میشود و عملکرد آن به این صورت است که حرارت جذب شده از گاز مبرد را به محیط بیرون منتقل کرده و باعث خنک سازی گاز مبرد میشود.

اگر این گاز گرم مستقیم وارد یونیت کندانسور شود، در ادامه اواپراتور توانایی خود را در خنک کردن سیستم برودتی از دست می دهد.

مبردهایی که در این نوع از سردخانه ها کاربرد دارد شامل مبرد فریونی و مبرد آمونیاکی می شود. با توجه به فضا و اندازه ورودی ها و بر اساس نیاز مصرف کننده، درب های سردخانه ای در ابعاد و سایز های متنوعی در ضخامت های ۷- ۱۰ – ۱۲ – ۱۵ سانتیمتر تولید می گردد.

بدنه ی دستگاه ، سقف و کف دستگاه به همراه دیواره های آن از ساندویچ پنل با ضخامت 6 تا 10 سانتی متر می باشد.

به طوریکه ساندویچ پنل هایی به ضخامت 10 سانتی متر برای سردخانه هایی با دمای بالای صفر درجه و برای سردخانه های با دمای زیر صفر درجه از پانل های 15 سانتی متری استفاده میشود.

برای نگهداری محصولاتی مانند گوشت منجمد ، مرغ منجمد ، و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. محصول پس از رسیدن به آن دما از آنجا خارج و برای نگهداری در سردخانه در سالن نگهداری قرار میگیرد.

۳ – آمادگاه :موقعیت آمادگاه پس از سکوی تخلیه قرار میگیرد . طراحی و ساخت این درب ها به گونه ایست که پس از بسته شدن، هوابند گردیده و از هدر رفت انرژی جلوگیری می نماید.

ظرفیت برودتی این دستگاه ها معمولاً بین 1.5 تا 70 اسب بخار است. تراکم : در این مرحله مبرد توسط دستگاه کمپرسور، متراکم شده و فشار آن افزایش مییابد، به این ترتیب میتواند در دمای بالاتری تقطیر شود.

2. فشار دیسچارج انواع زیر صفر پایینتر میباشد درنتیجه کمپرسور قطر سیلندر بزرگتر و جابجایی گاز بیشتری نسبت به بالای صفر دارد.

یادآور می شویم چون گرم کردن و سرد کردن در فشار ثابت می باشد، لذا منظور از گرمای ویژه در فشار ثابت است.

چند لحظه بعد هم اعلام کردن که اون همکار آقا هم فوت کرده… باز و بسته شدن مسیر روغن، گاز مبرد و مشخص کردن جهت حرکت سیالات در مدار استفاده می شود. Post has be​en cre at᠎ed wi th the ​help  of G SA​ Con᠎te nt G en erator Dem​over᠎si᠎on​!

۱ – کنترل مدار برقی کمپرسور بوسایل مختلف که در مواقع مورد نیاز آن را قطع و وصل کند. سلام متاسفانه این خواب شما خبر از خودکشی کسی در نزدیکی شما را میرساند…

علاوه بر این ، سطح یک فن محوری مساحت وسیعی از پوشش سیم پیچ را فراهم می کند و اطمینان می دهد که خنک سازی در بیشتر سیم پیچ اواپراتور اتفاق می افتد.

استفاده از مبردهای آمونیاکی به دلیل خاصیت سمی که دارند خطرناک هستند و بیشتر برای سردخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

تمامی مواد خوراکی برای اینکه فاسد نشوند و کیفیت آنها حفظ شود و قابل خوردن باشند باید در دمای مناسب نگهداری شوند که برخی مواد برای نگهداری نیاز به دمای بالای صفر که با آنها آشنا شدید و برخی مواد انواع گوشت، مرغ، ماهی، برخی از مواد خوراکی مانند بستنی، کره، بعضی از انواع پنیرها و حتی برخی میوهها مانند خرما باید در دمای زیر صفر نگهداری شوند تا سالم بمانند.

این ویژگی باعث می شود کیفیت مواد غذایی و محصولات کشاورزی هنگام عرضه به بازار فروش افزایش یابد. سردخانه بویژه در صنعت از مصارف بسیار بالایی برخوردار می باشد و باعث می شود در انجماد مواد غذایی و ارسال آن به نقاط دوردست بدون نگرانی از خراب و فاسد شدنشان استفاده کرد، در واقع وظیفه ی یک سردخانه نگهداری از مواد غذایی بدون خراب شدن و حفظ کیفیت آنها می باشد.

دمای مخصوص سردخانههای بالای صفری برای نگهداری مواد غذایی و محصولات خود، دمای بالاتر از نقطه انجماد است. دادههای کاتالوگ اواپراتور فریونی نیک بهطور پیشفرض برای مبرد R22 است و درصورتیکه سیکل مورد نظر با مبرد R404A و یا R134a کار کند باید ضریب تصحیحی به محاسبات انتخاب اواپراتور اضافه گردد.

کمپرسور که معمولاً پیستونی است، ولی میتواند اسکرو یا اسکرال نیز باشد. کمپرسور دستگاه سردخانه زیر صفر از نوع اسکرال به شکل دوتا حلزون تو در تو از نوع دانفوس است.

درب های سردخانه ای پارسین در دو نوع کشویی و لولایی با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژی روز دنیا به صورت کاملا یکپارچه تولید می گردد.

با توجه به پروتکل های بهداشتی تمامی قطعات دستگاه سرد کننده از استیل خالص غیر مغناطیسی تولید می شود. فن های کندانسور هم در نوع دمنده و هم مکنده تولید می شود اما انواع مکنده یا معکوس آن تولید و کاربرد بیشتری دارد.

موتور مهم ترین قطعه ای است که نیروی لازم برای کارکرد دستگاه یا ماشین را تامین می کند. برای سردخانه های بالای صفر، اوا پراتور با فاصله فین 10 میلیمتری مناسب است.

همچنین لازم به ذکر است که تجهیزات و قطعات سردخانه نیز نسبت به ظرفیت سردخانه و نوع و حجم بار انتخاب میشود تا بتواند دما و شرایط مناسب برای نگهداری بار را تامین کند.

در برخی از آنها با توجه به بار برودتی بالا ممکن است نیاز به استفاده از کمپرسورهای دو مرحلهای نیز باشد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *