عدم رعایت سهمیه اختصاص یافته از سوی دانشگاه فرهنگیان؛ چالش آموزشی عالی

[ad_1]

ایسنا/ خراسان جنوبی رئیس آموزش و پرورش خراسان جنوبی عدم رعایت سهمیه اختصاص یافته از سوی دانشگاه فرهنگیان و بکارگیری ماده 28 با نیازهای واقعی استان در حوزه نیروی انسانی، کمبود شدید فضای آموزشی، عدم تعادل نیروی انسانی حوزه وابسته، میانگین بالای 23 سال خدمت و پراکندگی برنج ها را یکی از مهمترین مشکلات آموزشی در استان دانست.

سید علیرضا موسوی نژاد امروز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جدید، گفت: تخلیه مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموزان و تجلیل از معلمان برتر استانی و کشوری. . مهمترین این برنامه ها است.

به گزارش ایسنا، رئیس آموزش و پرورش خراسان جنوبی با هدف تحصیل 8 هزار و 647 دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در 203 مدرسه نوار مرزی و 4 شهرستان مرزی استان، گفت: بر اساس سرشماری سال 95 کمترین میزان در حدود 5.1 بوده است. مردم در هر کیلومتر مربع در اطراف خراسان جنوبی با جمعیت بسیار کم.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه نزدیک به 14 هزار کادر فرهنگی، ادارات اجرایی و آموزشی استان در حال خدمت رسانی به نسل آینده و تربیت انسان مؤمن، متعهد و انقلابی هستند، گفت: از این تعداد حدود 8 هزار و 200 معلم هستند. در سنگر مدارس خدمات آموزشی، پرورشی و آموزشی ارائه می دهند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: بر اساس تحلیل های انجام شده کمتر از 19 درصد دانش آموزان مدارس چندپایه در 32 درصد کلاس های دولتی شرکت می کنند که نشان دهنده تراکم کم و پراکندگی زیاد در استان و برنامه ریزی است. چالش ها و انجام شد.

رئیس آموزش و پرورش خراسان جنوبی عدم رعایت سهمیه اختصاص یافته از سوی دانشگاه فرهنگیان و بکارگیری ماده 28 با نیازهای واقعی استان در حوزه نیروی انسانی، کمبود شدید فضای آموزشی، عدم تعادل نیروی انسانی حوزه وابسته، میانگین بالای 23 سال خدمت پراکندگی روستاها، کاهش جمعیت روستایی، رشد حاشیه نشینی در اطراف شهرها و کندی رفت و آمد دانش آموزان در مناطق روستایی و شهری از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است.

موسوی نژاد افزود: سهمیه خراسان جنوبی باید با افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 برای جبران کمبود نیروی انسانی موجود بویژه در مناطق روستایی و عشایری و تربیت دانشجویان ماهر و شایسته افزایش یابد.

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *