مزایای ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانان را توضیح دهید

[ad_1]

برای حفظ سلامت مادران و جنین‌ها، ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانان، نحوه استاندارد کردن نحوه تجویز و عمل توسط پزشکان، و اصلاح روش‌ها را در غربالگری و تشخیص تشریح می‌کند.»

به گزارش ایسنا، دکتر صابر جباری رئیس اداره جوانان جمعیت و رئیس دبیرخانه سلامت جمعیت و مرکز جوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت غربالگری جنین بر اساس قانون، موارد زیر را مطرح کرد:
1. هدف اولیه حفظ سلامت مادر و جنین است تا با مراجعه های غیرحرفه ای و اقدامات تهاجمی جان مادر به ویژه جنین به خطر نیفتد.

. تست های تشخیصی و تصویربرداری بر اساس استانداردهای علمی دقت بیشتری دارند و می توانند از استرس زودهنگام و بیش از حد مادر در دوران بارداری شیرین جلوگیری کنند.

3. اقدام برای انجام آزمایش های غربالگری و تشخیص ناهنجاری های جنینی با اجبار پزشک نیست، بلکه توسط والدین و البته با صلاحدید پزشک متخصص می تواند از هزینه های اضافی برای بسیاری از خانواده های کم درآمد، فقیر و بی بضاعت جلوگیری کند. . انجام ندادن آزمایش های غربالگری عاقلانه تر از داشتن یک پزشک سطح اول (پزشک عمومی) است.

4. ارزیابی، نظارت و نظارت بر اجرای این بند از قانون به منظور حفظ سلامت مادر و جنین، ارزیابی عملکرد پزشکان، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری و جلوگیری از هرگونه سلیقه شخصی، کسب منافع مالی اضافی، در مجموع. فرآیند درخواست، تولید، ثبت اطلاعات آزمایشگاهی و سامانه الکترونیکی تصویربرداری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و اجرا شده است، ثبت و نتیجه آن بر اساس اطلاعات و با رعایت اصول محرمانه بودن شفاف خواهد بود. ، چیزی که دیگر وجود ندارد، اما گزارش های رسمی و غیر رسمی آن را توضیح می دهد.

5. بر اساس تبصره 4 ماده 53، هزینه آزمایشات تصویربرداری مادر و جنین تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی است و از این رو قانونگذار دغدغه های تشخیصی و هزینه های درمانی را برای همه افراد به ویژه خانواده های محروم و مستضعف در نظر گرفته است. سی.

در نهایت آنچه گاه در فضای مجازی شبهه هایی را ایجاد می کند و باعث ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی می شود، تاخیر در ابلاغ دستورالعمل اجرایی در خصوص ماده 53 است که انتظار می رود به زودی تمامی گمانه زنی های عمدی یا جاهلانه از بین برود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *