خط تولید کولر گازی دستگاه فن کویل چیست؟

عوامل مهم برای انتخاب ظرفیت مناسب شامل جنس دیوارها، درجه آفتاب گیر بودن واحد، تعداد پنجره ها و دمای آب ورودی می باشد.

چیلر فن کویل دیواری

به همین ترتیب معمولاً در گوشه سقف اتاق و در جنب دیوار و همچنین نزدیک به در یا پنجره قرار می­گیرد تا در معرض جریان هوا باشد. C on​tent h᠎as  been c᠎reat​ed ​by GSA C​ontent Generat or Demover​si on᠎.

هوای ورودی به فن کویل از روی این کویلها عبور کرده، تغییر دما پیدا می­کند و سپس از فن کویل خارج می­شود تا از طریق دریچه های خروجی وارد محیط مورد نظر ­شود.

چیلر فن کویل چیست

Th​is ​po st h as been c᠎re​at᠎ed  with the ​help of G᠎SA᠎ Content Gen er ator D᠎emov​ersion​.

در مدل های کاستی قسمت کویل آن درون سقف کاذب قرار گرفته و تنها دریچه خروجی هوای آنها قابل رویت است و هوا از بالا به پایین به صورت یکنواخت پخش می شود.

فن کویل مینی چیلر

کوچک بودن مینی چیلر به شما این امکان را می دهد تا آن در هر فضایی و هر کجا که می خواهید قرار دهید.

گاز متراکم شده با فشار و دمای بالا وارد کندانسور شده و توسط آب یا هوای محیط خنک شده و به صورت مایع در می آید و این مایع مبرد با عبور از شیر انبساط (Expansion Valve) یا لوله موئین که کار آن شکستن فشار مایع می باشد در دمایی پائین قرار می گیرد تا بتواند پس از ورود به کویل اواپراتور گرمای آب داخل اواپراتور را جذب نماید.

موتور فن چیلر

Article was created by G​SA C᠎onte​nt Ge​ne᠎ra tor DE​MO​.

یکی از لوله های ورودی می تواند حاوی آب گرم و دیگری حاوی آب سرد باشد که آن را سیستم چهار فصلی تبدیل می نماید.

ساختمان فن کویل به این شکل است که از تعدادی کویل مسی، لوله های ورودی و خروجی آب به همراه یک فن به عنوان یک دمنده تشکیل شده است.

چیلر فن کویل

برای گرفتن آخرین قیمت بهتر است با یک کارشناس مشورت کنید تا پس از انجام بررسی ها و متناسب با سیستم شما بهترین چیلر هوا خنک را به شما پیشنهاد دهد.

به همین دلیل بهتر است تا از چیلرها استفاده کنید. فن کویل کاستی چهار طرفه چهار دریچه در چهار سمت اصلی بالا، پایین و چپ و راست دستگاه دارد و از هر چهار تا هوا را وارد فضا می­کند.

فن کندانسور چیلر

این تجهیزات در مدل های متنوع طراحی و تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و امکانات مخصوص به خود هستند.

فن کویل و چیلر

به این ترتیب ظاهری که توسط فن کویل کاستی ایجاد می­شود برای مکانهایی که به جلوه نهایی اهمیت می­دهند مناسب است.

چیلر و فن کویل ابارا

موتورخانه بیمارستان دقیقاً بخشی است که به صورت مجزا از سایر قسمت های درمانی ساخته شده است. تنها قسمتی از دستگاه که در معرض دید می باشد ، دریچه های خروجی می باشد.

فن دمنده چیلر

همچنین که ترموستات، موتور و دریچه خروجی از اجزای داخلی دیگر فن کویل هستند. به این ترتیب فن کویل یک مبدل حرارتی محسوب می­شود که به وسیله آب گرم و سرد، هوای سرد شده یا گرم شده را از طریق دریچه ها وارد فضای مورد نظر می­کند.

قیمت فن چیلر

به همین علت این نوع از فن کویل معمولاً در وسط و میانه سقف نصب می­شود که بتواند در تمام جهات عمل کند.

بطور کلی موتور خانه ساختمان نوعی سیستم گرمایشی سرمایشی بوده که با خدمات و مراحل اجرایی مثل نصب رادیاتور شوفاژ و عیب یابی و تعمیر شوفاژ، سرویس و تعمیر شوفاژ خرید فن چیلر خانه همراه است.

چیلر مدولار هوایی مجموعهای از چند چیلر هوایی است که به هم کوپل می شوند و ظرفیت برودتی بالاتری به وجود میآورد.

این سیستم ها به طور معمول در تناژ 10 تن الی 1000 تن تبرید با قدرت و بازدهی بالاتری نسبت به داکت اسپلیت ها ساخته می شوند.

مینی چیلر فن کویل

سیستم فن کویل دارای هزینه نگهداری پایین تری نسبت به سایر سیستم های سرمایش و گرمایش مرکزی می باشد. در فن کویل از هواساز و کویل ها استفاده می شود.

خرید چیلر فن کویل

فن کویل های تهویه مطبوع با موتورهای کوچک کار می کنند. فن کویل برقی امکان سرمایش و گرمایش را در تمام فصول سال دارا می باشد.

سومین شکل فن کویل که مدور 360 درجه است، شکل ظاهری دایره را دارد. برای فن کویل های کاستی سه نوع تعریف می­شود که هم (به صورت جزئی) از لحاظ عملکرد و هم از لحاظ ظاهر فیزیکی آنها را از یکدیگر متمایز می­کند.

مکانهایی هستند که این دستگاه میتواند خدمات خود را به خوبی در آنها ارائه دهد. در صورت استفاده از فیلترهای راندمان پایین، فیلتراسیون هوا به خوبی انجام نمی شود.

در صورت نیاز، مطابق دستورالعمل شرکت سازنده چیلر دستگاه را شارژ گاز نمایید. مکان های مناسب برای این مدل شامل مجتمع های اداری، تجاری و سالن بزرگ را نام برد.

چیلر تراکمی هوا خنک که به آن چیلر هوا خنک یا چیلر هوایی نیز گفته می شود، یکی از مناسب ترین دستگاه ها جهت سرمایش هوای ساختمان های مسکونی، مراکز خرید و مجتمع های تجاری، ادرای، صنعتی، آموزشی، ورزشی و نیز تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه های صنعتی است مخصوصا در مناطقی که با مشکل تامین آب، مصرف و هزینه بالای آن مواجه هستیم.

یعنی هرچه این ظرفیت بیشتر باشد، راندمان مثبت آن نیز افزایش می یابد. چیلر صنعتی یک تجهیز برودتی است که حرارت تولید شده در فرآیندهای صنعتی را دفع می نماید و از این طریق و فارغ از فرآیند و صنعت مورد نظر به افزایش راندمان طول عمر تجهیزات و ادامه روند تولید آن ها کمک مهمی می کند.

تیغه ها و هوزینگ فن دستگاه می تواند از جنس گالوانیزه یا پلاستیکی باشد که در هر دو حالت باید به بالانس و کم صدا بودن آن توجه نمایید.

از مزایای فن کویل می توان به امکان کنترل دمای هر بخش به صورت جداگانه اشاره کرد. در این مدل فن کویل از چهار لوله استفاده می شود.

آب مینی چیلر برگشتی از اواپراتور با مبرد اصلی تبادل حرارت انجام داده و دمای آن کاهش می یابد و پس از انجام فرایند خنک سازی از چیلر به سمت فن کویل ها و پروسه صنعتی به واسطه پمپ به گردش می یابد.

4. در صورت بروز مشکل و خرابی دستگاه، کل واحدهای یک ساختمان دچار مشکل نمیشوند و فقط واحد مربوط به آن چیلر دچار مشکل میشود.

این تهویه هوا شامل تنظیم دما، تنظیم رطوبت، گردش هوا و ضدعفونی کردن هوا می­شود که فن کویل فقط از عهده تنظیم دما و گردش آن برمی­آید و قادر به عملی کردن دو وظیفه دیگر نیست.

کاربرد فراوانی دارد و مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان محترم قرار می گیرد و به طور کلی سیستم فن کویل شاخه ای از تهویه مطبوع میباشد.آیا میدانید فن کویل به عنوان جزیی از سیستم تهویه مطبوع چیست؟

برای تامین آب از دو لوله و به منظور بازگشت آب، دو لوله مورد استفاده قرار می گیرد. عمل مکش هوا در آنها از پایین دستگاه و انتقال هوا از بالا انجام می گیرد.

اگر رطوبت زدایی درمناطق شرجی توسط هواساز مرکزی انجام نشود، میزان هوای تازه ورودی و کنترل رطوبت به درستی انجام نمی گیرد.

فیلتر در مسیر هوای ورودی به فن کوئل قرار گرفته است. در این نوع مبدل حرارتی از چند صفحه نازک برای انتقال گرما بین آب و مبرد استفاده شده است.

این سیستم دارای این قابلیت است که در یک قسمت از ساختمان هوای گرم تولید شده و در قسمت دیگر از هوای سرد استفاده می شود.

نکته بسیار مهم در این فرایند بسته بودن مدار آب خنک در چیلر است و به این معناست که آب در این مراحل تبخیر نمیشود.

از مزایای فن کوئل می توان به نصب ساده، انعظاف پذیر بودن و اشغال فضای کم اشاره نمود. فن کویل کاستی کاملاً درون سقف نصب می­شود و از این نظر جلب توجه نمی­کند و ظاهری مختصر و تمیز می­سازد.

به عبارت دیگر سیکل تبرید و مایع مبرد از درون هواسازها و فن کویل ها عبور می کند. البته که فن کویل می­تواند در فصل سرما تولید گرما کرده و بر عکس، در فصل گرما تأمین سرما کند.

شیر فشارشکن قطعهای است که بهصورت خودکار، فشار زياد و متغير ورودي را، به فشار كم و ثابت خروجي تبديل میکنند و چنانچه در شبكه بعد از شير فشارشكن، مصرف آب وجود نداشته باشد براي جلوگيري از انباشته شدن فشار استاتيك، شير فشارشکن بهطور اتوماتيك جريان را قطع میکند.

شیر انبساط در مدل­های ترموستاتیک و الکترونیک موجود است. تعمیرات و نگهداری زیاد از جمله معایب فن کویل ها است.

این فن کویل شامل دو لوله بوده که یکی از لوله های برای تامین آب استفاده شده و لوله دیگر برای بازگشت آب سرد یا گرم می باشد.

ترموستات اتاق از طریق آکوستاتی که دمای آب داخل لوله را اندازه میگیرد متوجه این تغییر حالت سیستم مرکزی میشود و وضعیت خود را از تابستانی به زمستانی تغییر میدهد.

انواع فن کویل های کاستی به چند دسته تقسیم میشود؟ در تقابل با یک طرفه قبلی، این مدل دو نوع کویل را درون خود جا داده است.

هوادهی در این فن کویل ها دارای دو نوع یک طرفه و چهار طرفه و از نظر لوله های متصل نیز دارای انواع دو لوله ای و چهار لوله ای می باشد.

ظرفیت هوادهی فن کویل دیواری ۲۰۰ الی ۸۰۰ CFM می باشد. اصطلاح CFM که در محاسبه ظرفیت هوادهی فن کویل ها به کار گرفته می شوند در واقع مخفف (Cubic Feet Pert Minute) می باشد.

ظرفیت هوادهی این مدل بین ۳۰۰ الی ۱۵۰۰ CFM می باشد. ظرفیت هوادهی این فن کویل ۲۰۰ الی ۱۲۰۰ CFM می باشد.

ظرفیت هوادهی این فن کویل ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ CFM می باشد. یکی از آنها فن کویل کاستی یک طرفه، دیگری فن کویل کاستی چهار طرفه و دیگری فن کویل مدور 360 درجه است.

کاستی یک طرفه دارای یک کویل است. کاستی یک طرفه همان طور که از نامش پیداست هوا را از یک جهت پخش می­کند.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، فن کویل ها با لوله های آب سرد و گرم به چیلر و بویلرها متصل می شوند.

آب گرم مورد استفاده در فن کویل از طریق بویلر تامین می شود. موضوع ابعاد بهخصوص در مورد فن کویلهای سقفی و کاستی اهمیت بالایی دارد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *