اولین ها را در فینال جام حذفی تجربه کنید!

[ad_1]

آلومینیوم و نساجی اراک برای اولین بار در تاریخ خود به فینال جام حذفی فوتبال راه یافتند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه، جام حذفی فوتبال ایران شاهد فینال دیگری است. تقابل نساجی مازندران و آلومینیوم اراک تقابلی بود که شاید در فینال جام حذفی به فکر برخی بود اما این دو تیم توانستند با پشت سر گذاشتن تیم های بزرگ به فینال این رقابت ها راه یابند.

شاگردان آرام الهامی به فینال جام حذفی رسیدند اما با نگاهی به عملکرد گذشته این تیم در جام حذفی متوجه می شویم که نساجی تیمی است که در فصول گذشته و صعود به فینال جام حذفی نتوانسته نتایج قابل توجهی کسب کند. به نوعی این بزرگترین و مهمترین عملکرد پارچه در این مسابقات است.

پیش از این تیم فوتبال نساجی مازندران در جریان حضور در رقابت های جام حذفی توانسته بود 7 بار در جام ملت های شانزدهم و 3 بار در جام حذفی هشتم حضور داشته باشد. سه دوره حضور پارچه ای در یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی به فصل های 97-96، 98-97 و 1400-99 برمی گردد.

اما نساجی در این فصل کارش را به خوبی انجام داده و توانست با غلبه بر حریفان قدرتمند خود به فینال جام حذفی راه یابد. این تیم در مرحله یک شانزدهم مقابل آرمان گهر و در مرحله یک شانزدهم با نتیجه 3 بر یک در سد گل گهر سیرجان به پیروزی رسید. مهمترین نمایش پارچه ای به بازی یک چهارم نهایی و بازی با استقلال برمی گردد که شاگردان الهام مقابل آبی پوشان پایتخت صاحب یک ضربه پنالتی شدند. این تیم در مرحله نیمه نهایی توانست مس کرمان را با یک گل شکست دهد و در نهایت به فینال جام حذفی راه یابد.

از سوی دیگر آلومینیوم در طول حضور خود در رقابت های جام حذفی آمار متفاوتی از خود به جای گذاشت و به جز چند سال خاص هنوز نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. تیم اراکی در حالی چهاردهمین حضور خود در جام حذفی را انجام داد که آلومینیوم با حضور در فینال جام حذفی بهترین عملکرد تاریخ خود را به ثبت رساند.

طبق بررسی های انجام شده آلومینیوم پیش از این فصل و در 13 دوره اخیر این تورنمنت دو بار موفق شده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه پیدا کند و این بهترین آمار آلومینیوم قبل از آن فصل جام حذفی است. این اتفاق برای اولین بار در فصل 84-83 رخ داد که تیم اراکی مسابقات را ترک کرد.

فصل آینده آلومینیوم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به فصل گذشته بازخواهد گشت. این تیم اراکی ابتدا در ضربات پنالتی تیم فوتبال هوادار را شکست داد و در مرحله یک هشتم نهایی با 2 گل از سد تراکتورسازی تبریز گذشت اما در مرحله یک چهارم نهایی نتوانست گل گهر سیرجان را شکست دهد و با نتیجه 3 بر یک مقابل شاگردان قرار بگیرد. ناپیلدی سی امیر قلعه نویی.

اما آلومینیوم این فصل نقش بزرگی در جام حذفی دارد و برای اولین بار در تاریخ خود به نیمه نهایی جام حذفی راه یافت. سرخپوشان اراکی در این فصل از سد تیم های فجرسپاسی، سپاهان و پرسپولیس گذشت و در نیمه نهایی به مصاف خلیج فارس ماهشهر رفت و در کمال تعجب در این فصل با یک گل شکست خورد و به فینال راه یافت.

علیرغم این اتفاقات، ورزشگاه آزادی قرار است میزبان فینال باشد که اولین تجربه بود و باید دید تجربه نساجی و آلومینیوم از اولین حضورشان در فینال جام حذفی چگونه خواهد بود و این تیم چه کسی را خواهد داشت. تجربه شیرین تر از اولین حضور آنها در فینال.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *