میدیا ماشین تراشکاری قطعات سختکاری شده مفیدات (2)

میدیا اتومبیل تراشکاری قطعات سختکاری شده – مفیدات
دستگاه تراشکاری cnc, دستگاه تراشکاری cnc, سرویس ها تراشکاری cnc, تراشکاری با دستگاه cnc, کمپانی تراشکاری cnc, تراش کاری منوال

به جهت تراش قطعات گوناگون و عموما گرد، می توان از دستگاه تراش cnc یا این که سی ان سی (CNC مخفف : Computer Numerical Control) به کارگیری کرد.

اما همین معایب نیز به مراد ها و انتظارات ما‌درها از دستگاه مربوط می شود و نیز با مختصات ذاتی دستگاه در ادامه رابطه است.

همین کاملترین دستگاه فرز کاری هست که می توانید داشته باشید. براین اساس دستگاه تراش cnc رومیزی قطعاً یک تعیین ایده آل به جهت قرار گرفتن در ادامه کنار خط ایجاد قطعات گوناگون است.

همانطوركه از اسم آن پیداست اين اتومبیل بصورت عمودی قرار مي گیرد، دستگاه قلم گیر بصورت منشور چندین ضلعي كه مي تواند عمودی در ادامه ارتفاع حركت خطي داشته باشد.

چنانچه شعاع قطعه فعالیت شما 15 اینچ هست و اتومبیل تراش شما 12 اینچ تاب دارااست ، قطعه فعالیت آنقدر وسیع هست که نمی تواند فی مابین مرکزها اتومبیل تراش شما قرار بگیرد.

اما همین امنیت منجر نمی شود که در ادامه زمان فعالیت با همین دستگاه اعتنا به اندازه را نداشت! بعضا از نکته ها می بایست در ادامه زمان فعالیت با همین دستگاه رعایت شود.!

7. تجهیزات ایمنی را در ادامه زمان فعالیت با دستگاه فراموش نکنید. 5. به جهت تمیز نمودن دستگاه حتماً آن را خاموش کنید.

متاسفانه کوتاهی اشخاصی که با همین دستگاه فعالیت می نمایند برخی وقت ها می تواند فاجعه توشه باشد و خطرات شدید جانی را به جهت آن ها به ارمغان بیاورد.

همین به همین برهان هست که فعالیت بر بر روی قطعات وسیع چندان زمانبر نمیباشد و اپراتور می بایست موقعیت دستگاه را پایین در دست گرفتن داشته باشد تا فرایند تراشکاری و ماشینکاری قطعات بعدی را پایین بررسی خویش بگیرد.

سوراخکاری یک فرایند اتومبیل کاری هست که مته را به جهت ایجاد رخنه های استوانه ای در ادامه قطعه فعالیت به فعالیت می برد.

شتاب و حالت اتومبیل آلات و ابزار های مشغول از شیوه قابل انعطاف افزار اجرا می شوند. از آنجا که معمولاً ورقهایی با ضخامت اندک در ادامه همین دستگاه گزینه نیاز هستند، طول نصیب ضربهزننده اندک هست و همین دستور شتاب را فراتر میبرد.

دستگاه ماشینکاری CNC (سی ان سی) فرآیندهایی شامل حکاکی، کندهکاری، تراشکاری، فرزکاری، دریلکاری، تولید حفره و شیار را بر بر روی مواد مختلف نظیر جوب، سنگ، پلاستیک، آکریلیک (نوعی شیشه)، شیشه، مس، برنج، آلومینیوم، پیویسی (PVC)، فوم، امدیاف (MDF)و…

را انجام میدهد. پی بردن جزئیات هر کدام از همین عملیاتها و این که کدام دستگاه بر بر روی کدام مواد می تواند تراشکاری و..

رفت همین ضرب المثل به مشاجره ما‌درها همین هست که محدوده تلاش انتخاب شده به جهت دستگاه های سی ان سی ریز و رومیزی به به عبارتی میزان ای هست که گنجایش دستگاه به ما‌درها اذن می دهد و طبیعتا شرایطی پیش نمی آید که ما‌درها فشار بیش از حدی به دستگاه وارد کنیم.

امروزه فرآیند تراشکاری و اشکال دستگاه های تراشکاری در ادامه صنعت مهم دارای و کاربرد متعددی شده است؛ چون با اشکال دستگاه تراشکاری را می توان با شتاب و اعتنا بالا، قطعات دوار استوانهای یا این که مخروطی نظیر پیچ، شفت، بادامکها، قطعات مدور و …

و از شتاب بالاتری نیز برخوردار هستند. دستگاه سی ان سی چوب از تنوع تقریبا بالایی برخوردار است. با اعتنا به این که بخش کلیدی و حیاتی صنعت مبلمان با به کارگیری از دستگاه سی ان سی چوب انجام میشود، همین دستگاه ها از حیث کاربرد در ادامه مرحله مطلوبی بوده و قابلیت به کارگیری از آن ها در ادامه سوله های وسیع و ریز وجود دارد.

6. فرمان العمل های کمپانی تولید کننده را به لطف مطالعه کنید. بهطور کلی هر دستگاهی که حرکت در ادامه آن به وسیله رایانه در دست گرفتن می شود را می اقتدار سی ان سی (cnc) نامید.

در ادامه همین گونه دستگاه ها محور به شکل ریل نظیر و واگنی حرکت می کند. می بایست اعتراف نماییم که دستگاه های سی ان سی بهترین تعیین ممکن به جهت صنعت های حس میباشند و شاگرد کاربرد آن ها در ادامه زمینه های دیگر به همین شدت ضرورت نداشته باشد.

از گزاره آن ها عبارتند از: میله های بی آلایش و غیر ساده، میله های پیچ شده، پولکها، بوشها. به جهت پیچ تراشی با به کارگیری از اتومبیل تراشکاری از رندههای پیچ بری به کارگیری میشود. ​Th is post was cre​at ed  with the help  of GSA Co ntent Generator  DE MO .

با یک دست نمی اقتدار دو تا هندوانه بلند کرد! دستگاه افقی cnc مهم یک میز چرخشی یکپارچه است. همین نیرو در ادامه تولید گیرایی و تغییر و تحول وضعیت فلز و میز حرارت زیاد تاثیرگذار است.

هر نقطه در ادامه همین سیستم مهم عرض، ارتفاع و طول است. همین موردها ترجیحاً می بایست در ادامه میز اتومبیل آلات تعبیه شوند تا از افت طول محور Z خودداری شود.

قطعه فعالیت ملازم میز روزگار نموده و با تضارب ابزار موجب براده برداری میگردد. ابزار برش ، کارگزاشتن شده بر بر روی یک ستون ابزار و اثبات بر بر روی یک اسلاید عرضی ، عملیات برش گزینه حیث را در ادامه سراسر قطعه فعالیت چرخان اعمال می کند.

EDM اکثر اوقات به جهت تولید میکرو رخنه های دقیق، اسلات ها، ویژگی­های مخروطی یا این که زاویه ­دار و اشکال دیگر از ویژگی­های پیچیده­ خیس در ادامه یک جز از قطعه فعالیت به کارگیری می ­شود.

ضمن این که قابل انعطاف افزار دستگاه سی ان سی نیز همین قابلیت را به آن ها می دهد تا نقش نیروی انسانی به دستکم رسد و دستگاه خیلی خوبتر مثال های گوناگون را برش دهد.

قابل انعطاف افزار دستگاه سی ان سی امکان حرکت دستگاه در ادامه بعدها میلیمتری را آماده می نماید و احتمال پیدایش نادرست در ادامه همین حرکت به دستکم می رسد.

پس به این آسانی می توانیم محدوده فعالیت بر بر روی قطعات را صرفاً به میزان دستگاه ربط دهیم. گنجایش و میزان همین دستگاه معین هست و صرفاً بر بر روی بعضا بعدها یگانه از قطعه فعالیت تلاش استاندارد دارد.

به هرحال ریز بودن میزان همین دستگاه ها به مضمون‌ به کارگیری از الکترو موتور ریز خیس و دامنه حرکتی ریز خیس به جهت آنهاست و به این برهان در ادامه برابر مواد گوناگون تلاش ضعیف تری از خویش نشان می دهد.

این که دستگاه شما بضاعت تراشکاری بر بر روی کدام یک از مواد ذیل را دارد، به دشواری ابزار گزینه به کارگیری آن مربوط میشود.

اکنون شما یک دستگاه ظریف و با میزان مرغوب بودن در ادامه اختیار دارید. در ادامه دستگاه سیانسی چوب هم به جهت هر نقطه بر روی قطعه کار، یک خصوصیات تمجید میشود.

گویش پشتیبان تراشکاری CNC با اسم G-Code هم شناخته می شود. با به کارگیری از همین دستگاه شخص می تواند تام طرح های فرز کاری و اتومبیل کاری چوب را با به کارگیری از قابل انعطاف افزارهای گرافیکی مطلوب فراهم نماید و باقی امور را به عهده دستگاه CNC بگذارد.

همین دستگاه ها معمولا استحکام بالایی دارا هستند و می توانند برش های سنگین تری نسبت به نوع عمودی انجام دهند.

همینطور با بقیه مواقعی که نیاز هست پیش از خرید کردن دستگاه CNC (سی ان سی) بدانید آشنا میشوید. ابزارهای تغییر و تحول صورت شیشه و لولهها به جهت دمیدن (باد کردن) شیشه معمولا دستی است.

همانطور که گفتیم، تمامی دستگاههای CNC از نرمافزار رایانهای به جهت در دست گرفتن ابزارهای خویش به کارگیری می‌کنند و از همین منش هست که به آن ها در دست گرفتن عددی کامپیوتری میگویند.

شالوده فعالیت تمامی دستگاههای CNC از گزاره سیانسی چوب این در دست گرفتن خصوصیات عددی است. X و Y عرض و ارتفاع تخته فعالیت یا این که قطعه ما‌درها میباشند و عدد Z نیز مُعرف طول است.

هنگامی از طول Z می گوییم در ادامه واقع عمقی هست که می بایست بر روی قطعه یا این که ورق چوبی فعالیت شود. دستگاه CNC چطور فعالیت می­ کند؟

استمرار دستگاه تراشکاری هم بالاست. به عبارتی علاوه بر برش سطح های دو بعدی می توان در ادامه تراشکاری و حتی حکاکی و منبتکاری هم آن ها را به فعالیت گرفت.

همین ها نظیر EDM های سیم فعالیت می کنند. ستون های مرکز ماشینکاری CNC می توانند منفرد ( خط VESTA شامل “B” ؛) یا این که دوبله (double column).

دستگاه ماشینکاری CNC (سی ان سی)، در ادامه واقع نوعی اتومبیل کندهکاری اتوماتیک است. تراشکاری با دستگاه تراش علاوه بر مناسب بودن با شتاب بالایی انجام میشود.

با ترقی تکنولوژی ، چنین در دست گرفتن های CNC و ابزار تغییر و تحول مداد (ATC) ، می اقتدار بازده ، حتی به جهت قطعات پیچیده خیس نیز انعطاف پذیری و شتاب بیشتری را به دست آورد – .

در ادامه واقعیت دستگاه های سی ان سی به عبارتی اتومبیل های دستی بی آلایش میباشند که به یک بخش در دست گرفتن گر مجهز شدهاند.

براین اساس طبیعی هست انتظار داشته باشیم که هزینه مراقبت همین دستگاه ها زیاد ذیل باشد و عمده شامل خدمت و روغنکاری بخش های گوناگون آن می شود.

جور قلاویز جغجغه ای بلند مشخصات همین جور قلاویز با داشتن وضعیت های جغجغه و چپ و راست گرد ، قلاویز کاری را ریلکس میکند.

در ادامه همین دستگاه از هر به دور طرف آربور، دستگاه را مهار می کند. براین اساس سوای این که ما‌درها به تیتر تکنسین دستگاه تراش cnc دخالتی داشته باشیم تمامی موردها به امداد قابل انعطاف افزارهای هوشمند انجام می شود.

همین موردها ممکن هست شامل روغنکاری های گریس (برای مدت دوران طولانی با شتاب بالا مطلوب نیستند) ، روغنکاری air-oil (روغن به جهت چرخه طولانی خیس با شتاب فراتر به اندازه است) یا این که روغنکاری روغن جت(oil-jet) (ایده آل به جهت تمامی موقعیت – حتی شدید ، برنامه تلویزیونی های با شتاب بالا و طولانی).

سوله های افقی به جهت کارهای طولانی خیس یا این که سنگین مطلوب خیس هستند. همین بر مقدار گزینه نیاز به جهت کارهای جرم تأثیر می گذارد.

بر مغایر دریل که نوک ابزار در ادامه راستای محور خویش به قطعه وارد میگردد در ادامه ابزار برشی فرز به طور معمول ، با زاویه ی 90 مرتبه به محور خویش ، بر بر روی قطعه فعالیت حرکت می نماید و موجب خروج سفاله از قطعه فعالیت می شود.

درعملیات تراشکاری از سه نظام جهت بستن قطعات گرد و چندین ضلعی بر بر روی اتومبیل تراش به کارگیری می شود. عمده تراش ها با مواد متفاوتی فعالیت می نمایند البته اکثر اوقات به شکل تراش فلزی یا این که چوبی به فروش می رسند.

هرچه یک دستگاه وسیع خیس باشد احتیاج به مصرف مواد اول بیشتری دارااست و تجهیزات بیشتری نیز در ادامه آن به کارگیری می شود.

بسته به مواد گزینه به کارگیری به جهت قطعه و همینطور پیچیدگی قطعه ماشینکاری شده ، محورهای گوناگون ، شتاب اسپیندل و شتاب باردهی ممکن هست اعمال شود.

شتاب بالا، اعتنا زیاد، هزینه ایجاد کاهش از مهمترین مزایای دستگاههای CNC هستند. و همین نیاز به تولید مثال اول یا این که نوع را برطرف می کند و منجر صرفهجویی در ادامه وقت و هزینه میشود.

همینطور به شما که قصد خرید کردن دستگاه CNC (سی ان سی) را دارید؛ امداد کنیم، تا بهترین تعیین را انجام دهید.

همین بخش در دست گرفتن گر یا این که کنترلر بخش کلیدی دستگاه CNC محسوب می شود. در ادامه ادامه به معرفی همین دستگاه، اشکال آن، کاربردها و آنالیز مزایا و معایب آن می­پردازیم.

در ادامه درس دوم به معرفی بخش ماشینکاری CATIA، ورود به نرمافزار، معرفی محفظه نرمافزار و معرفی جعبهابزارهای محفظه ماشینکاری پرداخته شده است.

ارزش دستگاه ماشینکاری CNC (سی ان سی) چطور است. پس عدم در دست گرفتن لرزش دستگاه می تواند میزان مرغوب بودن فعالیت آن ها را به شدت ذیل بیاورد.

4. قطعات سنگین را با امداد دیگران جا به جا کنید. هنگامی که از یک دستگاه تراش سی ان سی به کارگیری می نماییم در ادامه وهله اولیه می بایست از قابل انعطاف افزار اتوکد به جهت طراحی امداد بگیریم و در ادامه قدم دوم فرایند تراشکاری و برشکاری را به قابل انعطاف افزار دستگاه واگذار می کنیم.

فراهم سازی همین الگوها می بایست در ادامه یک قابل انعطاف افزار گرافیکی انجام شود که مطلوب ترین آیتم ها اتوکد و تری دی مکس میباشند و در ادامه کنار آن قابلیت به کارگیری از فتوشاپ نیز وجود دارد.

یکی از از ایرادات بزرگی که به دستگاه تراش cnc رومیزی وجود دارااست همین هست که اپراتور می بایست به شکل پیوسته و مداوم در ادامه کنار آن حضور داشته باشد.

به طور کلی ارزش دستگاه تراش سی ان سی با میزان آن نسبت مستقیم دارد. سی ان سی ( CNC ) به معنای در دست گرفتن عددی به وسیله کامپیوتر است.

همین عملیات از بی آلایش ترین و روترین ترین عملیات تراشکاری هست که با شتاب بالا تیراژ و تناژ قابل توجهی را انجام می دهد.

همینطور شتاب تراشکاری زیاد خوب است. یک سیستم دو محوره بی آلایش است. تمامی ما‌درها میدانیم که در ادامه سیستم خصوصیات خطی یا این که کارتزین، مکان هر نقطه با سه عدد معین میشود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *