مشخصات و قیمت مبدل حرارتی آلفالاوال

به عبارت دیگر مبدل حرارتی وسیلهای است که برای انتقال حرارت موثر بین دو یا چند سیال ساخته شده است که در آن دوسیال توسط یک دیواره از هم جدا شدهاند، بنابراین دوسیال هیچوقت در یکدیگر مخلوط نمیشوند.

امروزه هنوز هم استفاده از سانتریفیوژدیسکاستک برای تصفیه روغن از اهمیت بهسزایی در صنعت روغن زیتون برخوردار است و همانند سایر تجهیزات کارخانه استخراج، میتوانند روی خصوصیات روغن نهایی تاثیرات فراوانی بگذارند.

مبدل حرارتی آلفالاول اویل کولر DOC بدلیل تراکم بالا جز کوچکترین و پر بازده ترین نوع مبدل حرارتی محسوب می شود.که این امکان را می هد که نصب واحد خنک کاری روغن کنار سایر تجهیزات انجام گیرد.

در بیشتر موارد ، طراحی مبدل های حرارتی به شرکت ها کمک بسیاری می کند تا هزینه های سربار مربوط به خنک کننده الکتریکی ، از جمله هزینه های انرژی و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تخلیه رسوبات امروزه به لطف وجود محفظه کشویی خود تمیز شونده self-cleaning و قابل تنظیم، جایگزین سانتریفیوژ با بویل بسته و تخلیه دستی شده است.

سانتریفیوژهای دیسکاستک با امکان تخلیه شعاعی مواد جامد، جزو متداولترین انواع سانتریفیوژ هستند و امروزه مهمترین کاربردهای آن، تولید شیر، شراب، سایر نوشیدنیها و تصفیه روغن نباتی، روغن زیتون، سوخت و روغن روانکننده در کشتیها میباشد.

با توجه به خلاء ارتباط موثر صنعت و دانشگاه در زمینه نظریات و کاربردهای بستهبندی، پیشنهاد تاسیس رشته بستهبندی در مقطع کارشناسی پیوسته وکارشناسی ارشد را مطرح کرد که این تلاشها با پذیرش اولین گروه دانشجویان این رشته در دانشگاه علمی و کاربردی به ثمر نشست.

معرفی این سانتریفیوژ، انقلاب عظیمی در سطح وسیعی از کاربردهای صنعتی ایجاد نمود و در حال حاضر فناوری جداسازی با سانتریفیوژ، در بسیاری از صنایع تولیدی با طراحی سانتریفیوژهای متنوع برای کاربریهای خاص، استفاده میگردد.

ایرانمنش اکنون تمام همت خود را روی صنایع بستهبندی متمرکز کرده است و قصد دارد با بهرهگیری از آموختههای خویش در جهت رشد صنعت بستهبندی در کشور قدم برداشته و اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار این بخش قرار دهد و در همین راستا، در حال حاضر مدیریت پروژه های هیدروپونیک، چیپس میوه ویتامینه ارگانیک و مشتقات سنجد را در استان سمنان برعهده دارد.

ایرانمنش از طرف اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، به عنوان کارشناس صنعت بستهبندی به عضویت کمیته تدوین استانداردهای بستهبندی درآمد و در رایگیری این کمیته، به عنوان رئیس استاندارد بستهبندی، در تدوین مسائل مربوط با این حوزه مشارکت کرد.

کریستِن روسینگ: دختر بزرگ گد در سال 1952 به دنیا آمد. استفاده از فناوری سانتریفیوژ در صنعت تولید روغن زیتون، برای اولین بار توسط آلفا لاوال در سال 1927 معرفی شد.

پس از گذشت سی سال از اولینباری که این فناوری معرفی شد، اکنون سانتریفیوژ دیسکاستک و سانتریفیوژ دکانتر به اکثر کارخانههای تولید راه پیدا کرد و به عنوان فناوریهای مهم و موثر در میان تمامی تکنولوژیهای جایگزین پیشنهاد شده در آن زمان شناخته شدند.

در نیمه دوم قرن بیستم و تا امروز، روش استخراج روغن زیتون بکر، با استفاده از سانتریفیوژ دکانتر و سانتریفیوژ دیسکاستک جایگزین روشهای سنتی شده و حتی در کتابهای مرجع صنعت تولید روغن آورده شده است.

علاوه بر این سانتریفیوژ دیسکاستک، در روشهای تولید مشابهی چون پرس سرد روغن آووکادو نیز استفاده شده است. در تصفیه و تولید روغن با سانتریفیوژ دیسکاستک، از فشار هیدرولیکی به جای روشهای سنتی تهنشینی و رسوب که یک فرآیند بسیار آهسته است، استفاده میشود.

سانتریفیوژ دیسک استک در صنعت تولید روغن زیتون بکر (Virgin Olive Oil) به طور گستردهای برای تصفیه روغن در مرحله نهایی فرآیند استخراج استفاده میشود.

عملکرد فرآیند بر اساس مخزنی است که با سرعت بالا دوران مینماید که در آن جداسازی، بر اساس اختلاف چگالی بین فازها، انجام میشود.

سید مصطفی ایرانمنش، کارآفرین ممتازکشور، عضو هیئت علمی رسمی مورد تایید وزارت علوم و چهره ماندگار در صنایع تبدیلی و صنعت بستهبندی نوین ایران بوده که در زمینه صنایع تبدیلی و صنعت بستهبندی مطالعات و تجربیات زیادی دارد.

ایرانمنش تحصیلات کارشناسی ارشد را در دانشگاهA & M تگزاس، که یکی از دانشگاههای شناخته شده در صنایع بستهبندی است آغاز کرد و در مسیر پژوهشی روی ماشینآلات فرآوری و بستهبندی کار کرد.

این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان تکنولوژی مبدل های حرارتی ، سپراتور و انتقال سیالات در جهان شناخته شده است و دارای بیش از2500 ثبت اختراع می باشد. ᠎Article was g​en᠎er ated ᠎with the ​help of GSA  C​on᠎tent ​Ge᠎nerato r ​DE MO!

رشته تحصیلی ایران منش در این دانشگاه، مهندسی مکانیک با گرایش ماشینهای بستهبندی بود و از پایاننامه خود با عنوان بستهبندی پسته ایران و آفلاتوکسین که مطالعات آن به طور مشترک با دانشگاه تهران انجام شده بود دفاع کرد.

پس از اتمام این مقطع تحصیلی، برای خدمت سربازی اعزام شد و با توجه به زمینه تحصیلی و تجربه دوران کارآموزی، با درجه افسری که در قالب سپاه ترویج و آبادانی به خدمترسانی به مناطق روستایی در روستای کردوان از توابع گرمسار مشغول شد.

یکی از همکاریهای او با آستان قدس رضوی بود که این مجموعه با توجه به توانمندیهای وی، او را شایسته بورسیه امور پژوهشی دانست و به کشور سوئد اعزام کرد.

با توجه به پیشینه مطالعاتی خود در زمینه افلاتوکسین پسته در سال ۱۳۷۷ به سمت ریاست موسسه تحقیقات پسته کشور منصوب شد.

با استفاده از ، تصفیه به یک عملیات پیوسته و سریع تبدیل میشود و در نتیجه کیفیت نهایی روغن زیتون بهبود قابل توجهی مییابد.

استفاده از فنآوری پیشرفتهای مانند طراحی هرمتیک، که از قبل برای سانتریفیوژ دیسکاستک (سپراتور) وجود دارد، در صنعت تولید روغن زیتون نیز قابل استفاده است.

ایرانمنش، متولد ۲۴ آذر ۱۳۲۹ در شهر تهران است. این مبدل حرارتی ورقه ای جوشی آلفالاوال از صفحه ها باریک استنلساستیل 316 ساخته شده است.

تقریبا ۲/۵ درصد از فروش این شرکت در بخش تحقیق و توسعه سرمایهگذاری می شود و حاصل آن تولید حدودا ۴۰-۳۵ محصول جدید در سال است.

سیدمصطفی ایرانمنش مولف فرهنگ علوم تغذیه و مهندسی صنایع غذایی جمعآوری اطلاعات و معادلسازی واژههای این کتاب را حاصل سال ها پژوهش و تلاش خود میداند.

کتاب فرهنگ علوم تغذیه و مهندسی صنایع غذایی برای طیف گستردهای از دستاندرکاران صنایع غذایی نامی آشنا است و از این کتاب بهرههای زیادی بردهاند.

از جمله ویژگیهای ایشان آن است که هم در کسوت استاد دانشگاه، شاگردان زیادی را تربیت کرده و هم در حوزه صنعت در طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خطوط تولید حضور فعال داشته است.

آن هم در شرایطی که روغن در تماس با آب سبزیجات و مواد جامد باقیمانده و در نتیجه آلودگی است.

سیال داخل لوله ها در جهت مخالف و یا هم جهت با جریان سیال داخل پوسته می باشند و معمولا سیال داخل پوسته بخار داغ بوده و مایع نیز در داخل لوله ها جریان دارد.

وی سالهای کودکی و نوجوانی را در استان خوزستان (آبادان و خرمشهر) سپری کرد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این استان به اتمام رساند.

ایران منش اولین فعالیت فرهنگی خود را در سال آخر دوران ابتدایی (۱۳۴۰) و پس از آشنایی با مجله کیهان بچهها، خبرنگاری و نویسندگی برای این نشریه را آغاز کرد، که این همکاری، حدود ۴۰ سال در زمینه فرهنگ و هنر ادامه یافت.

در نظر داشته باشید در صورت استفاده از مبدل حرارتی برای تولید آبگرم بهداشتی واحد های مسکونی، به ازاء هر واحد معادل 300 تا 400 لیتر ظرفیت مبدل مورد نیاز می باشد.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CB از لحاظ مشخصات فنی دارای ظرفیت 800 لیتر بر ساعت تا ظرفیت 18500 لیتر بر ساعت از ظرفیت حرارتی 40,000 تا 800,000 کیلوکالری بر ساعت تولید می شود.

طرفیت این دستگاه از 1000 لیتر درساعت الی 30000 لیتر درساعت میباشد . عدم دارا بودن منبع یا مخزن جهت گرمایش آبگرم مصرفی به خوبی این موضوع را اثبات می کند.

چه بسا ممکن است که با فروکش کردن این مساله در اداره ترافیک و دلسردشدن دلالان، این موضوع به مرور ایام خود به خود از اهمیت افتاده و این تصمیم کمک بزرگی برای حذف و فراموشی این خرافه از میان مردم ایفا کند.  C onte​nt has  been generat ed ​by GSA Con te nt ᠎Generator  DEMO !

از دیگر همکاریهای ایرانمنش با سازمانها و دستگاههای اجرایی میتوان حضور در سازمان غذا و داروی کشور به عنوان مشاور طرح بستهبندی ظروف یکبار مصرف پلیمری، ریاست کمیته استانداردهای صنعت بستهبندی و نیز مدیریت مرکز تحقیقات خوراک کودک ایران، تدوین استانداردهای صنایع تبدیلی و بسته بندی در سازمان فنی حرفه ای کشور اشاره کرد.

از دیگر خدمات ایرانمنش در شاخه علمی صنایع بستهبندی میتوان به مسئولیت “علوم پوششها” در امر سازماندهی، نیازسنجی و برنامهریزی رشته کارشناسی پیوسته مهندسی تکنولوژی بستهبندی با گرایش محصولات کشاورزی اشاره کرد.

ایرانمنش، نخستین مدرس کارگاه های علمی کاربردی «کدکس» (مقررات صادرات و واردات مواد غذایی) Codex Alimentarius در ایران است که از سوی UNDP (سازمان عمران ملل متحد) برگزار میشود.

وی در سالهای بعد در پروژه سیناکس سازمان عمران ملل متحد همکاری کرد. همچنین در صورت استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل CBH16-25H در سیستم های گرمایش از کف به ازاء هر متر طول لوله PEX کار شده در کف، حدود 136 کیلو کالری ظرفیت گرمایش برای انتخاب مبدل حرارتی مورد نیاز در نظر گرفته شود.

وی در اواخر دهه ۱۳۶۰ به عنوان اولین رئیس هیئت مدیره کنترل کیفیت استان مازندران انتخاب شد. ایرانمنش در سال ۱۳۴۸ در مقطع کارشناسی صنایع غذایی در دانشگاه شیراز پذیرفته شد و اولین حضور در صنعت را با کارآموزی در کشت و صنعت دشت مرغاب و کارخانجات یک و یک شیراز در تابستان های سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۳ تجربه کرد.

مبدل های ClipLine و FrontLine بهترین مبدل های حرارتی صفحه ای در صنایع لبنیات، غذا، نوشیدنی و سایر برنامه های بهداشتی هستند زمانی که رفتار ملایم با محصول، زمان کار طولانی و تمیزکاری آسان مد نظر باشد.

طراحی مبدل های FrontLine آسان و انعطاف پذیر است. پلیت آلفالاوال ورق های راه راه انتقال حرارت آسان را از یک گاز یا مایع به گاز دیگر فراهم می کند.

جوشکاری صفحات مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل BP10-20 در شرایط خلاء انجام گرفته که باعث استحکام آن در فشار و دمای عملیاتی بالا شده و همچنین امکان ارتباط دو صفحه متوازن در هزاران نقطه و افزایش چشمگیر بازده عملکرد مبدل را فراهم می آورد.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال مدل BP10-20 می تواند برای سیستم های مایع به مایع، بخار به مایع و گاز به مایع مورد استفاده قرار گرفته و نسبت به بازده عملیاتی بالایی که دارند بسیار کم حجم بوده و فضای کمی را اشغال می نماید.

مبدل حرارتی APV سیستم APV Paramine با طراحی منحصر به فرد خود از انباشتگی بالای گاز تُرش جلوگیری می کند.

ها، این نوع از مبدل ها در ۳ نوع پر کاربرد دسته بندی می شوند که ساختار آنها به ترتیب توضیح داده شده است.

مبدل حرارتی صحفه ای آلفالاول در دو نوع صفحه ای جوشی BRAZED و صفحه ای واشردار GASKET طراحی و تولید می شوند.

استخراج لسیتین خوراکی (Food Grade) از روغن سویا است که برای نخستین بار در سال ۱۳۶۹ در کارخانجات روغن نباتی جهان با موفقیت انجام شد.

در واقع حداکثر فشار مجاز کاری برای این مبدل 32 بار و حداکثر دمای کاری 150 درجه سانتیگراد است (PED approval pressure/temperature).

مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی یا بریز پلیت، فاقد هِدر، میله و واشرهای آب بند هستند؛ صفحه ها یا پلیت ها در مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی یا بریز پلیت در دمای 1100 درجه سانتی گراد از نوع کوره ای هستند.

مبدل حرارتی صفحه ای آلفالاوال جوشی بصورت تک گذر، دو گذر و یا چند گذر بسته به نوع کاربرد و نیاز پروژه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

صفحات این دستگاه بین یک قاب و یک صفحه متحرک قرار گرفتهاند. طی جنگ تحمیلی، صنایع کشور نیاز به تحولاتی داشتند که حضور افرادی مانند ایرانمنش، تاثیر مطلوبی در این تحولات داشتند.

کشور سوئد با وجود اجرای معیارهای الحاق به اتحادیه مالی اروپا، تاکنون، تصمیم به الحاق به آن نگرفته است. نظام بانکی کشور در سال ۱۳۶۹ به دنبال اجرای طرحهای مرتبط با کشاورزی و صنایع تبدیلی از حضور او بهره برد.

اقتصاد کشور سوئد اقتصادی کوچک و باز است که در مقایسه با اقتصاد بینالمللی تضعیف نشده و در نتیجه میانگین بالای رشد اقتصادی در جایگاه قدرتمندتری نسبت به قبل قرار گرفته است.

کاربرد مبدل واشردار مدل TS در فرایندهایی هست که از بخار بهعنوان در میان واسطه به کارگیری میشود. در میان سانتریفیوژهای رسوبی، سانتریفیوژ دیسکاستک که به طور متناوب و شعاعی تخلیه میشود، همان موردی است که در صنعت روغن زیتون بکر استفاده میگردد.

آلفا لاوال (به سوئدی: Alfa Laval) شرکت خدمات فنی و مهندسی سوئدی است، که در سال ۱۸۸۳ توسط گوستاو دی لاوال و اسکار لام تأسیس شد.

حضور موفقیتآمیز ایرانمنش در سوئد، مسیر ادامه تحصیل در دروه دکتری را برای وی هموار کرد و او در دوره دکتری کاربردی از دانشگاه Karlstad مشغول شد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *