وبینار بین المللی با عنوان سواد مالی و رفاه مالی در دانشگاه کردستان برگزار شد.

[ad_1]

ایسنا/ کردستان سخنرانی استاد سرشناس دانشگاه لویولا شیکاگو «پروفسور ابوالحسن جلیلوند» استاد کل گروه مالی و رئیس مرکز این دانشگاه توسط گروه علوم اقتصادی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان برگزار شد.

پروفسور ابوالحسن جلیلوند در وبینار بین المللی با عنوان “سواد مالی و رفاه مالی” که در دانشگاه کردستان برگزار شد، به مباحث کلیدی و مهم سواد مالی و چگونگی تاثیر آن بر سود مالی پرداخت و گفت: سواد مالی به توانایی مالی اشاره دارد که در آن مالی رسمی است. تحصیلات، دسترسی به منابع مالی و تجربیات گذشته، توانایی دستیابی به اهداف شخصی و اهداف مادام العمر را تسریع می بخشد. و همچنین سطح پایین سواد مالی در سراسر کشورها، با مخارج ضعیف، برنامه ریزی مالی، استقراض گران قیمت و مدیریت بدهی مرتبط است.

وی افزود: در این وبینار علمی آمار کمی از وضعیت سواد مالی در جهان ارائه می شود.

استاد کل گروه مالی و رئیس مرکز این دانشگاه در کردستان با بیان اینکه میزان سواد مالی ایران حدود 20 درصد است، گفت: جامعه آماری ایران اشتباه کرده است.

جلیلوند پنج مؤلفه کلیدی آموزش سواد مالی شامل درآمد، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مخارج، استقراض و حفاظت را تشریح می‌کند.

وی در ادامه این نشست به بیان ابعاد کلیدی رفاه مالی پرداخت و خاطرنشان کرد: سنجش رفاه مالی دارای چهار بعد ماتریسی است که شامل حال، آینده، امنیت و آزادی انتخاب است. این ابعاد شامل کنترل مالی مستمر، توانایی جذب شوک های مالی، آزادی مالی برای لذت بردن از زندگی و پیگیری اهداف مالی است.

در پایان بخش اول وبینار، پروفسور جلیلوند راه حل هایی را ارائه کرد که سواد مالی را افزایش می دهد و در حال حاضر در سراسر جهان استفاده می شود.

در قسمت دوم وبینار؛ پژوهشگران، اساتید و دانشجویان به ارائه سوالات و نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند و سپس پاسخ خود را دریافت کردند.

لازم به ذکر است؛ پروفسور جلیلوند یک رهبر دانشگاهی با بیش از 40 سال تجربه اجرایی بین المللی است که به عنوان رئیس بازرگانی و پژوهشگر ارشد در دانشگاه های بزرگ و خصوصی در ایالات متحده (دانشگاه لویولا شیکاگو) و کانادا (دانشگاه دالهوسی) خدمت می کند.

در نهایت دکتر خالد احمدزاده، معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان و عضو هیئت علمی گروه علوم اقتصادی، دکتر قباد شفیعی و دکتر. سامان قادری، تداوم این گونه وبینارها و گفتمان های علمی را برای ارتقای دیپلماسی علمی و ارتباطات دانشگاهی ترویج کرد.

شایان ذکر است فایل ارائه وبینار در کانال ارتباطی انجمن علوم اقتصادی به آدرس https://t.me/economicuok موجود است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *