آلمان از مشارکت فنلاند و سوئد در ناتو در میان هشدارهای روسیه استقبال کرد

[ad_1]

وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه ای از چشم انداز پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو استقبال کرد.

به گزارش دویچه وله، فنلاند و سوئد در حال بررسی پیوستن به ناتو هستند. روسیه هر دو کشور را علیه فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو تهدید کرده است.

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان در جریان سفر خود به آفریقا در نیجر بر حق تصمیم گیری آزاد بین کشورهای اسکاندیناوی فنلاند و سوئد تاکید کرد.

بوربوک در حاشیه بازدید از نیامی، پایتخت این کشور گفت: هر کشوری حق دارد آزادانه متحدان و اتحادهای دفاعی خود را انتخاب کند و این در مورد دو کشور اروپایی فنلاند و سوئد که اعضای اتحادیه اروپا نیز هستند، صدق می کند. نیجر.

بوربوک همچنین گفت که اگر فنلاند و سوئد بخواهند به ناتو بپیوندند، آلمان تصمیم آنها را خواهد پذیرفت. با این حال وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که این تصمیم در فنلاند و سوئد گرفته شده است.

به گفته وزیر خارجه آلمان، «جنگ تهاجمی» روسیه علیه اوکراین، حمله به نظم صلح اروپاست و کشورهای اروپایی شمالی به وضوح اعلام کرده‌اند که نگرانی‌های امنیتی آنها در نتیجه جنگ تشدید شده است.

آلمان از فنلاند استقبال می کند و از مشارکت سوئد در ناتو استقبال می کند زیرا دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه و رئیس جمهور سابق، روز پنجشنبه هشدار داد که اگر سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بپیوندند، منطقه بالتیک تسلیحات هسته ای قرار خواهد گرفت. در کالینینگراد

فنلاند و سوئد عضو ناتو نیستند، اما جنگ در اوکراین مشارکت آنها در ناتو را تسریع کرد و قرار است در آینده نزدیک تصمیمی اتخاذ کنند.

هیتاناس نائوسدا، رئیس جمهور لیتوانی نیز در بیانیه ای تهدیدات مسکو را “توخالی” توصیف کرد. او به ویلنیوس گفت که مسکو قبل از حمله به اوکراین، تسلیحات هسته‌ای را در کالینینگراد مستقر کرده بود. لیتوانی مرز کالینینگراد روسیه است.

آرویداس آنوشاوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی نیز تهدید روسیه را “بسیار عجیب” خواند و اذعان کرد که سلاح های هسته ای همیشه در منطقه کالینینگراد قرار داشته است.

در آخرین واکنش مقامات روسی به امید فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه نسبت به «عواقب» پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف نظامی ناتو هشدار داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: “انتخاب با مقامات سوئد و فنلاند است. اما آنها باید عواقب چنین حرکتی را برای روابط دوجانبه ما و به طور کلی ساختار امنیتی اروپا درک کنند.”

وی افزود که عضویت سوئد و فنلاند در ناتو “بعید است به افزایش اعتبار بین المللی (آنها) کمک کند.”

زاخارووا خاطرنشان کرد که سیاست های متضاد دو کشور “سطح امنی را فراهم می کند” در حالی که عضویت در یک اتحاد نظامی “امنیت ملی آنها را تقویت نمی کند”.

زاخارووا تاکید کرد: در صورت تحقق این عضویت، آنها به طور خودکار خود را جلوتر از ناتو خواهند دید.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *