فواید مصرف گیاه نعناع در ماه رمضان

[ad_1]

در ماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با روزهای دیگر با کمبود آب مواجه می شود و جبران این کمبود با سبزیجات خاصی مانند نعناع گزینه خوبی است.

به گزارش ایسنا، فواید استفاده از گیاه نعناع در ماه رمضان نعناع خواص گیاه نعناع از قدیم الایام شناخته شده است و امروزه از عصاره، برگ و اسانس آن در طب سنتی و صنایع غذایی (به عنوان طعم دهنده) و همچنین در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی موثرترین ماده اسانس نعناع منتول نام دارد.

در ماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با روزهای دیگر با کمبود آب مواجه می شود و جبران این کمبود با سبزیجات خاصی مانند نعناع گزینه خوبی است. نعناع یکی از محبوب ترین گیاهان برای روزه داران است. از ماه مبارک رمضان بیشتر مردم به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی دچار یبوست می شوند. نعناع سرشار از فیبر است و می تواند یبوست را درمان کند. پوست صورت در ماه رمضان به دلیل کم آبی، کمبود خواب و تغذیه نامناسب ممکن است خشک و مستعد آکنه باشد.

نعناع فلفلی در کاهش التهاب پوست موثر است. در طب سنتی از نعناع به عنوان مقوی معده، بادشکن، ضد درد، ضد تشنگی و شل کننده اعصاب استفاده می شود.

همچنین نشان داده شده است که اسانس نعناع می تواند درد ماهیچه های صاف دستگاه گوارش را کاهش داده و منجر به کاهش درد شکم شود.عصاره آبی نعناع دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است و می تواند جایگزین مناسبی برای مسکن های شیمیایی ضد التهابی باشد. داروها روغن نعناع دارای اثر ضد باکتریایی قوی است که می توان آن را با آنتی بیوتیک جنتامایسین مقایسه کرد.

در ماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با روزهای دیگر با کمبود آب مواجه می شود و جبران این کمبود با سبزیجات خاصی مانند نعناع گزینه خوبی است.

نعنا یکی از بهترین سبزیجات برای روزه داران است; از ماه مبارک رمضان بیشتر مردم به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی دچار یبوست می شوند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، نعناع فیبر بالایی دارد و می تواند یبوست را درمان کند.

پوست صورت در ماه رمضان به دلیل کم آبی، کمبود خواب و تغذیه نامناسب ممکن است خشک و مستعد آکنه باشد. نعناع فلفلی در کاهش التهاب پوست موثر است. این گیاه سرشار از بتاکاروتن و ویتامین C است و در بهبود آکنه و لطافت پوست موثر است. همچنین خاصیت ادرارآوری دارد و با استفاده از کلیه ها سموم را از بدن دفع می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *