نظارت بر بازار و کنترل قیمت ادامه دارد

[ad_1]

ایسنا/ کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از ادامه روند نظارت و بازرسی دقیق و مستمر از وضعیت بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی در روزهای باقی مانده از نوروز و در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

بهزاد باباخانی در نشست اقدام مشترک تنظیم بازار استان با هدف نامگذاری سال جدید «تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تدبیر و شعور چندین ساله دارند. سال ها به بحث اقتصاد و تولید می پردازند که به اهمیت این مقوله در رشد و اهمیت ایران اسلامی و زندگی مردم توجه ویژه دارند.

وی روند بهبود مکانیزم های کنترل قیمت و شفاف سازی مدیریت بر اساس ابزارها و سیاست های تنظیم بازار از تولید تا توزیع را راهکاری موثر برای دستیابی به اهداف عنوان کرد و گفت: در روزهای آینده و در آستانه ماه مبارک رمضان، انسجام و یکپارچگی در حوزه مدیریت بازار فعال باشد و نقش فعال داشته باشد، آرامش در بازار داشته باشد.

وی افزود: روند کنونی نظارت دقیق و مستمر بر بازار با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، همچنان قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف در سبد باقی خواهد ماند.

معاون استاندار با اشاره به اهمیت تولید در تنظیم بازار گفت: تعادل عرضه و تقاضا موجب تنظیم بازار می شود و تقویت بخش تولید به تنظیم بازار و در نهایت کنترل تورم کمک می کند.

وی افزود: توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در تنظیم بازار بسیار حائز اهمیت است و با ابزارهای دانش می توان با بهبود توزیع و نظارت بر اشیا و اشیا، بازار را با دقت بیشتری کنترل کرد.

باباخانی در این جلسه که آخرین وضعیت تغییر قیمت بازار بر اساس گزارش های دستگاه های اجرایی بررسی می شود؛ وی افزود: با وجود پیک مصرف و افزایش تقاضا در پایان سال، در مجموع وضعیت بازار نسبتا آرام است و البته مدیریت فاز فعلی در میدان افزایش خواهد یافت.

معاون عمرانی استاندار در تشریح راهکارهای حفظ مدیریت تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: مدیریت زنجیره تامین یک راهبرد اساسی برای تنظیم بازار است و بازرسی لازم است و محدود به پایان زنجیره تولید و توزیع نیست. خرده فروشان.” توزیع نیز گنجانده شده است.

وی در ادامه حمایت از طرح ها و طرح های توسعه دانش بنیان و استارت آپ ها و کسب و کارهای دانش بنیان را اولویت برنامه های اقتصادی استان در سال جاری اعلام کرد و گفت: نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان راهبرد اولیه رشد پایدار و ایجاد اشتغال است. . با رویکرد کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و بهره مندی از دانش فنی تولید کالا و خدمات است و بر این اساس می توان تجاری سازی ایده های خلاقانه را تسهیل کرد و با حمایت از پارک علم و فناوری، محصولات را معرفی کرد. . در بازارها از کار مبتنی بر دانش حمایت کنید.

باباخانی در ادامه به تشریح ظرفیت‌های بی‌نظیر و منحصربفرد استان در حوزه کشاورزی و صنعت پرداخت و گفت: باید به دنبال رفع خلأهای تولید در همه بخش‌ها باشیم و با برنامه‌ریزی بینش و هوشیاری روش تولید برخی کالاها و اشیاء هوشمندانه و مستمر است. نظارت برای مدیریت نیاز به تولید محصول به موقع برای تنظیم بازار.

وی همچنین یادآور شد: دستگاه های ذیربط وظیفه دارند از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنند و اقدامات و برنامه های آنها را برای ایجاد شبکه های توزیع خوب و نظارت بر امور پیگیری کنند.

باباخانی همچنین بر لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای تامین به موقع کالاهای اساسی و همچنین قیمت گذاری کالاها و نظارت دقیق بر کشتارگاه ها تاکید کرد.

وی گفت: تامین اقلام اولیه در ایام باقیمانده از نوروز و همچنین در ماه مبارک رمضان مشکلی ندارد و با توجه به تلاش ها و اقدامات انجام شده در این زمینه مشکلی برای توزیع کالاهای استانی وجود ندارد. ” داشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *