علائم هشداردهنده ممنوعیت سفر به نوروز

[ad_1]

سفر همیشه به عنوان یکی از خطرناک ترین رفتارها در بیماری های عفونی مانند بیماری عروق کرونر قلب شناخته شده است. موضوعی که اکنون پس از موج های مختلف بیماری و تزریق واکسن کووید 19 برای سال جدید شکل گرفته است، اما در چه صورت اجازه سفر به ما داده نشد؟

به گزارش ایسنا، سفر در شرایط کرونا ممنوع است:

– اگر احساس بیماری می کنید، حتی اگر در 90 روز گذشته به کووید 19 مبتلا شده اید یا به طور کامل واکسینه شده اید، نیازی به سفر ندارید.

در صورت مثبت بودن تست کووید، تا 10 روز از تاریخ آزمایش یا شروع علائم به مسافرت نروید.

– اگر با فردی مبتلا به Quid 19 تماس نزدیک دارید و به شما توصیه می شود قرنطینه کنید. بنابراین تا زمانی که حداقل 5 روز از آخرین تماس خود با بیمار نگذشته است به سفر نروید.

– در صورتی که پس از تماس نزدیک با فرد مبتلا بین 6 تا 10 روز مجبور به سفر هستید، بهتر است زمانی که با دیگران هستید از ماسک مناسب استفاده کنید.

به گزارش دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت، در صورت اجبار به سفر، از خود و اطرافیان خود محافظت کنید و توصیه های زیر را جدی بگیرید:

توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید. نکات بهداشتی خاص مرتبط با مقصد خود را بدانید و دنبال کنید.

کودکان به ویژه کودکان زیر 2 سال و سالمندان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و هنگام حضور در مراکز شلوغ و بسته باید از ماسک های مناسب تری استفاده کنند.

افراد مبتلا به نقص ایمنی به دلیل احتمال ابتلا به موارد شدیدتر کوید 19 باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند. استفاده از ماسک مناسب هنگام حضور در مکان های شلوغ و مراکز بسته اکیدا توصیه می شود.

در طول سفر، همه مسافران باید خود را از نظر علائم مشکوک به کووید 19 بررسی کنند. در صورت وجود علائم، فورا ایزوله شده و با مراکز درمانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *