دریافت بیش از 8000 میلیارد مالیات / مالیات خراسان رضوی 95 درصد از بودجه استان را تامین می کند.

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: در 11 ماهه امسال حدود 8260 میلیارد تومان مالیات در خراسان رضوی وصول شده است. همچنین 35 هزار اقساط بدهی مالیاتی در استان انجام شده است.

احمدرضا مدبرنیا امروز 25 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ساختمان سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی برگزار شد، گزارش عملکرد این سازمان در سال جاری را ارائه کرد و گفت: درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده توسط سازمان امور مالیاتی برای استان. در سال 1400 معادل 8700 میلیارد تومان است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 5100 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: همچنین 60 درصد مالیات به صورت مستقیم و 66 درصد غیرمستقیم به استان اخذ می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های خراسان رضوی در 11 ماهه سال گذشته بیش از 700 میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده اند که در مدت مشابه سال جاری 117 درصد افزایش داشته است. 1530 به یک میلیارد تومان رسید. همچنین سال گذشته و در مجموع حدود 848 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان توزیع شد.

مالیات ۹۵ درصد بودجه استان را تامین می کند

مدبرنیا خاطرنشان می کند: حدود 95 درصد بودجه استان از سوی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی تامین می شود و تاکنون برای تخصیص این قسمت از بودجه استان مشکلی نداشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در زمینه بازپرداخت مالیات که شامل صادرات و اعتبارات اضافه پرداخت شده است، حدود 400 میلیارد تومان بازپرداخت داریم که این رقم در سال گذشته 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص فرار مالیاتی استان گفت: مهرماه سال گذشته در اجرای ماده 181 قانون مالیات های مستقیم دفتری به نام اداره بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شد. برای افزایش خودافشایی و شفافیت در امور مالیاتی در این ولایت.تاکنون ۷۷ پرونده مورد بازرسی قرار گرفته است. همچنین در صورت اقامه دعوی، نسبت به پرداخت مالیات اقدام می شود که مراحل نهایی آن طی می شود.

مدبرنیا از وصول معوقات امسال نیز خاطرنشان کرد: از نظر وصول معوقات امسال نسبت به سال گذشته حدود 35 درصد رشد داشته ایم. همچنین در سال جاری 35 هزار اقساط بدهی مالیاتی در استان انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سال جاری و میزان موفقیت در اخذ مالیات از شرکت های پرداخت کننده مالیات خارج از استان گفت: در سال جاری 42 پرونده مالیاتی شرکت ها به استان منتقل شد که از این تعداد حدود 24 پرونده به استان منتقل شد. استان و پرونده آن مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین هفت مورد از این تعداد مربوط به مودیان عمده تحت رسیدگی بوده است.

سهم خراسان رضوی از جمع آوری پرونده های ملی مورد بررسی حدود 583 میلیارد تومان است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: دلیل عدم موافقت با واگذاری پرونده های باقی مانده این است که سهمیه استان کمتر از مالیات یا درآمد است اما سهمیه دریافتی به استان تعلق می گیرد. در مجموع در پرونده های ملی مورد بررسی تهران و خراسان رضوی حدود 583 میلیارد تومان سهمیه وصولی مربوط به خراسان رضوی است.

مدبرنیا با اشاره به پایان اظهارنامه مالیاتی در سال ۹۸ گفت: در سال ۹۸ ۲۱۳ هزار و ۳۵۹ اظهارنامه مالیاتی در حوزه مشاغل داشتیم که ۱۷۳ هزار و ۵۶۸ فقره آن تکمیل شد. از این تعداد، حدود 60000 پرونده به طور سیستماتیک خاتمه یافت.

وی درباره اظهارنامه مالیاتی شرکت ها افزود: ۲۱ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه مالیاتی مربوط به شرکت ها بوده که ۲ هزار و ۹۶۸ مورد تکمیل شده و بانک اطلاعاتی آن ها به شرح زیر است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال 98 که سود افرادی که اظهارنامه ارائه کردند به 28 میلیون و 500 هزار تومان رسید، مالیات پرداخت نکردند. امسال این مبلغ 36 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین حدود 40 درصد از پرونده های مالیاتی مربوط به سال 1400 تاکنون رسیدگی و مابقی بررسی شده است.

4 میلیون و 700 هزار دستگاه کارتخوان به کشور اختصاص یافته است

مدبرنیا با هدف کارتخوان های فعال در کشور خاطرنشان کرد: حدود 11 میلیون دستگاه کارتخوان فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 4.7 میلیون دستگاه در حال حاضر تعیین تکلیف و متصل به پرونده مالیاتی هستند. سه میلیون دستگاه کارتخوان نیز غیرفعال شده و سایر دستگاه ها در دست بررسی هستند. همچنین در صورت عدم تطابق کارتخوان با فایل مالیاتی غیر فعال می شود.

وی ادامه داد: تمامی حساب های بانکی با میزان پول در گردش توسط سازمان امور مالیاتی تامین می شود اما تراکنش ها به هیچ وجه مشمول مالیات نمی شوند مگر اینکه منبع درآمدی داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص شرایط برخورداری از معافیت مالیاتی موسسات خیریه خصوصی، گفت: اعطای هرگونه معافیت مالیاتی مستلزم ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارائه دفاتر، اسناد و مدارک است. بنابراین در صورتی که فعالیت شخصی موسسه خیریه مطابق ماده 139 قانون مالیات های مستقیم باشد و اظهارنامه مالیاتی را به همراه مدارک خود ارائه کند به نرخ مالیات صفر می رسد.

مدبرنیا با پرداختن به مشکلات پیمانکاران خاطرنشان می کند: در مصالح ساختمانی اگر فردی خود سازنده باشد موضوع مواد 59 و 77 ساخت و فروش ساختمان مشمول مالیات می شود. به شرطی که مجوز از شهرداری به عنوان مربوطه در سال 95 به بعد اخذ شود.

وی ادامه می دهد: اگر شخصی سازنده ساختمان نباشد و به صورت قراردادی در خدمت کارفرما باشد با توجه به وضعیت پرونده ارسالی کارفرما مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود و این مالیات قابل محاسبه است. از کارفرما جمع آوری شده است. مالیات بر ارزش افزوده ربطی به سود ندارد و معادل درآمد مندرج در صورتحساب است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *