هند اکنون ایمنی سیستم های موشکی خود را تضمین کرده است

[ad_1]

سامانه‌های دفاعی هند امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که سامانه‌های موشکی این کشور پس از شلیک تصادفی اخیر در یک منطقه مسکونی در پاکستان اکنون قابل اعتماد و ایمن هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، راجناس سینگ وزیر دفاع هند طی یک نشست رسمی به قانونگذاران دستور داد تا علت شلیک تصادفی و بررسی رویه های استاندارد عملیات، بازرسی و نگهداری سیستم های سلاح گرم را بررسی کنند و افزود: هرگونه نقص و نقص باید برطرف شود. . بلافاصله. مستقیما”؛ او به بی توجهی به تیراندازی اشاره ای نکرد.

پاکستان اعلام کرد که موشک غیرمسلح روز چهارشنبه حریم هوایی پاکستان را شکست و دیواری را در یک منطقه مسکونی در استان پنجاب ویران کرد، اما تلفات جانی گزارش نشد.

اسلام آباد از این تیراندازی خشمگین شد و مقامات دولتی پاکستان خواستار تحقیق در مورد این تیراندازی شدند.

وزارت خارجه پاکستان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماهیت این موضوع سؤالات اساسی در مورد پروتکل‌های امنیتی و حفاظت‌های فنی در برابر انفجار غیرمجاز یا تصادفی در یک سایت هسته‌ای ایجاد می‌کند. ما از هند می‌خواهیم جزئیات بیشتری در این مورد منتشر کند و بگوید که چرا از آن زمان تاکنون فوراً به دولت اسلام‌آباد اطلاع نداده است.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، این موضوع را مطرح کرد و بر لزوم رسیدگی جامعه بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد به این موضوع تاکید کرد.

دو روز پس از تیراندازی، وزارت دفاع هند اعلام کرد که این موشک پس از نقص فنی در فعالیت‌های تعمیر و نگهداری عادی شلیک شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *