صد درصد ظرفیت اقامتی شیراز برای ایام نوروز رزرو شده است

[ad_1]

ایسنا/ فارس سرپرست اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در هفته اول نوروز، تمامی اقامتگاه ها و هتل های استان 100 درصد اشغال می شود و این میزان به 70 یا 80 خواهد رسید. % از هفته دوم.

سید مؤید محسن نژاد شامگاه یکشنبه 23 اسفندماه در نشست خبری بر ضرورت فرهنگ سازی و خدمت به مردم تاکید کرد و از آمادگی اماکن تاریخی و فرهنگی برای میزبانی از گردشگران در نوروز 1401 خبر داد.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری و دستیاران میراث فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی استان مستقر خواهند شد، افزود: برای هماهنگی و تعامل بیشتر بین نیروهای مستقر در حوزه تاریخی و فرهنگی، دوره های آموزشی برای راهنمایان گردشگری و دستیاران میراث فرهنگی برگزار می شود. مکان ها .

محسن نژاد گفت: از ماه گذشته در قالب 13 کمیته ویژه در قالب ستاد اجرایی سفر و در شهرداری ها نیز با نظارت استاندار وظیفه ویژه تعریف شده و لازم است و تمهیداتی برای ایام نوروز اندیشیده شده است. “

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه امسال پس از دو سال وقفه گردشگری شاهد حضور گردشگران در استان بوده ایم، افزود: 1400 با دستورات خردمندانه به 170 هزار نفر رسید.

محسن نژاد خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه بلیت بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی به صورت الکترونیکی فروخته می شود، راهنمای خرید به صورت الکترونیکی و همچنین ساعات بازدید در ورودی این مناطق فارس نصب می شود.

وی از تامین پارکینگ و اتوبوس برای مسافران و گردشگران برای دسترسی راحت تر به اماکن تاریخی خبر داد و گفت: شماره تلفن 09629 پاسخگوی گردشگران نوروزی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس که 23 هزار تخت اقامتی با مجوز رسمی از میراث فرهنگی استان را هدف قرار داده است، گفت: به مدارس و مهمانسراها می رود.

وی با بیان مدیریت کامل بهداشتی مناطق، ادامه داد: در حوزه اماکن تاریخی و فرهنگی افزایش بازدید وجود دارد که در صورت استقبال شهروندان، امکان افزایش زمان بازدید از یادمان در شیراز. آرامگاه.

محسن نژاد می گوید: طبق پیش بینی های انجام شده در هفته اول نوروز تمامی اقامتگاه ها و هتل های استان 100 درصد اشغال می شود و از هفته دوم به 70 یا 80 درصد البته بسته به سفر گردشگران خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برنامه های جدید، جذاب، مفرح و ویژه ای برای نوروز 1401 در این کلانشهر در نظر گرفته شده است که مهمترین آن جشنواره نوروزی است که با همکاری اداره ارشاد و بسیج هنرمندان برگزار می شود، گفت: از ظرفیت گردشگری نیز استفاده خواهد شد. سازمان ها و 140 راهنمای گردشگری در مراکز جاذبه مستقر خواهند شد.

محسن نژاد در پایان از برگزاری مانور مشترک نوروزی در سراسر کشور از ۲۴ اسفندماه خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت از صنایع دستی و بازاریان دو بازارچه در زندیه و یک مکان دیگر راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *