چگونه “عشق” به زندگی “یکنواخت” باز می گردد؟ / معجزه استفاده از فضای مجازی

[ad_1]

یک روانشناس برای جلوگیری از این یکنواختی اظهار داشت: ناخودآگاه به مرور زمان پس از ازدواج و با پیشرفت زندگی مشترک، از گرمای اولیه عشق کاسته شده و نوعی یکنواختی بر زندگی مشترک حاکم خواهد شد. در فضای مجازی در قالب «چت»، ارسال عکس «سلفی» از خودتان برای همسرتان و تبادل پیام، محتوا و کلیپ درباره رفتار همسرتان.

شبنم طلوعی در گفت وگو با ایسنا، وی با تاکید بر اینکه زوجین نباید از ارتباط با یکدیگر در فضای مجازی غافل شوند، درباره راهکارهای مهار یکنواختی زندگی مشترک گفت: زوجین باید در فضای مجازی با همه فعالیت های روزمره ارتباط خود را ادامه دهند. با گذشت زمان این امر به یک عادت تبدیل شده و زوج ها عادت کرده اند که در تمام طول روز به همسر خود پیامک بزنند.

او می گوید: «مثلاً می توانید هر روز از خودتان عکس بگیرید و برای همسرتان بفرستید. اگر هر دوی شما کار می کنید، از خود و محل کارتان عکس بگیرید و برای هم عکس بفرستید تا احساس خود را نسبت به حضور یکدیگر در جریان بگذارید و در طول روز با یکدیگر در تماس باشید.

او همچنین گفت که زوج‌ها می‌توانند به عادت‌های آشنایی اولیه خود نگاه کنند تا زندگی مشترک خود را گرم کنند و کاری را که انجام می‌دهند برای خوشحال کردن یکدیگر و ایجاد عشق در دوران نامزدی و ازدواج زودهنگام تغییر دهند.

طلوعی در پاسخ به این سوال که چگونه این ویژگی‌های مصنوعی می‌تواند باعث بهبود روابط بین زوج‌ها شود، گفت: نگران مصنوعی و غیرواقعی بودن این ویژگی‌ها نباشید، زیرا مغز افراد به این ویژگی‌های خوب عادت کرده است. انجام این کارها در ابتدا مصنوعی به نظر می رسد اما به مرور زمان زوجین به انجام این کارها و عادت ها عادت کرده اند. این رفتارها در واقع راهی برای گذراندن وقت زوج ها با یکدیگر و دریافت حس توجه از طرف مقابل است.

به گفته این روانشناس، نداشتن مهارت های ارتباطی زوجین می تواند بر روابط زوجین تأثیر بگذارد و زندگی زوجین را خنک کند.

او رفتار همسرش را در مقابل دوستان و اقوام سرزنش، تحقیر، آسیب رسانده و جملاتی مانند «من بارها گفته‌ام این کار را نکن»، «کلاهبرداری نیست»، «تو همیشه این را دوست داری»، می‌گفت. که همان شاه است، نتیجه اعمال خود را ببینید و … از جمله رفتارهای مخرب، آثار زیانبار و جبران ناپذیری در روابط بین همسران وجود دارد و همچنین گفت که این رفتارهای مخرب همراه با عدم مهارت های ارتباطی و … گذر زمان از سال های اول زندگی مشترک تأثیر منفی مستقیمی بر روابط بین همسران دارد.

طلوعی احترام متقابل، درک متقابل و حساسیت به نیازهای همسر را از جمله مهارت‌های ارتباطی لازم برای زندگی مشترک می‌داند و تاکید می‌کند که داشتن و استفاده از این مهارت‌ها می‌تواند بعد از مدت‌ها زندگی مشترک دوباره احساس خوبی به شما بدهد.

این روانشناس معتقد است: احترام به یکدیگر در زندگی مشترک به معنای احترام به رفتار همسر، شنیدن شکایات او و ابراز کینه از او بدون خشونت و در نهایت رفع این شکایات است.

به گفته وی، برای اینکه زوجین یکدیگر را درک کنند، زوجین باید معنایی را که از حرفه همسرشان می‌دانند بیان کنند و از او بپرسند که تفسیر آنها از حرف‌های همسر درست است یا خیر تا سوء تفاهم پیش نیاید.

این روانشناس همچنین تاکید کرد: حساسیت به نیازهای طرف مقابل، رمز یک زندگی شاد است زیرا فرد به دلیل برآورده شدن نیازهایش وارد رابطه می شود و زوجین باید در مورد نیازهای یکدیگر صحبت کنند که تغییری در نیازهای فرد ایجاد نمی کند. همسر پاک باشد شنوندگان و شرایط رزق آن.» نیازهای همسرتان را تامین کنید.

طلوعی در پایان سخنان خود گفت: شرایط فعلی زندگی و تعارضات زوجین برای تجهیز خانواده و دغدغه های اقتصادی خانواده برای دستیابی به اهداف مشترک، باعث کاهش زمانی که زوجین با یکدیگر می گذرانند، زوجین مجبور به مراجعه به فضای مجازی هستند. از یک عنوان جایگزین برای بیان احساسات و تبادل خواسته های خود استفاده کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *