از پروژه های بهداشتی شیراز بهره مند شوید

[ad_1]

ایسنا/ فارس با حضور معاون وزیر بهداشت و تنی چند از مسئولان ارشد فارس، چند پروژه بهداشتی و عمرانی در شیراز افتتاح شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز سه شنبه 26 بهمن ماه به فارس سفر کرده بود، پس از حضور در مراسم افتتاحیه بیمارستان نی ریز و بازدید از مراکز بهداشتی، مرکز تصویربرداری و آزمایشگاه بیمارستان شهید چمران استهبان را افتتاح کرد. در شهر.

این مرکز تصویربرداری تشخیصی با زیربنای 930 مترمربع و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال ساخته شده و برای تجهیز دستگاه های مورد نیاز این مرکز حدود 450 میلیارد ریال هزینه شده است. آزمایشگاه جدید این مرکز درمانی در زمینی به مساحت یکصد متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 550 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

در ادامه بخش شیمی درمانی سرپایف در اتاق عمل، آی سی یو و پیوند آلوژنیک بیمارستان امیر با کمک خیرین سلامت استان فارس افتتاح شد.

گفتک، معاون وزیر بهداشت در بخشی از این مراسم گفت: طی چندین تلاش در سه ماهه پایانی سال جاری، 45 بیمارستان در کشور تجهیز و افتتاح و یا به مرحله راه اندازی رسیدند.

سعید کریمی همچنین از پیشرفت 55 پروژه مرکز درمانی کشور در این مدت خبر داد و این گام ها را گامی در راستای تحقق شعار عدالت در اهمیت سلامت دانست و گفت: امروز همزمان با تولد، سلامت امام علی (ع) در استان فارس در حال اجراست که امیدواریم به دریافت خدمات بهتر به بیماران کمک کند.

کریمی این پروژه ها را از جمله بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت نی ریز و همچنین چندین پروژه درمانی در دکتری خبر داد. چمران، امیر انکولوژی، پروفسور محرری و ابن سینا با تجهیزات مناسب در زمینه خدمات رسانی به بیماران فعالیت کردند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ایجاد برابری و عدالت در دسترسی مردم اقصی نقاط کشور به خدمات بهداشتی و درمانی، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی هر کاپیتان کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، در این سفر معاون وزیر، پروژه توانبخشی بخش اعصاب و روان بیمارستان ابن سینا با 14 تخت بیمارستانی و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

کریمی معاون وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از اورژانس و بستری مردان در این مرکز درمانی بیمارستان استاد محرری با اشاره به توجه ویژه وزارت بهداشت به بیماران اعصاب و روان، اهمیت ارتقای خدمات از این بیماران و آزمایش برای تشخیص بیماری و درمان سریع این بیماران تاکید می کنند.

معاون وزیر بهداشت خواستار ایجاد فضای آرام برای بیماران روانی شد و آنها را به بازگشت به جامعه و ادامه زندگی در اولویت در این زمینه امیدوار کرد.

تلاش برای کاهش خسارات ناشی از این بیماری از دیگر نکات مهم معاون وزیر بهداشت در این بازدید بود و گفت: در دوران کرونا شاهد افزایش بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب در جامعه بوده ایم که در پست – کرونا تایم هم این مشکل را دید.

کریمی همچنین از توجه کمیته علمی ستاد کرونا به این موضوع و با هدف کاهش بیماری های روانی در جامعه خبر داد و گفت: در این راستا راهکارهایی را در نظر بگیرید که امیدواریم با همکاری به مرحله برسیم. در گروه روانپزشکی و دست اندرکاران این حوزه.

به گزارش ایسنا، اورژانس بیمارستان روانپزشکی استاد محرری با مساحت 400 متر مربع و 14 تخت با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

همچنین بخش مردانه بیمارستان اعصاب و روان پروفسور محرری با ظرفیت 60 تخت بیمارستانی از دیگر پروژه‌هایی است که هم‌اکنون همزمان با ولادت حضرت علی (ع) به چرخه خدمات سلامت فارس پیوسته است. دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای این بخش بیمارستانی با زیربنای 700 متر مربع هزینه شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *