سومین مجمع عمومی حزب جمهوری خواه برگزار می شود

[ad_1]

دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این حزب در اکثر استان های کشور دفاتری دارد، گفت: ماه آینده سومین مجمع عمومی این حزب برگزار می شود.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دنیای امروز حزب یکی از ارکان اساسی جامعه است و در سنت کشورهای دموکراتیک به حکومت در سایه معروف است، اظهار کرد: . وظايف اصلي احزاب جذب و تربيت كادرهاي سياسي و نظارت بر عملكرد دولتها و نيز تهيه و تدوين برنامه براي بهترين اداره كشور است.

وی با انتقاد از عدم درک نیازهای احزاب و ایفای نقش احزاب تصریح کرد: حزب جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سال پیش اولین مجمع عمومی خود را برگزار کرد و ماه آینده مجمع سوم را برگزار خواهیم کرد. فعالیت های درون حزبی مانند برگزاری مجمع عمومی، جلسات شورای مرکزی، انتخاب احزاب، تشکیل واحدها و دفاتر استانی و یا قبلاً انجام شده یا در حال انجام است. ما دفاتر حزبی خود را در اکثر ولایات ایجاد کرده ایم.

این فعال سیاسی ادامه داد: دفاتر مختلف احزاب وظایف مختلفی از جمله مدیریت دستگاه حاکمه دارند، به عنوان مثال دفتر اقتصادی حزب مدیریت برنامه ها و نظام اقتصادی کشور را بر عهده دارد و تحلیل های خود را به حزب ارائه می کند. در بیانیه یا اخطار مطرح شده توسط طرف. این موضوع در مورد سایر دفاتر حزبی نیز صادق است.

منتجب نیا با بیان اینکه مدیریت این حزب با انتقاد و حمایت همراه بوده است، گفت: در کنار انتقاد، برنامه ها و پیشنهادهایی نیز ارائه می کنیم. ارکان حکومت نیز باید قابل نقد باشند. به هر حال حزب رابط مردم و حکومت است و می تواند مطالبات مردم را به دولت بیان کند و افکار عمومی را به ارمغان بیاورد و پاسخگوی جامعه باشد.

دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: احزاب ما باید به وظایف خود بازگردند. مردم به احزاب نگاه می کنند، به ستاد انتخابات نگاه می کنند چون احزاب در طول سال کاری به مسائل اجتماعی ندارند و فقط نزدیک انتخابات فعال هستند. این رویکرد می تواند خود احزاب را تضعیف کند. مهمانی ها باید با مردم شادی و غم همراه باشد. ما در حزب جمهوری‌خواه چنین رویکردی داریم و در صحنه‌های مختلف تا جایی که می‌توانیم با مردم تعامل داریم و دیدگاه‌هایمان را به مسئولان می‌فرستیم.

وی ادامه داد: پس از حوادث افغانستان و روی کار آمدن طالبان در این کشور خواستار تجمع قانونی شدیم اما وزارت امور خارجه و کشور موافقت نکردند و به ما اجازه ندادند. در حالی که مسئولان به ویژه وزارت کشور باید اجازه ورود طرفین به صحنه را بدهند. پاسخگوی مطالبات مردم به صورت منضبط و قانونی. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است به خواسته مردم تبدیل شود، بنابراین هر دو طرف باید وظایف خود را انجام دهند و مسئولان باید معیارهایی را برای احزاب برای ایفای نقش خود ارائه دهند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *