بارش باران در شمال و جنوب کشور / وزش باد شدید در جنوب و شرق

[ad_1]

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امروز (۲۶ بهمن ماه) در شمال و جنوب کشور بارش باران پیش بینی می شود، از بارش پراکنده برف از روز سه شنبه (۲۶ بهمن) در رشته کوه های البرز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی با بیان وضعیت کلی آب و هوای کشور، خاطرنشان کرد: دوشنبه 26 بهمن ماه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی و کاهش نسبی دما و همچنین بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و هرمزگان. گاهی اوقات رعد و برق و وزش باد رخ می دهد. در مناطق کوهستانی و سرد، باران می تواند به برف تبدیل شود.

وی با بیان وزش باد شدید در شرق و جنوب کشور گفت: امروز (25 بهمن) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک خیز می کند. تنگه هرمز و دریای عمان در آشوب است.

ضیائیان درباره وضعیت بارندگی ادامه داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه (26 تا 27 بهمن) گذر امواج در شمال کشور موجب بارش گهگاهی برف در رشته کوه های البرز می شود. در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران در روز سه شنبه 27 بهمن ماه بارش پراکنده باران و برف پیش بینی شده است. چهارشنبه 27 بهمن ماه در اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان باران و برف و در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین استان‌های همدان، مرکزی و قم می‌بارد. باد وزید.

وی افزود: روز پنجشنبه (27 بهمن) محدوده بارندگی به استان های شرق گیلان، مازندران، غرب گلستان و البرز، تهران، مرکزی و قم محدود می شود. وزش باد شرقی و جنوب شرقی و در ارتفاعات منطقه بارش پراکنده خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه وضعیت جوی پایدار از آخر هفته گذشته است، گفت: روز جمعه (29 بهمن) جوی شدید و آرام در سراسر کشور حاکم است و در روز شنبه (29 بهمن) غلظت آلاینده‌های هوا افزایش و کیفیت هوا افزایش می‌یابد. کاهش برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت اصفهان.» ، اراک، تهران، کرج و تبریز پیش بینی کردند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در تشریح وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ بهمن) تا پایان نیمه ابری همراه با وزش باد کاملا ابری خواهد بود. کمینه دمای 3- و حداکثر 11 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (27 بهمن) نیمه ابری تا ابری گاهی بارش باران با کمینه دمای 4 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز (25 بهمن ماه) شهرکرد با کمینه دمای 8- درجه سانتیگراد و فردا (16 بهمن) شهرکرد با حداقل دمای 7- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان و هم اکنون بندرعباس و اهواز با بیشترین دمای 25 درجه و فردا (27 بهمن) بندرعباس با بیشترین دمای 25 درجه سانتیگراد گرمترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *