مردان چاق بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند

[ad_1]

بر اساس مطالعات اخیر، استخوان های مردانی که سطح چربی بدنشان بالاتر است، نسبت به مردانی که سطح چربی طبیعی دارند، تراکم کمتری دارند و احتمال شکستگی آنها بیشتر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینتولوژی، اکثر مطالعات تأثیر مثبت یا خنثی چربی بدن را بر سلامت استخوان نشان داده اند. توده بدون چربی شامل وزن تمام اندام ها، پوست و استخوان ها، صرف نظر از چربی است.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب فکر می کنند که افراد دارای اضافه وزن تراکم استخوان بالاتر و شانس کمتری برای شکستن استخوان ها دارند و در نتیجه افراد کمتری برای پوکی استخوان غربالگری می شوند.

راجش کی جین از دانشکده پزشکی شیکاگو گفت: “ما دریافتیم که توده چربی بیشتر با تراکم استخوان کمتر مرتبط است، که در مردان بیشتر از زنان بود.” تحقیقات ما نشان داده است که اثرات وزن بدن بر پوکی استخوان به نحوه سازماندهی چربی و سایر بافت ها بستگی دارد و وزن بالا به تنهایی باعث پوکی استخوان نمی شود.

محققان تراکم استخوان و ترکیب بدن 10814 فرد زیر 60 سال را در داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) از سال 2011 تا 2018 بررسی کردند. آنها دریافتند که بین توده چربی و توده چربی ارتباط مستقیم و قوی وجود دارد. تراکم استخوان در مردان و زنان ارتباط بین توده چربی و تراکم استخوان تا حدودی معکوس است، به خصوص در مردان. این بدان معناست که افرادی که توده بدون چربی بیشتری دارند، تراکم استخوان بیشتری دارند و افرادی که چربی بیشتری دارند، تراکم استخوان کمتری دارند.

جین گفت: «ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید غربالگری پوکی استخوان را در بیماران دارای اضافه وزن، به ویژه آنهایی که سایر عوامل خطر مانند افزایش سن، سابقه خانوادگی، شکستگی های قبلی استخوان و استفاده از استروئید دارند، در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *