نماینده ساری: برنج 90000 تومان خرید 35000 تومان

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با اشاره به تولید 2 میلیون تن برنج در ایران و واردات حدود 800 هزار تن از خارج از کشور، افزایش غیرمنطقی قیمت برنج را امروزه به دلیل نبود بازار اعلام کرد. کنترل. .

منصورعلی زارعی در گفت وگو با ایسنا، درباره افزایش مجدد قیمت برنج در ایران، گفت: هزینه های تولید افزایش یافته است، اما اکنون کشاورز تولید جدیدی ندارد که بخواهد قیمت برنج را افزایش دهد. برنج ایرانی امسال از یک کشاورز بین 30 تا 35 هزار تومان خریداری شد. تجدید حیات برنج ایران در دست دلالان و دلالان است.

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم در خصوص واردات برنج گفت: برخی واردات برنج را عامل گرانی می دانند در حالی که واردات برنج منعی ندارد. در مقطعی (فصل برداشت برنج در ایران) واردات بر اساس قانون ممنوع شد و پس از چند ماه آزاد شد. برنج نیازی به پول ترجیحی ندارد.

تولید 2 میلیون تن برنج در ایران و واردات 800 هزار تن
ما با کمبود برنج/تقاضا مواجه نیستیم زیرا معقول است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: کشاورزان ایرانی امسال 2 میلیون تن برنج تولید می کنند. زمانی که دولت دستور واردات برنج را صادر کرد به حدود 700 تا 800 هزار تن برنج نیاز داشتیم. به عبارت دیگر با کمبود برنج مواجه نیستیم که باعث افزایش تقاضا برای برنج در ایران و افزایش قیمت شده است.

زارعی دلیل افزایش قیمت برنج در ایران را عدم مدیریت بازار دانست و گفت: دولت کنترل قیمت برنج را از دست داده است. دولت مسئول کنترل بازار است. دولت ابزارهای مهمی برای مداخله در بازار دارد. از تخصیص ارز 4200 تومانی تا افزایش یا کاهش صادرات و نظارت بر بازار.

نماینده مردم ساری در مجلس در خصوص عملکرد سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دولت اصلی گفت: وضعیتی که می بینیم نتیجه عملکرد وزارت جهاد نیست چرا که در کشاورزی در دولت سیزدهم برای چند ماه.» این وضعیت نتیجه سیاست‌های غلطی است که از قبل وجود داشته و وزیر جدید جهاد کشاورزی در حال برنامه‌ریزی است اما به زمان بیشتری نیاز دارد. تنها دو ماه از اجرای قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم می گذرد و انتظار داریم سیاست های منظمی در این زمینه اعمال شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *