آیا نتفلیکس شکست خواهد خورد؟ – ایسنا

[ad_1]

نتفلیکس پس از چندین سال اوج گرفتن، اکنون در سال جدید با ورود رقبای جدید با بحران مواجه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، آخرین آمار نتفلیکس از تعداد کاربران آن؛ برای سرمایه گذاران این غول جهانی، توزیع فیلم ها و سریال ها یک دغدغه است.

نتفلیکس طی دو سال گذشته افزایش قابل توجهی در بیماری عروق کرونر قلب داشته است، اما اکنون با وجود سایر رقبا مانند آمازون، دیزنی پلاس و HBO Max، انتظار می‌رود تعداد مشترکین جدید در این پلتفرم و شرکت فیلم و سریال افزایش یابد. . سه ماهه اول سال 2022 کاهش خواهد یافت.

نتفلیکس پیش بینی می کند در سه ماهه اول سال جدید 2.5 میلیون مشترک جدید داشته باشد که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 4 میلیون کاهش داشته است. تحلیلگران می گویند که پیش بینی می شود نیمی از تعداد خود نتفلیکس به کاربران آن اضافه شود.

سهام نتفلیکس در روزهای اخیر 20 درصد کاهش یافته است که معادل 45 میلیون دلار ارزش تجاری این شبکه است. این اولین بار از سال 2010 است که این پلتفرم در اوج رشد و رشد قرار دارد که با کاهش رشد روبرو شده و سرمایه گذاران خود را نگران کرده است. در طول هفت سال گذشته، این شبکه در سه ماهه اول هر سال حدود 4 میلیون مشترک جدید داشته است. این شبکه همچنین در سه ماهه آخر سال گذشته بیش از هشت میلیون مشترک جدید به دست آورد، به لطف فیلم های موفقی مانند «به بالا نگاه نکن» با بازی لئوناردو دی کاپریو.

در مجموع، تا سال 2021، نتفلیکس بیش از 18 میلیون مشترک جدید به دست خواهد آورد که نصف تعداد مشترکین جدیدی است که تا سال 2020 خواهد داشت. تا سال 2020 و در اوایل شیوع کرونا، زیرا کشورها در قرنطینه قرار دارند، این شبکه با بسیاری از مشترکین روبرو شده است. مشترکین جدیدی که تنها لذتشان تماشای سریال در خانه است. اما در طول دو سال گذشته، رقبای جدیدی برای این شبکه ظاهر شده اند که سرعت آن ها کاهش یافته و ادامه دادن به آن را دشوار کرده است.

یکی از مقامات نتفلیکس به گاردین گفت: «اگرچه افزایش رقابت در این فضا بر رشد ما تأثیر گذاشته است، ما همچنان در کشورهای مختلف در حال رشد و رشد هستیم.»

نتفلیکس در مجموع حدود 222 میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و دیزنی به عنوان یکی از رقبای خود، سال 2021 را با 173 میلیون مشترک در سه شبکه دیزنی پلاس، ESPN و Hulu به پایان رساند. دیزنی قصد دارد تعداد کشورهایی را که به دیزنی پلاس دسترسی دارند تا سال 2023 افزایش دهد. HBO Max رشد مشابهی را تجربه کرد و در دسامبر بیشترین تعداد بازدید را از زمان راه اندازی در می 2020 اعلام کرد.

شبکه جهانی وب قرار است با وجود این بحران، در سه ماه اول سال سری جدیدی به بازار عرضه کند. این شبکه انتظار دارد این سریال پیشرفت را به نتفلیکس بازگرداند.

نتفلیکس در ادامه استراتژی مدیریت بحران گفت که هزینه های اشتراک در ایالات متحده و کانادا را افزایش می دهد. این شبکه برای جذب مشترکین بیشتر، هزینه اشتراک در هند را کاهش داده است. ورود به صنعت بازی های ویدئویی راه حل دیگری برای این شبکه است تا بتوانیم ایجاد کنیم.

نتفلیکس در سال های اخیر خود را به عنوان یک شرکت با سهام ارزشمند مانند گوگل و فیس بوک در میان سرمایه گذاران تثبیت کرده است و در 10 سال گذشته به این وعده عمل کرده است، اما اکنون رقبای رسانه های جدید نتفلیکس را به چالش می کشند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.