اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در یزد

[ad_1]

ایسنا/یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد آخرین محدودیت‌های کرونایی در این استان را با توجه به اوج گرفتن این بیماری و شرایط قرمز اکثر شهرستانهای یزد اعلام و از اعمال آنها از جمعه شب خبر داد.

«علی اکبر عزیزی» ضمن تشریح بخشی از آخرین مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان جهت اعمال محدودیت های جدید کرونایی از جمعه شب به مدت یک هفته، گفت: آموزش غیرحضوری در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز دولتی و غیر دولتی به مدت یک هفته تمدید می‌شود.

وی تعطیلی کلیه مراکز تفریحی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تا اطلاع ثانوی، فعالیت کلیه رستوران‌ها، کافی شاپ ها، فست فودها و غذاپزی ها صرفا به صورت بیرون و تعطیلی یک هفته ای مکان‌های ورزشی، سالن‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و استخرها را از دیگر این محدودیتها ذکر کرد.

معاون استاندار گفت: مأموریتهای غیرضروری کلیه کارکنان ادارات و دستگاه های دولتی به استثناء نیروهای مسلح لغو و برگزاری جلسات اداری در صورت ضرورت تنها با ۳۰ درصد ظرفیت و در کوتاه ترین زمان، تعلیق رویدادهای ورزشی و برگزاری لیگ‌های کشوری بدون تماشاگر و با رعایت شیوه نامه‌ها و تعطیلی یک هفته ای تالارها و سالن‌های عروسی نیز از مصوبات اخیر ستاد استانی کروناست.

وی پذیرش و اسکان مسافران در مراکز اقامتی را مشروط به تزریق دو دوز واکسن خواند و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت، تعطیلی یک هفته ای رویدادهای فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم دهه فجر مشروط به دریافت مجوز از ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان و شهرستان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و صرفا با ۳۰ درصد ظرفیت و فعالیت و ارائه خدمات اصناف مشروط به اخذ و نصب کیو آر کد و با رعایت شیوه نامه‌ها و تزریق دو دوز واکسن، قانونی دانست.

عزیزی همچنین از تعطیلی یک هفته ای کلیه قرائت خانه های دولتی و خصوصی و سالن های کتابخانه ها، تعطیلی نماز جمعه در شهرهای قرمز و برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه و مساجد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی؛ در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون سخنرانی عنوان و اضافه کرد: تمامی کارکنان دستگاه های دولتی، بانک‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی و نظامی و انتظامی به تزریق دوز سوم واکسن و رعایت شیوه  نامه های بهداشتی الزامی است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *