کشت ۱۷۶ هزار هکتار گندم در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

[ad_1]

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کشت ۱۷۶ هزار هکتار گندم در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان خبر داد.

دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه جهش تولید در دیمزارهای استان که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد:  مطالبه بخش کشاورزی از وزارت نیرو، تخصیص آب و احداث سد است تا آب تنظیم شده و برنامه‌ریزی شده داشته و بتوانیم خشکسالی و سیل را مدیریت کرده و سطح بیشتری از اراضی دیم را به آبی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: تا زمان تحقق این مهم باید از متوسط ۵۰۰ میلی‌متر بارندگی در کشت دیمزارها استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار هکتار یعنی حدود ۷۵ درصد سهمیه اجرا شده و تعداد ۲۰ هزار و ۴۰۰ کشاورز در سطح ۱۴۵۴ روستا در اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه ۱۱ هزار هکتار از سهمیه اجرا شده به صورت “کشاورزی حفاظتی” انجام شده است، تصریح کرد: به منظور اجرای اصولی و علمی طرح جهش تولید در دیمزارها تعداد ۱۸۰ متقاضی جهت خرید دستگاه کشت مستقیم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله “داشت” مزارع قرار داریم و لازم است تلاش کنیم “داشت مزارع” به خوبی انجام شده و مبارزه با علف‌های هرز، سن گندم، مبارزه با بیماری‌های لکه برگی و تغذیه مزارع به خوبی انجام تا برداشت خوبی حاصل شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *