مدارس را تعطیل کنید – ایسنا

[ad_1]

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در نامه‌ای به استاندار، خواستار تعطیلی مدارس و بازگشت آموزش ها به شیوه غیرحضوری شد.

دکتر محمدباقر حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونای امیکرون در سطح کشور، گفت: شاهدیم طی مدت کوتاهی بسیاری شهرها در وضعیت قرمز درآمده اند، لذا برای پیشگیری از ابتلای افراد بیشتری در استان به این بیماری ضروری است که مدارس تعطیل و دوباره آموزش های غیرحضوری برقرار شود که در این راستا نامه ای به استاندار نوشته و خواستار تصمیم گیری در این خصوص شده ام.

وی افزود: همچنین درخواست کرده ام اداراتی که کار آنها حیاتی نیست و امکان شیفت بندی و یا دورکاری پرسنل آنها وجود دارد، به این شیوه ارائه خدمات به مردم داشته باشند.

وی با اشاره به نارنجی بودن وضعیت کرونایی کرمانشاه، گفت: اگر رعایت و پیشگیری نکنیم، وضعیت ما هم همچون بسیاری شهرهای دیگر قرمز خواهد شد، لذا ضروری است اکنون درخصوص برخی مسائل تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال امیکرون بسیار بیشتر از سویه های قبلی کروناست، گفت: با توجه به این موضوع، ضروری است هر چه سریعتر در خصوص تعطیلی مدارس و دورکاری کارکنان ادارات تصمیم گیری شود.

حیدری با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان به دلیل دو سال درگیری با کرونا خسته است، گفت: همچنین این خطر وجود دارد که به دلیل قابلیت انتقال بالای امیکرون، ظرفیت مراکز بیمارستانی ما جوابگوی مراجعین نباشد.

حیدری در ادامه با بیان اینکه متاسفانه استفاده از ماسک در جامعه تا حد زیادی پایین آمده، گفت: از مردم درخواست دارم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را حتما جدی بگیرند و از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند.

وی بر لزوم تزریق واکسن کرونا هم تاکید کرد و گفت: تزریق واکسن تا حد زیادی از ابتلا به موارد شدید کرونا پیشگیری می کند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *