دغدغه‌مند بودن یک خلأ در حمایت از تولید است

[ad_1]

ایسنا/کرمان رئیس کمیته حمایت قضایی از تولید و معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اگر هر کس در هر مقامی دغدغه نداشته باشد هیچ کاری انجام نمی‌شود؛ دغدغه‌مند بودن یکی از خلأهایی است که در حوزه حمایت از تولید دیده می‌شود.

سعید عمرانی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن و بزرگداشت هفته صنایع کوچک در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: کسی که در این مملکت وارد حوزه کار و تولید می‌شود عاشق است زیرا اگر عاشق نبودند می‌توانستند با این پول بسیار خوش باشند اما دغدغه مردم دارند.
وی افزود: کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند و معیشت عده زیادی را تأمین می‌کند فرد مقدسی است؛ هر استانی باید یک پارک صنعت درست کند و کسی که سرمایه‌گذار است تندیسش ساخته شده و در آن پارک به نمایش گذاشته شود.
وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دو مطلب عمده دارد، یکی اینکه شما فعالین اقتصادی را سرداران این جنگ اقتصادی خواندند که مردم چشم‌شان به آن‌هاست؛ تا اینجا همه‌جوره دفاع کردید اما از امروز به بعد باید کمی مطالبه‌گرتر عمل کرد.
وی با اشاره به وضعیت بازار فولاد گفت: تنظیم بازار فولاد باید دست خودش باشد و اگر این اتفاق نیفتد در شش ماه آینده خیلی از کارخانه‌های فولادی تعطیل می‌شود زیرا قیمت شمش از میلگرد گران‌تر شده است و این‌گونه مسائل باید به دست خودشان سپرده شود تا حل شود.

عمرانی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما از دور طوری دیده می‌شود که انگار هزاران میلیارد رانت در آن خوابیده در حالی‌که اینگونه نیست و زوایای پنهان اجازه شفافیت کار را نمی‌دهند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: نجات اقتصاد به شجاعت و همت نیاز دارد و این شجاعت یعنی همین شفاف‌سازی‌ها؛ چطور می‌شود که بسیاری از گزارش‌ها خوب است اما چندین هزار شکایت از طرف واحدهای تولیدی برای ما می‌آید که مشکل دارند.
عمرانی خطاب به حاکمیتی‌ها تشریح کرد: اگر هر کس در هر مقامی دغدغه نداشته باشد هیچ کاری انجام نمی‌شود؛ دغدغه‌مند بودن یکی از خلأهایی است که در حوزه حمایت از تولید دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: ما امروز می‌توانیم بدون یک ریال پول دولتی این وضعیت اقتصادی را درست کنیم اما به شروطی که یکی‌از آن‌ها حمایت و آسان‌ کردن کار از سمت دولت است یعنی دولت و حکومت استاندارد و چهارچوب تعیین کنند اما مداخله نکنند.

عمرانی خاطرنشان کرد: البته فعالین اقتصادی نیز در این چند سال طوری رفتار کردند که انگار به قیم نیاز دارند و از دولت خواستند که قیم آن‌ها باشد.

وی خطاب به تولیدکنندگان تأکید کرد: متعهد باشید؛ برای امضای نظام جمهوری اسلامی ارزش قائل شوید و در رفتارتان با مردم به نحوه برخوردتان توجه کنید؛ هیچ‌کس ضدانقلاب نیست مردم ما فقط کمی دلخور هستند و ما باید امید را به مردم برگردانیم.
عمرانی از مسئولین درخواست کرد: یک بار هیزم کارآفرینان را به دوش بکشید، مردم عاشق شما می‌شوند؛ همان کاری که سردار سلیمانی کرد و باعث شد ۲۸ میلیون نفر برای تشییع پیکر پاکش بیایند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *