عکس‌هایی از زندگی خصوصی پیکاسو افشا می‌شود

[ad_1]

دوست «پابلو پیکاسو» مجموعه‌ای از عکس‌هایی که از زندگی خصوصی این هنرمند به ثبت رسانده را به یک موزه سوئیسی اهدا کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، ۱۰۰ عکس روایت‌کننده زندگی شخصی «پابلو پیکاسو» نقاش مشهور دنیای هنر به موزه‌ «الیزه»‌ در سوئیس اهدا شد. این عکس‌ها که زندگی «پیکاسو» تا زمانی که او در سال ۱۹۷۳ در سن ۹۱ سالگی درگذشت را به تصویر می‌کشند توسط «دیوید داگلاس دانکن»‌ عکاس آمریکایی جنگ و دوست این هنرمند به ثبت رسیدند.

این مجموعه عکس‌ها فقط بخش کوچکی از  ۲۵,۰۰۰ تصاویری است که توسط این عکاس به ثبت رسیده است. «دیوید داگلاس دانکن» برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۶ و در «کن»‌ با «پیکاسو»‌ ملاقات کرد.

عکسی که «پیکاسو» را حین حمام کردن در یک وان به تصویر می‌کشد، نخستین است عکسی که «دانکن»‌ از «پیکاسو»‌ دقایقی پس از نخستین‌ ملاقاتشان با یکدیگر به ثبت رساند.

این عکاس روزی زنگ در خانه «پیکاسو»‌ را برای ثبت تصویری از او به صدا درآورد و این کار آغاز دوستی ۱۷ ساله او با نقاش مشهور جهان بود.

عکس‌هایی از زندگی خصوصی پیکاسو افشا می‌شود

«دانکن»‌ در سال ۲۰۱۸ درگذشت. این عکاس به رغم مشکلاتی که در برقراری ارتباط بین او و این هنرمند اسپانیایی وجود داشت، از دوستان صمیمی او باقی ماند. «دانکن» که به عنوان یک عکاس جنگی، جنگ کره را پوشش داده بود به مدت ۱۷ سال به خانه‌های مختلف «پیکاسو»‌ رفت و آمد داشت.

احتمالا «پیکاسو»‌ هنرمندی محسوب می‌شود که بیشتر از هر هنرمند دیگری از او عکاسی شده است،‌ با این حال «دانکن» مدعی بود این هنرمند هیچ‌گاه درخواست نکرد برای عکاسی ژست بگیرد. به گفته «دانکن»،‌ این هنرمند به او می‌گفت: «من نقاشی می‌کنم،‌ تو عکس بگیر.»‌

«دانکن» عکس‌ها را با دوربینی ثبت می‌کرد که صدایی تولید نمی‌کرد، بنابراین «پیکاسو» می‌توانست بدون حواس‌پرتی مشغول نقاشی شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *