عدم مراجعه ۵۰درصد از افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن در خراسان شمالی به مراکز واکسیناسیون

[ad_1]

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تزریق بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان خبر داد و بر مراجعه مردم برای دریافت دوز سوم واکسیناسیون تاکید کرد.

دکتر سیدجواد پورنقی اظهار کرد: تاکنون برای افراد واجد شرایط دریافت واکسن در استان، بیش از ۶۰۰ هزار دوز اول، ۵۰۰ هزار دوز دوم و ۱۵۰ هزار دوز سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰درصد از افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن، هنوز برای این مهم اقدام نکرده اند با درخواست از مردم جهت مراجعه به مراکز واکسیناسیون گفت: سبد واکسن استان تکمیل است و کارشناسان مربوطه نیز در مراکز آماده خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به سوالات آنها در خصوص نوع واکسن دریافتی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است، عنوان کرد: دو دوز واکسن برای رسیدن به سطح مطلوب ایمنی کافی نیست و افراد باید حتما نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی افزود: میزان پوشش واکسیناسیون استان در مقایسه با آمار کشوری، رقم قابل قبولی است اما این مهم نباید سبب بی توجهی مردم در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود، چرا که هرچند واکسیناسیون از ابتلای شدید پیشگیری می کند اما نیازمند رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم هستیم تا شرایط موجود را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: اطمینان مردم به حوزه سلامت سبب کسب رتبه‌های نخست استان در حوزه واکسیناسیون شد که باید همین رویه را در رعایت موازین بهداشتی نیز در پیش بگیریم و زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات، استفاده از تهویه مناسب در فضاهای عمومی و… را بیش از پیش رعایت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به اینکه راه دیگری به جز واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها برای پیشگیری از کرونا نداریم، باید تلاش کنیم با رعایت این موازین، امواج بیماری شکسته شود تا تجربه تلخ موج های گذشته کرونا را تجربه نکنیم.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *