مرمت حکاکی‌های چندصدساله – ایسنا

[ad_1]

متخصصان مرمت حکاکی‌های تاریخی «قلعه کارلایل» واقع در انگلستان را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، پروژه مرمت حکاکی‌های ۵۰۰ ساله «قلعه کارلایل» واقع در انگلستان آغاز شده است. بر روی دیوارهای این قلعه حکاکی‌های تاریخی چندصدساله‌ای شامل دلفین، اسب، گراز، پری دریایی، اژدها، پلنگ و روباهی که جوجه‌ها را دنبال می‌کند دیده می‌شود.

این پروژه مرمت برای نجات دادن این حکاکی‌ها از نابودی و ایجاد شرایط بهتر برای نمایش جزئیات آن صورت می‌گیرد.

حکاکی‌های این قلعه که به قرن ۱۵ میلادی تعلق دارند، همواره برای کارشناسان پر از رمز و راز بوده‌اند. این حکاکی‌ها در یک اتاق کوچک بین دو سلول قرار دارند و محتمل‌ترین فرضیه آن است که این حکاکی‌ها توسط نگهبانانی که حوصله‌شان سر رفته بود خلق شده‌اند.

در جریان این پروژه مرمت، «الکس کارینگتون» که یک متخصص مرمت است با دست و بدون تجهیزات صنعتی یا شیمیایی رسوب‌ها و آسیب‌هایی را که طی صدها سال در این حکاکی‌ها ایجاد شده پاک‌سازی و مرمت می‌کند.

به گفته کارشناسان برخی از این حکاکی‌ها نمادهای خانواده‌های مهم منطقه را به تصویر می‌کشند و خالقان این حکاکی‌ها به برخی از قدرتمندترین خاندان‌های آن منطقه وفادار بوده‌اند.

در جریان این پروژه برخی از حکاکی‌هایی که پیش‌تر قابل مشاهده نبودند نیز آشکار شدند.

این قلعه در سال ۱۰۹۲ توسط ویلیام دوم ساخته شد. «دیوید یکم» حکمران قرن دوازدهم اسکاتلند در این مکان درگذشت و «ماری ملکه اسکاتلند»‌ حدود دو ماه از حبس ۱۹ ساله‌اش را در آن‌جا گذراند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *