بهره‌برداری ۲۴۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی در اصفهان

[ad_1]

ایسنا/اصفهان مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مجموع سامانه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری در اصفهان ۲۴۰۰ کیلوات است، گفت: در هشت ماهه امسال برای ۱۶۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی نزدیک ۵ میلیارد تومان درآمد فروش انرژی به حساب مشترکین واریز شده است.

سارا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نیروگاه‌های برق خورشیدی در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ کیلووات در ۸۰ نقطه استان سامانه برق خورشیدی کوچک وجود دارد که ظرفیت انشعاب آنها نصب شده است.

وی افزود: جدا از موارد پراکنده که در شرق اصفهان نصب شده، ۱۵ مورد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵ کیلووات توسط بسیج سازندگی برای روستاییان نصب شده است.

وی همچنین گفت: ۲۰۰ موافقت‌نامه برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای کشاورزان در شرق اصفهان نصب شده و اکنون منتظر مراحل تفکیک و … هستیم و در حال حاضر موافقنامه‌ها برای تنظیم نهایی این قراردادها صادر شده است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال برای ۱۶۰۰ کیلووات سامانه خورشیدی نزدیک ۵ میلیارد تومان درآمد فروش انرژی به حساب مشترکین واریز شده و این درآمد متناسب با ظرفیت و سال بهره‌برداری بین مشترکین تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع سامانه‌های خورشیدی در حال بهره‌برداری ۲۴۰۰ کیلوات است، توضیح داد: از این میزان ۱۶۰۰ کیلووات، قرارداد خرید تضمینی است و نزدیک ۴۵۰ کیلووات مربوط به تسهیلات سال ۹۲ تا به امروز بوده که در حال بهره‌برداری هستند و سایر این ظرفیت مربوط به حوزه ادارات و سازمان‌ها است که تعهد تأمین ۲۰ درصد انرژی از منابع تجدیدپذیر را داشته‌اند.

وی همچنین ادامه داد: ۱۰۰۰ کیلووات دیگر برق خورشیدی در استان در دست اقدام یا اجرا بوده که یا قراردادهای آنها در حال تنظیم است و یا منتظر پروسه نصب تجهیزات، پنل و … هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت نیروگاهی حوزه شهرستان اصفهان، اظهار کرد: به واسطه فضای شهری ظرفیت این نیروگاه‌ها محدود است و تا به امروز تنها یک قرارداد نیروگاه ۱۵۰ کیلوواتی در محدوده جرقویه و همچنین نیروگاه ۱۰ مگاواتی در جرقویه در حال بهره برداری است و دومین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱.۱ مگاوات در محدوده هرند در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *