برگزاری رویداد فناورانه ایتکس ۱۴۰۰ در گیلان

[ad_1]

ایسنا/گیلان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان گفت: نمایشگاه ایتکس از ۱۹ لغایت ۲۲ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی رشت و با حضور ۴۵ شرکت کننده و ۴۳ غرفه برگزار می شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان در جمع خبرنگاران، از برگزاری نمایشگاه ایتکس ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه مذکور با همکاری اتاق اصناف استان گیلان و اتحادیه صنف فناوران الکترونیک و کامپیوتر و صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی صندوق پژوهش و فناوری را یک نهاد سرمایه گذار دانست و افزود: نمایشگاه عرصه ای برای معرفی جدیدتر محصولات و جذب مشتری جدید است، اما نمایشگاه ایتکس به دنبال توسعه زیست بوم فناوری است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، زیست بوم فناوری را رسیدن به یک سیستم پایدار برای رشد و توسعه متوازن دانست و تصریح کرد: این رشد و توسعه فراگیر و متوازن امکان پذیر نخواهد بود؛ مگر از طریق تعامل و ایجاد بستر دانش مطمئن و برقراری ارتباط شبکه حرفه ای که با نمایشگاه، رویداد و فستیوال ایتکس محقق می شود.

سمیعی، با بیان اینکه بدون نمایشگاه امکان زنده بودن زیست بوم فناوری وجود ندارد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری یک سرمایه گذار بوده که به دنبال سرمایه پذیر و بستر مطمئن برای سرمایه گذاری است.

وی صاحبان فناوری و استارت آپ ها را سرمایه پذیر دانست و ادامه داد: از حدود ۱۰۰ نهاد سرمایه گذاری حرفه ای کشور در حوزه اکوسیستم فناوری، بیش از ۵۰ نهاد به نمایشگاه ایتکس ۱۴۰۰ گیلان دعوت شده اند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با بیان اینکه ایتکس به دنبال جمع کردن هسته های فناور و استارت آپ های استان و اشتراک تجربه و شبکه سازی است، خاطرنشان کرد: قرار است که رویداد ایتکس به زیست بوم فناوری استان کمک کند، زیرا فناوری ها بدون این رویدادها فاقد زیست بوم بوده و فقط کسب و کار هستند.

وی صندوق پژوهش و فناوری را یک نهاد تسهیل گر، شبکه ساز، توانمندساز و تامین کننده مالی دانست و اضافه کرد: این صندوق ۱۰ میلیارد تومان برای رویداد ایتکس ۱۴۰۰ تامین مالی کرده و لذا تا رویداد و نمایشگاه فناورانه در استان رخ ندهد، صندوق نمی تواند کاری کند.

سمیعی، آشنایی با توانمندی ها و فناوری های جدید، گسترش همکاری اقتصادی در حوزه فناوری، تبادل اطلاعات در مورد دستاوردها و تحقیقات حوزه فناوری اطلاعات، گفتمان سازی حوزه الکترونیک و کامپیوتر، آشنایی با بازار آی.تی گیلان جهت توزیع و فروش کالا و خدمات، ایجاد نمایندگی، پیشبرد فروش و دستیابی به بازار و مخاطب جدید، جلب سرمایه گذاری، معرفی ستاره های نوظهور و فعال استان در زیست بوم فناوری و حمایت از فعالت حوزه بازی های الکترونیک‌ استان را از دیگر اهداف نمایشگاه ایتکس دانست.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با بیان اینکه نمایشگاه مذکور از ۱۹ لغایت ۲۲ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی رشت و با حضور ۴۵ شرکت کننده و ۴۳ غرفه برگزار می شود، عنوان کرد: با توجه به حضور شرکت ها و فروشگاه ها و استارت آپ های استان و پتانسیل بالای آنها در جهت حضور در سطح کشور، فعالان استانی این حوزه به راحتی می توانند در سطح ملی نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: وجود رویدادهای بسیار ویژه در این نمایشگاه مانند ایتکس استارز، ایتکس تالکز، ایتکس گیمز، ایتکس لگو و رویداد سرمایه گذاری ivest کمک شایانی به اعتبار و توسعه این نمایشگاه در سطح ملی کرده است.

سمیعی، با اشاره به حضور چشمگیر استارت آپ‌ها در نمایشگاه امسال، تصریح کرد: در این نمایشگاه مجموعه هایی با محوریت نرم افزار، اینترنت، شبکه، کالای دیجیتال، سیستم های امنیتی و حفاظتی، پرداخت الکترونیک، رمزارز، اتوماسیون اداری، پنل های خورشیدی، بازی های رایانه ای و تولید ابزارآلات موسیقی به عرضه و نمایش کالا و خدمات خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *